Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2008, 21:20
flupkeflup
flupkeflup is offline
Hallo,

Mijn Dell Inspiron is nu krap een jaar oud, wel redelijk intensief gebruikt. Sinds gisteren (toen ik een Windows Update installeerde, duurde een uur) doet hij opvallend traag. De muiscursor trilt ook steeds heel erg en de pc maakt telkens van die knorrende 'nadenkgeluidjes'.
Ik ben een absolute leek op het gebied van computers maar ik hoop dat iemand misschien een advies voor me heeft.

Alvast heel veel dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2008, 21:32
flupkeflup
flupkeflup is offline
Ohja, ik vergeet er nog bij te zeggen dat ik ruim 50% vrije schijfruimte heb.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 21:54
Verwijderd
Ook deze hoort op S&M.
Geef eens wat mee info, welke versie van Windows gebruik je, wat voor Inspiron heb je, etc?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 21:57
flupkeflup
flupkeflup is offline
Sorry, zat te twijfelen, beetje dom.

Ik gebruik windows vista, het is een inspiron 1521.
Ik heb CCleaner net gedownload maar die opent niet? Als ik het programma probeer te openen krijg ik een zwart scherm.

De traagheid van de computer zit hem vooral in bijvoorbeeld scrollen, hij hapert dan heel erg.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 22:05
flupkeflup
flupkeflup is offline
Kan het zijn dat er iets mis is gegaan tijdens de update? Ik zit namelijk nu een beetje te rommelen in programma's en onderdelen en als ik iets probeer te verwijderen krijg ik eveneens een zwart scherm ipv een schermpje dat om bevestiging/doorgaan vraagt..
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 22:08
Verwijderd
Wat doet ie als je Gebruikersaccountbeheer uitzet? Waarschijnljik is dat onderdeel gewoon naar z'n grootje gegaan, zo te lezen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 22:42
flupkeflup
flupkeflup is offline
Ik heb 'm uitgezet, en alles gaat nu al duidelijk sneller, maar die ziekelijk trillende cursor is nog steeds aanwezig.

En...(domme vraag) is dit 'gevaarlijk'? (omdat er duidelijk staat dat je dit aan moet laten staan) Ik snap ook niet echt waarom het ineens zo langzaam ging allemaal.

In elk geval wel dank!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 22:45
Verwijderd
Nou ja, Gebruikersaccountbeheer beschermt redelijk goed als je echt niet weet wat je doet, dus in die zin zou het gevaarlijk kunnen zijn, doordat je makkelijker iets kunt installeren wat je eigenlijk niet wilt.
Het beste kun je de laatste update even verwijderen en daarna opnieuw installeren, dat zou het probleem wel moeten verhelpen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 22:47
flupkeflup
flupkeflup is offline
Okee! Hartstikke bedankt nogmaals.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 13:24
Tochjo
Tochjo is offline
Je zou eens in Taakbeheer (CTRL+ALT+DEL) kunnen kijken of er een proces is dat veel CPU gebruikt. Na installatie van Service Pack 1 had ik ongeveer hetzelfde probleem en het bleek dat een of ander niet-essentieel proces overuren aan het maken was. Uitschakelen verhielp het probleem.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten