Advertentie | |
|
![]() |
|
Je doet een relatie voor jezelf, niet voor hem. Dat moet je altijd in de gaten houden. En als ik jou zo hoor moet die jongen maar gaan kiezen, want 99.9% is niet voldoende. Vind ik zelf dan.
40 uur per week werken is doodnormaal. Zeker voor studenten. Ik weet niet wat voor werk hij doet natuurlijk, niet al het werk is even zwaar, maar dat moet an sich geen excuus zijn. En hij heeft blijkbaar in het weekend al niet zo veel tijd voor je. Doordeweeks is hij vaak bij je, maar heb je er niets aan omdat ie moe is... Ik kan er niet precies mijn vinger op leggen, maar ik voel hier geen gelijkwaardige relatie. Ik voel hier een relatie waarin jij naar hem trekt omdat je hoopt van hem gelukkig te worden, terwijl hij zijn eigen plan trekt en jou af en toe aandacht geeft omdat hij je wel aardig/lief vindt. En dan is het nog niet goed! Nee, hij moet extra vrijheid, naast zijn weekend, en zijn avonden. Je moet hem ook nog eens de mogelijkheid geven in de rondte te flirten! En waarom zou hij dat in hemelsnaam moeten überhaupt? Ik heb al drie jaar een relatie en ik krijg genoeg (vriendschappelijke) aandacht van andere meisjes. Ik heb ook geen behoefte aan extra romantiek ofzo, daar heb ik mijn vriendin voor. Dus als hij geen aandacht krijgt van andere meisjes is dat misschien meer omdat hij zichzelf geremd voelt door de relatie. Daarom zegt hij waarschijnlijk ook dat hij geen vriendin heeft: dan zijn andere meisjes misschien minder geneigd om hem alleen vriendschappelijk te benaderen. Anyway, er voelt hier iets goed fout en ik zou daar zeker aandacht aan besteden. Want op z'n minst moet je gewoon helemaal eerlijk tegen elkaar zijn. De waarheid kan nooit meer pijn doen dan een leugen!
||
Citaat:
Er zit zeker waarheid in je verhaal, vooral dat je eerlijk moet zijn tegen elkaar... En dat zijn we ook! Hij 'liegt' alleen tegen dat meisje... Ben namelijk zeker dat als ik hem er mee confronteer, hij eerlijk de waarheid zal vertellen... Denk wel dat ik een beetje een verkeerd beeld heb geschetst: ik zie hem wel vaak in het weekend hoor, maar dat is zeg maar wel zijn moment om lekker z'n ding te doen (omdat hij niet hoeft te werken dan). Doen we vaak ook samen leuke dingen, samen stukje rijden, of ik kom mee als hij gaat klooien aan zn motor, we gaan binnekort naar walibi enzo! Dat af en toe aandacht geven van hem klopt dus ook niet echt, het is wel veel meer dan dat. Bovendien vind hij me niet zomaar lief/aardig... Kan 't niet goed verwoorden, maar... We houden wel echt van elkaar. Er is veel gebeurd het afgelopen jaar, ga ik niet allemaal vertellen, maar ik ben er zeker van dat hij van mij houd... Maar moet ik hem er mee confronteren? Jij zegt dat ik het uit moet maken... Is vind jij dat de enige oplossing?
|
Neuh, uitmaken is niet altijd een oplossing. Een goed gesprek wil ook wel es helpen. Je kan 'm altijd vragen waarom hij tegen dat meisje heeft gezegd dat hij vrijgezel is.
Verder snap ik eigenlijk niet wat er precies 'mis' is. Oké, hij wil wat meer vrijheid, nou ja, dat is goed. Je kan bijvoorbeeld meer bij hem vandaan laten komen (initiatieven om af te spreken e.d.). Maar goed, waarschijnlijk kan je dat ook zelf verzinnen.
|
Goed gesprek hebben we dus gehad, maar heb 'm er niet mee geconfronteerd. Ik zit hiermee namelijk fout... (vind ik) En hoe fout zit hij door te zeggen tegen een meisje wat hij amper kent, dat hij geen vriendin heeft? Hij liegt niet tegen mij, hij bedriegt me niet...
|
Weetje, als jij je er goed bij voelt, is 't best.
![]() ![]()
|
Thnx voor 't goede advies! Voelde me eerst nogal geschokt, maar nu ik er tijdje over heb nagedacht zie ik wel in dat hij niks verkeerd doet... Bovendien wilt hij dan nog meer die vrijheid, en gaat 't alleen maar de verkeerde kant op! En na alles wat er is gebeurd, overleven we dit vast wel samen
![]()
|
Als het echt zo goed gaat tussen jullie zou het geen speciaal probleem moeten zijn als hij zegt: "Hey, ik heb zin om de komende tijd wat meer tijd voor andere dingen in te plannen. Vind je dat erg?", in plaats van "Ik wil meer vrijheid". Ik denk namelijk als je dat op die manier verwoord, komt het vanzelf goed.
Ik vind trouwens niet dat je het zomaar uit moet maken. Je moet WEL kritisch blijven en kijken wat jij vind van de situatie. Ik zit ook een beetje in een twijfel-fase met mijn vriendin, maar bij ons betekend dat gewoon dat we door willen met elkaar (gewoonlijk, het is natuurlijk altijd weer de vraag). Dat versterkt een relatie alleen maar i.p.v. dat je er maar niet over nadenkt.
|
Mja ik vind 't dus geen probleem als hij wat meer dingen anders wilt plannen, alleen voelt hij het misschien als een bezwaar tegenover mij ofzo? Daar hebben we 't ook over gehad, hij moet ook gewoon z'n ding doen, net zoals ik dat doe, en we moeten niet voor elkaar thuis blijven zeg maar
![]() Die twijfelsituatie komt dus bekend voor, vorige x maakte hij het uit zonder dat we echt alles hadden uitgesproken. Voor mij kwam 't ook nogal plotseling, ondanks dat ik wist dat hij twijfelde... We hebben wel geleerd van de vorige keer, en gaven nu allebei aan dat we wel door willen, dus de tijd zal 't leren ![]() ![]() Succes met je vriendin! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Ik heb het idee dat je niet eerlijk bent tegen jezelf en daarom niet voor ons. Ik kan me niet voorstellen dat je uit angst voor het geluk van je vriendje het niet leuk vind als hij contact heeft met iemand anders. Ik krijg eerder het idee dat je ontzettend onzeker bent over je relatie, en gewoon voelt dat je jaloers gaat zijn op zijn ('half'-)vriendinnen. En dat lijkt me compleet terecht!
Ik heb het idee dat jij niet zo achter dit plan staat als dat je ons laat denken. Je klinkt meer alsof je bang bent hem kwijt te raken en daarom er maar mee instemt. Dat is helemaal begrijpelijk als je van hem houdt, maar doen wat compleet tegen jouw gevoel indruist is slecht. Zelfs als je jezelf verteld hoe ontzettend hij recht heeft op zijn vrijheid. Je zegt bijvoorbeeld: Citaat:
Daarnaast vertel je vooral wat HIJ wil. Wat wil JIJ? Wil je alleen dat hij eerlijker is? Of wil je misschien dat hij gewoon gelukkig met je is? Vind je het fijn dat hij vaak bij je is? Of heb je liever dat hij alleen langskomt als hij aandacht aan jou wil besteden?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het is ook niet zozeer dat ik een verplichting voor hem ben, en hij is volgens mij wel graag hier, want anders had ie allang vaker gezegd dat ie gewoon naar huis wil ipv naar mij! En aan de hoeveelheid tijd te zien dat hij hier is... Lijkt me dat ie dat ook geen straf vind
![]() Ik wil dat hij tegenover mij eerlijk is (wat tot nu toe wel 't geval is), ik wil ook dat hij gewoon gelukkig met mij is (wat ie volgens mij ook is), en ik zou graag willen dat hij iets opener is dan dat hij nu is. Ik vind 't wel fijn als hij bij me is ja, ik vind 't fijn om 's avonds thuis te komen, wetend dat hij al in mijn bed op me ligt te wachten ![]() In ieder geval weet ik wat ik nu wil gaan doen qua confronteren of niet, dat is voor nu ff 't belangrijkste ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals ik bij mijn post hierboven al zei: ik weet wat ik ga doen qua confrontatie, we zien vanzelf hoe 't verder loopt ![]()
|
Nou, ik zou hem er gewoon mee confronteren. Natuurlijk is het niet netjes om in zijn telefoon te kijken, maar als hij niets te verbergen heeft is dat helemaal niet erg. Ik durf mijn vriendin echt wel in mijn email, mijn SMSjes of mijn portemonnai ofzo te laten kijken.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ben hopeloos :( punkstar | 121 | 22-08-2007 13:08 | |
Psychologie |
Depressief of niet? Joey22 | 12 | 08-12-2005 20:35 | |
Liefde & Relatie |
confronteren of niet? -bambi- | 48 | 19-01-2005 22:39 | |
Liefde & Relatie |
Mail gelezen van je partner, vertellen of niet? Verwijderd | 49 | 09-08-2004 02:30 | |
Liefde & Relatie |
mee confronteren of gewoon afkappen? Eurydice | 7 | 28-10-2003 16:08 | |
Liefde & Relatie |
gewoon of niej? make it happen | 16 | 14-02-2003 19:35 |