Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2008, 15:10
Verwijderd
ik heb nieuw internet in combinatie met tv, of ik bestel ze apart
maar heeft iemand tips voor wat goedkope abonnementen of iets dergelijks?
ADSL is leuk, maar ik wil niet betalen voor de telefoonlijn dus dit valt af al

ik wil cheap en goed
Maar goed, ik weet tegenwoordig niet meer wat goed is en waar het goedkoop kan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2008, 15:16
M@rco
M@rco is offline
Telfort ADSL; 20 euro per maand, geen kosten voor telefoonlijn.
Oud 29-09-2008, 17:21
Verwijderd
Nice! En als ik het goed begrijp is ADSL beter dan kabel. Hoe meer mensen in de straat kabel hebben, hoe langzamer de verbinding wordt omdat je het deelt dan? Klopt dat zo'n beetje?

Hoe dan ook, bedankt voor de tip. Telfort is hopelijk ok.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 17:29
Verwijderd
Vroegah klopte dat inderdaad wel. Echter is er tegenwoordig EuroDOCSIS 2.0 en zelfs 3.0 (waar UPCs snelste abonnementen op draaien) waarbij de genoemde nadelen vrijwel geheel uitgeschakeld zijn.
Daarnaast heeft ADSL als groot nadeel dat de maximaal haalbare snelheid rap afneemt wanneer je niet naast een wijkcentrale woont. De 20MB/s is dan ook een theoretisch maximumsnelheid die je nooit zult halen (ook niet als je naast de centrale woont, ivm overhead e.d.).
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 17:32
Verwijderd
Owh verhip. Ik hoorde nog iemand dat argument gebruiken voor pro ADSL. Kan ik met deze kennis even pimpen dat het niet meer zo is. Hm, even nog rondneuzen. Alleen ik zie wel dat ik niet eens Ziggo kan nemen op mijn nieuwe adres.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 17:39
Verwijderd
Och, met ADSL2 is niet zoveel mis, behalve de schaalbaarheid dan, maar op dat vlak gaan zowel kabel als DSL het afleggen tegen glasvezel. Kijk gewoon wat je doet met je aansluiting, hoeveel je maximaal uit wilt geven per maand en wat dan dus de beste deal is die je kunt krijgen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 17:51
Verwijderd
Hm. Oke.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 18:30
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Owh verhip. Ik hoorde nog iemand dat argument gebruiken voor pro ADSL. Kan ik met deze kennis even pimpen dat het niet meer zo is. Hm, even nog rondneuzen. Alleen ik zie wel dat ik niet eens Ziggo kan nemen op mijn nieuwe adres.
Misschien valt jouw woonplaats gewoon niet onder het verzorgingsgebied van Ziggo? Kijk eens bij UPC.
Oud 29-09-2008, 19:38
Verwijderd
Maar mijn oude adres, wat in dezelfde plaatst ligt, viel wel onder @Home. En Ziggo is toch @Home?
UPC zijn naaihonden. Die tarieven zijn belachelijk.
Ik kom er niet uit. Vroeger (een jaar geleden) kon ik veel meer vergeleken met nu.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 20:18
Verwijderd
http://www.breedbandwinkel.nl/specif...t-instapsurfen

Dit leek ook wel aardig, maar dat is 10 euro per maand plus 9 voor de telefoonlijn. Daarnaast moet ik 20 euro per maand betalen na het eerste jaar. Fucking duur dus.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 09:14
Gunkan
Gunkan is offline
Citaat:
UPC zijn naaihonden. Die tarieven zijn belachelijk.
Grappig genoeg zijn de Triple Play (TV + Internet + Telefoon) abonnementen bij UPC goedkoper dan bij Ziggo. Of eigenlijk, ze zijn ongeveer even duur maar de Internet verbinding is een stuk sneller.

Zelf ben ik in elk geval al bijna drie jaar een gelukkig afnemer van een Triple Play pakket bij Casema/Ziggo. Dat Internetten over de kabel over het algemeen langzamer is dan over ADSL doet me weinig, omdat ik toch nauwelijks grote downloads draai. Ik vind het veel fijner om met één bedrag alle drie de diensten geregeld te hebben. Bovendien ben ik enorm blij met digitale TV (goed beeld en leuke zenders).
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 09:29
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
http://www.breedbandwinkel.nl/specif...t-instapsurfen

Dit leek ook wel aardig, maar dat is 10 euro per maand plus 9 voor de telefoonlijn. Daarnaast moet ik 20 euro per maand betalen na het eerste jaar. Fucking duur dus.
Ja wat wil je dan, dat ze je geld toe geven?

Nogmaals: kijk gewoon of Telfort leverbaar is op je adres. Veel goedkoper dan dat zal het niet worden.
Reageren

Regels voor berichten