Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2008, 19:08
Tripp
Tripp is offline
Hallo allemaal,

Ik heb 2 jaar geleden een paar lenzen gekregen omdat ik echt van die bril af wou. Maar het lukte me niet goed om ze in te krijgen. Als ze eenmaal in zaten ging het allemaal wel goed, maar het indoen is het probleem. Ik kijk wel eens in de spiegel en ik zie hoe leuk ik eruit zie zonder bril, dat is veel cooler! En dan heb ik ook meer het stoere uiterlijk wat ik wil hebben. Daarom heb ik besloten om weer te gaan proberen om mijn lenzen in te krijgen.

Heeft iemand hier ervaring met deze problemen?
Of heeft iemand nog tips voordat ik weer ga proberen?

Alvast bedankt,
Tripp
Oud 18-10-2008, 20:50
handschoen
handschoen is offline
Wat precies lukt er dan niet?
Vind je het eng om ze in te doen?

Het is een reflex om je ogen dicht te doen als een vinger/voorwerp je oog nadert. Daarom is het belangrijk dat je met je ene hand je oogleden openhoudt (doe je dat?), zodat je niet kan knipperen en met je andere hand kan je dan je lens indoen.

Ik denk dat mensen je beter kunnen helpen als je wat duidelijker uitlegt wat er precies verkeerd gaat.

Ik heb hier zelf nooit problemen mee gehad. Toen ik mijn lenzen kreeg, heeft de opticien mij ook geleerd hoe ik mijn lenzen in moest doen. Heeft jouw opticien dat niet gedaan? Zo niet: dan zou je daar eens naar kunnen vragen!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 22:15
Tripp
Tripp is offline
Het is bij mij het geval dat als ik mijn lens bijna op m'n oog heb, ik dat oog dicht doe. Verder houd ik dat ook ook open door het ooglid vast te houden, maar dan heb ik alleen maar meer de neiging om dat oog te knipperen.
Oud 18-10-2008, 22:22
mepsteen
mepsteen is offline
ik heb zelf ook harde lenzen, en het enige wat helpt is oefenen oefenen oefenen.

Je kunt ook proberen je oog proberen open te houden en dan je oogbal bijna aanraken, om het negeren van de reflex aan te leren.
Oud 19-10-2008, 11:33
Tripp
Tripp is offline
Ik ben sinds vandaag weer begonnen met oefenen. En het is me gelukt er één in te doen, na een half uur heb ik hem er weer uit gehaald, maar de lens verschoof. Maar uiteindelijk kreeg ik hem er weer uit. Ik ga wel door met oefenen, lenzen passen veel meer bij me. Bedankt.
Oud 19-10-2008, 19:05
handschoen
handschoen is offline
Inderdaad blijven oefenen! Dan gaat het vanzelf makkelijker!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 16:46
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Het is bij mij het geval dat als ik mijn lens bijna op m'n oog heb, ik dat oog dicht doe. .

Als je met je wijsvinger je bovenste - en met je duim je onderste ooglid vasthoudt, dan kun je je oog toch niet meer dicht doen?

Ik zelf kijk altijd naar de vinger die richting m'n oog gaat. In de spiegel kijken terwijl je je lens in doet gaat misschien lastig omdat je dan staat maar je zou ook een spiegel op een tafel kunnen leggen en daar overheen buigen.

Succes het kostte mij de eerste keer ook uren maar nu doe ik het in een paar seconden
Oud 21-10-2008, 15:23
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Tripp: hoe lang heb je toen geprobeerd om te wennen aan je lenzen? Bij mij heeft het echt wel een poos geduurd voor ik mijn lenzen redelijk vlot in kon krijgen; nu gaat het echt snel. Voor het uithalen heb ik bijna een jaar nog een soort zuigertje gebruikt omdat ik het niet met mijn vingers kon, maar ook dat leer je vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 18:23
luchtballon
luchtballon is offline
Zachte lenzen geen optie?
Oud 22-10-2008, 13:30
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik heb ook harde lenzen, maar indoen was in het begin idd lastig. Hoe ik het doe: Met mijn linkerhand trek ik mijn bovenste ooglied naar boven, met de rechter hand trek ik mijn onderste ooglid naar beneden met mijn ring- en middelvinger. De lens heb ik op mijn wijsvinger. Ik doe ze altijd in met spiegeltje. Je kijkt dan zeg maar met de oog waarin je je lens niet in doet naar je hand of je het goed doet. Zo kijk je dus absoluut niet met je oog waar je hem in doet en zo zie je dus ook geen lens je oog naderen.
Oud 22-10-2008, 18:50
Stefanie
Stefanie is offline
In het begin werd ik er zo chagrijnig van. Nu gaat het zonder moeite, tenzij er iemand bij staat te kijken, dan lukt het nooit.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten