Huisetentje is een goed idee ja.
Ik zou niet gaan communiceren via briefjes; als je mensen aanspreekt is het a) veel sneller geregeld en b) kun je alvast een beetje meer kennis maken, door bijvoorbeeld te informeren naar hoe hun weekend was.
Ik weet niet hoeveel mensen er in het huis wonen? Maar als het er meer dan vier zijn zou ik één of twee mensen als eerste vragen of zij het ook een leuk idee vinden, en als dat zo is, of ze mee zouden willen helpen met boodschappen / gerechten kiezen / tafel dekken / toetje maken / wat dan ook. Dat je het zeg maar samen organiseert, dat is gezellig én het is gewoon praktischer.
Als je eenmaal met z'n tweeën of drieën een plan hebt, kun je de rest van het huis uitnodigen. Dan is het wel handig een briefje op te hangen voor de data, maar ik zou het wel gewoon mondeling vragen of erover beginnen. Het is dan ook niet zo erg als niet iedereen kan of wil; het is al mooi meegenomen als je met een paar mensen beter contact hebt. Dan is het ook gemakkelijker afspraken over schoonmaken te maken.