Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Mijn ideale school ziet er ongeveer uit als een Amerikaanse school (niet zozeer het sport, wat overigens wel gaaf is). Er word daar vooral buitenschoolse activiteiten gedaan, en er zijn geen vaste klassen. Het verschilt per leerling. Veder aardige maar vooral strenge docenten die de stof goed kunnen uitleggen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
iedergeval, het moet weer nara het echt onderwijs terug gaan
waar een leerling gestimuleerd word en word enthousiast gemaakt van wat hij/zij leuk vind waar je als een individu word behandeld en niet als een groep, een groep in een massa, niet als een klaarstoming voor de maatschappij, maar voor eigen ontwikkeling, psychologisch, mentaal, fysiek. waar punten niet alles zijn als test, waar men ook weer terug op het individu valt waarom zou dit komen waarom is dit zo? waar de leeraar rekening met je houd als je ziek bent geweest, als je achterloopt, als je het niet begrijpt. Het geen waar Scholing eerst toe was opgericht. Door Erasmus verzorgt. oneervol uit de renaissance weggelaten. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb toen snel haar deel gemaakt, ik heb het best afgeraffeld omdat ik zo weinig tijd had. Toen ik daarna besloot dat mijn cijfer wel hoger mocht zijn dan dat van haar, bleek ik ook een enorme trut. Maargoed, mijn ideale school. Ik weet het niet zo goed. Ik vind het fijn om veel zelfstandig te doen. Mocht iets nou echt niet lukken, dan kan je altijd naar een leraar stappen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ach de mijne komt aardig in de buurt met multimedia-apparatuur op elke verdieping, een radar, navigatie en machinekamer simulator, een reguliere machinekamer en een overdaad aan electronische borden en LCD schermen.
een playstation op 1 van die schermen die alleen maar voor mededelingen particulier worden gebruikt voor in de vele pauzes zou leuk zijn. maar wat meer kan je wensen dan een landmark building met uitzicht op de euromast ![]()
||
![]() |
Citaat:
Mijn ideale school is: een school waar genoeg uitdaging is. Genoeg geleerd kan worden. Geen leraren zijn die alles ongeveer voor lezen uit een boek, want ik kan zelf ook lezen. Excursies zijn ook altijd leuk en leerzaam. Scholen waar gewoon genoeg boeken en kennis wordt aan gereken en scholen waar als je om hulp vraagt je ook hulp krijgt en ook doorvragen waarom iets niet lukt. Waar ze je behandelen als een individu met eigen sterktes en zwaktes. Zoiets denk ik.. Beste locatie voor een school is een bos, kan je naar buiten met biologie enz. Lekker rustig en kan je lekker naar buiten staren tijdens de lessen.
|
Verwijderd
|
Op mijn ideale school zouden alle vakken zo ongeveer hetzelfde verlopen als de lessen aardrijkskunde nu. De leraar vertelt het leuk, maakt er veel werk van, leest niet uit het boek voor, bedenkt allerlei andere leuke dingen/excursies die met het vak te maken hebben. Als ik daar uit de les kom heb ik echt het idee dat ik meer weet als toen ik binnenkwam. Net als roosjuh1988 zou ik ook wel een school willen waar genoeg uitdaging is. Ik wil echt wat leren op school. En inderdaad ook minder verslagen of projecten waarvoor je moet samenwerken. En voor de rest niet van die onzinnige vakken als ckv. Dat neemt zo ontzettend veel tijd in beslag (tenminste bij ons op school) en die tijd zou ik veel beter aan andere dingen kunnen besteden. Ook zou ik bijvoorbeeld in plaats van gym liever een ander vak hebben zoals nog een taal of biologie. Gym vind ik vrij nutteloos. De relatie tussen docenten en leerlingen zou zo zijn dat er wel een redelijk goede band is tussen hen, maar dat er toch altijd een zekere afstand blijft, want het zijn je docenten, niet je vrienden. Er zou ook wel meer mogen gekeken worden naar de leerling als individu. Nu zit ik me soms te vervelen in de les, omdat ik het al lang weet.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Schoolproject: De Ideale BH lotte_vermeij | 5 | 26-07-2016 19:12 | |
Lifestyle |