Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2008, 12:20
Hanneke0804
Hanneke0804 is offline
Hoi!

Ik wil graag volgend jaar of het jaar erop Of stage gaan lopen half jaar in het liefst Spanje of Londen, Of een cursus gaan volgen, voor erbij. Het gaat me meer om de ervaring die ik daar op doe, wil dit al heel lang! Ik heb een paar vragen erover. Als je antwoord weet, posten, anders is het niet nodig voor onzin ed.!

-Hoe zit dat met financieel gebeuren, of is dat per organisatie verschillend?
-Kan je bij een gastgezin, of (weetniet meer hoe het heet) dat je op kinderen past en dus ook onderdak hebt?
-Nog iemand handige,professionele sites?
-Voor wie al zoiets heeft gedaan: Is het echt de moeite waard ?

XX
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2008, 22:36
Balance
Balance is offline
Dat tweede heet au pair.
En ik denk niet dat je als au pair werkzaam kan zijn én stage kan lopen, aangezien je geacht wordt tijd te hebben voor de kids.
Oud 09-10-2008, 11:13
Hanneke0804
Hanneke0804 is offline
Idd, daarom zit ik te denken om een jaarrtje te stoppen met opleidng ( na dat ik niv.3 diploma heb ) en bijv. als au pair werkzaam te zijn. Want als je stage loopt, zit je echt vast aan iets, je moet je aan super veel regeltjes houden enz. Met au pair kan je toch afspraken maken met het gezin zelf ?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 20:22
ebbing
ebbing is offline
ik heb mijn hele leeven au pairs gehad, en je maakt die afspaken zelf met het gezin.
het zijn bijna alltijd een vrouw die net klaar zijn met haar study of er een jaar tussen uit will.
bij ons in moscow waar ik nu all 2jaar woon hebben we een au pair uit France, natuurlijk praten wel gewoon engels thuis.
wel leuk toen we hier net waren moesten we allemaal nog Russian leeren ook de au piar met zun alle naar less was lol
maar onderschat het werk niet ik heb een zusje 15 en een half broertje 8 en een stief broertje14. ze heeft het echt druk met die gasten maar ze is echt deel van de fam !
hoop dat ik je een beetje heb kunne helpen
(sorry voor mijn slecht nl)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 08:44
Hanneke0804
Hanneke0804 is offline
Bedankt voor je informatie!
Je nederlands is goed hoor!!

Ja het lijkt me ook heel leuk, deel uit maken van een gezin enz.
Zou je mij kunnen vertellen, als je dat weet, hoe dat zit met vrije dagen van een au pair, met de betaling van een au pair en met de rechten van een au pair?
Hoop dat je er antwoord op hebt, alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 20:07
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wil je nou een jaar er tussenuit en au pair zijn of een cursus/stage doen in het buitenland? Mensen zullen alleen op dit topic reageren als ze iets weten over cursussen en stages in het buitenland. Als je ook iets over au pair zijn wil weten moet je dat even in je openingspost aangeven.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 11:25
Stephxoxo
Stephxoxo is offline
Paar handige sites (ik heb zelf een cursus Spaans gedaan bij Apple Languages, en ja het is de moeite waard, ik had echt een SUPER tijd! ) :

Apple Languages: www.applelanguages.nl
Estudio Hispánico (regelen Spaanse cursussen): www.estudiohispanico.com/nl
Camino Barcelona (cursussen in Barcelona): www.caminobarcelona.nl

Heb zelf veel goeds gehoord over deze bedrijven en hun cursussen zijn ook echt prima geprijsd! Je kunt er ook accommodatie tegelijk bij regelen en een luchthaventransfer als je dat nodig hebt, echt fijn. Bovendien hebben ze vaak speciale aanbiedingen waarmee je ook vet goedkoop uit kunt zijn als je er gebruik van maakt.

Succes en alvast veel plezier!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten