Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2008, 13:35
vosje16
vosje16 is offline
Hallo,

Sinds een tijdje voel ik dat mijn verstandskies er door komt. Ik was al eens foto's gaan laten maken enkele jaren geleden om te zien of ik ze allemaal had. Ik heb er gelukkig maar 2 bovenaan, maar het probleem is dat ik bovenaan geen plaats meer heb. Enkele tanden staan sowieso al scheef, en dat zonder de verstandskiezen.

De tandarts zei dat er een kans bestond dat ze niet door gingen komen (door gebrek aan plaats). Daarom wou hij ze er nog niet uit halen. Hij zei dat het beter was om te wachten tot ze er door gingen komen. Ik heb nu al enkele maandjes af en toe normale pijn doordat het door mijn tandvlees door moet, maar daar maak ik me geen zorgen over.

Waar ik mij wel zorgen over maak is dat ik sinds gisteren erg pijn heb aan mijn kaakspier (achterin de mond, achter de laatste tand) bij het eten. Goed kauwen lukt trouwens ook niet meer, enkele hele kleine kauwbewegingen. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is dat die verstandskies de kaakspier kan beschadigen? Of is de spier "sterker" dan de tand? Of gaat mijn hele kaak scheef trekken hierdoor? Ben benieuwd...'k heb toch voor alle zekerheid een afspraak genomen bij de tandarts binnen 2 weken...hopelijk verergert het ondertussen niet nog...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 22:56
vosje16
vosje16 is offline
Ondertussen doet het ook al pijn bij het slikken en straalt het uit naar mijn amandel/keel :-(
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 09:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Krijg je er dan niet gewoon keelpijn bij? Lijkt me eigenlijk een logischere verklaring.
Oud 05-11-2008, 14:17
colour_of_fire
colour_of_fire is offline
Als ik het goed begrijp is je verstandskies al een beetje doorgekomen?

Ik heb namelijk een paar maanden terug precies hetzelfde gehad. Het kan zijn dat het gebied rondom je verstandskies ontsteekt als er vuil tussen/onder je tandvlees komt wat je niet weg kan poetsen. Daardoor kan het ook zijn dat je kaak en keel pijn doen.

Beste lijkt me dus om even de tandarts op te bellen als het erger wordt en de afspraak vervroegen. Een ontsteking is geen pretje!
Oud 06-11-2008, 08:40
vosje16
vosje16 is offline
Zou kunnen...want ik heb al gemerkt dat daar regelmatig voedsel komt vast te zitten...
Het is in ieder geval geen keelpijn. Want 's morgens bij het opstaan wanneer ik mijn kaakspier de hele nacht heb kunnen laten rusten, heb ik geen keelpijn. Maar 's avonds, nadat ik 3-4 keer gegeten heb op de dag, doet het het meeste pijn...Elke keer dat ik eet verergert het nl. een beetje.
Momenteel is het niet meer verergerd, dus ik zal het denk ik wel kunnen volhouden tot de 14de...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 11:47
Balance
Balance is offline
Ik zou het even afwachten. Zoals Daantje ook al zei, kan het gewoon keelpijn zijn.
Daarnaast kan je spier ook even wat fout zitten, net zoals je wel eens een spiertje in je nek hebt die niet lekker zit.
Oud 06-11-2008, 17:07
remy476
remy476 is offline
Ik had ze alleen onder, dat is beter dan boven want dan hoef je geen spuit (verdoving) in je gehemelte want dat is echt KUT.

voor de rest succes
Oud 06-11-2008, 17:17
Balance
Balance is offline
Na vandaag kan ik dat van remy476 alleen maar bevestigen
Oud 06-11-2008, 18:46
blablatje
blablatje is offline
Door de pijn bij je verstandskies kan je je kaak verkeerd gebruiken waardoor de spier verkrampt. Als je slaapt ontspan je, waardoor de volgende ochtend de spier geen pijn meer doet. Hij is dus niet beschadigd. Maar als je last van je verstandskiezen hebt, kun je ze er wel beter uit laten halen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 10:34
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Zou kunnen...want ik heb al gemerkt dat daar regelmatig voedsel komt vast te zitten...
Het is in ieder geval geen keelpijn. Want 's morgens bij het opstaan wanneer ik mijn kaakspier de hele nacht heb kunnen laten rusten, heb ik geen keelpijn. Maar 's avonds, nadat ik 3-4 keer gegeten heb op de dag, doet het het meeste pijn...Elke keer dat ik eet verergert het nl. een beetje.
Momenteel is het niet meer verergerd, dus ik zal het denk ik wel kunnen volhouden tot de 14de...
Is op zich niet heel vreemd dat het pijn doet? Alles moet ruimte maken voor die kies. Zelf heb ik alle vier mijn verstandkiezen ondertussen, maar bij de laatste heb ik een week lang ibuprofen geslikt omdat het zo'n pijn deed. Inderdaad ook tot in mijn keel/amandelen. Nu nergens meer last van. Sterkte!
Oud 07-11-2008, 11:59
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Is op zich niet heel vreemd dat het pijn doet? Alles moet ruimte maken voor die kies. Zelf heb ik alle vier mijn verstandkiezen ondertussen, maar bij de laatste heb ik een week lang ibuprofen geslikt omdat het zo'n pijn deed. Inderdaad ook tot in mijn keel/amandelen. Nu nergens meer last van. Sterkte!
Aha, hier ben ik iets mee :-)
Ik heb nu al pijn sinds dinsdag, maar het verergert niet veel meer, dus 'k hoop dat mijn kies nu genoeg plaats gemaakt heeft...
Was er bij jou ook maar heel weinig (niet genoeg) plaats voor je verstandkiezen? En je hebt ze uiteindelijk niet uitgetrokken?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 07:37
Tink*
Tink* is offline
Bij mij is het ook weer zo ver deze week, mijn kies ervoor doet vet veel pijn omdat mijn verstandskies 'm aan de kant duwt.
Oud 11-11-2008, 10:32
J_kv
J_kv is offline
Beste is om even af te wachten. Waarss komt de verstandskies door en er is idd een kans dat ze daarna alsnog getrokken moeten worden
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten