Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2008, 20:53
epidemic
epidemic is offline
we weten allemaal dat roken van jointjes slecht is voor je longen, alles waarbij CO en teer vrijkomt zal wel schadelijk zijn... maar hoe zit het met cannabis en je brein,

ik zie vele filmpjes Pro en contra maar weet niet goe wat ik eruit moet uitmaken...
zoals: http://www.youtube.com/watch?v=b_4ia...eature=related

hoop dat iemand een antwoord op mijn vraag kan geven:
is cannabis schadelijk voor je brein
Advertentie
Oud 17-11-2008, 21:10
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ja.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 17-11-2008, 21:13
epidemic
epidemic is offline
Citaat:
Ja.
daar heb ik niks aan, gelieve te komen met wat overtuigend materiaal
Oud 18-11-2008, 05:13
Caster
Avatar van Caster
Caster is offline
Kijk, wat is er niet slecht voor je brein? Elke dag sterven er hersencellen af. Het is maar hoe je t bekijkt.
Bijvoorbeeld koffie heeft alweer 4 keer zoveel chemicaliën.
Het echt slechte van blowen is dat er meestal tabak bij zit, en omdat het natuurlijk wordt verbrand. Als je het met een vaporizer gebruikt zal het niet meer slecht voor je zijn.
Je kunt ook denken dat een tumor slecht is voor je brein (lijkt me logisch), met THC (werkende stof in wiet) werk je dat flink tegen dus zal je minder kans hebben op een tumor.
Het is volgens mij nog nooit ergens bewezen dat het slecht voor je is, het werd alleen verboden in Amerika omdat in kranten stond dat mensen er moordenaars van werden, wat dus ookal tegenbewezen is. Net als het paddoverbod omdat sommige mensen het combineren.
Oud 18-11-2008, 12:00
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
Kijk, wat is er niet slecht voor je brein? Elke dag sterven er hersencellen af. Het is maar hoe je t bekijkt.
Bijvoorbeeld koffie heeft alweer 4 keer zoveel chemicaliën.
Het echt slechte van blowen is dat er meestal tabak bij zit, en omdat het natuurlijk wordt verbrand. Als je het met een vaporizer gebruikt zal het niet meer slecht voor je zijn.
Je kunt ook denken dat een tumor slecht is voor je brein (lijkt me logisch), met THC (werkende stof in wiet) werk je dat flink tegen dus zal je minder kans hebben op een tumor.
Het is volgens mij nog nooit ergens bewezen dat het slecht voor je is, het werd alleen verboden in Amerika omdat in kranten stond dat mensen er moordenaars van werden, wat dus ookal tegenbewezen is. Net als het paddoverbod omdat sommige mensen het combineren.
Ik kan niet zeggen dat ik je argumentatie erg sterk vind. Dat koffie 4 keer zoveel chemicaliën heeft (bron?) zegt mij niks, want niet alle chemicaliën zijn even slecht voor je.
Vervolgens zeg je dat THC een hersentumor tegenwerkt, dat zou mooi zijn. Ik ben benieuwd waar je dat vandaan hebt.

Overigens verschijnen er regelmatig aanwijzingen in de literatuur dat blowen de kans op een psychose vergroot bij mensen die daar aanleg voor hebben (iets wat je nooit van tevoren weet of je die aanleg hebt), bijvoorbeeld in dit artikel uit 2008. Ook hier wordt een link gelegd tussen cannabis-gebruik en verhoogd risico op psychose. Quote:

Citaat:
Cannabis use is considered a contributory cause of schizophrenia and psychotic illness. However, only a small proportion of cannabis users develop psychosis. This can partly be explained by the amount and duration of the consumption of cannabis and by its strength but also by the age at which individuals are first exposed to cannabis. Genetic factors, in particular, are likely to play a role in the short- and the long-term effects cannabis may have on psychosis outcome.
[....]
Evidence suggests that mechanisms of gene-environment interaction are likely to underlie the association between cannabis and psychosis. In this respect, multiple variations within multiple genes—rather than single genetic polymorphisms—together with other environmental factors (eg, stress) may interact with cannabis to increase the risk of psychosis. Further research on these higher order interactions is needed to better understand the biological pathway by which cannabis use, in some individuals, may cause psychosis in the short- and long term.
Dan over cannabis en longkanker:

Citaat:
...The study by Aldington et al. 6, in the present issue of the European Respiratory Journal, shows that the risk of developing lung cancer is higher in a population of cannabis smokers as compared with a population matched for associated tobacco consumption. In this population-based, case–control study, the cases are representative of the distribution of cancers according to histology, age and sex, and the quantification of the association between cannabis smoking and lung cancer is representative of situations that may be encountered in countries similar to New Zealand. In this population, the risk of lung cancer among cannabis smokers with ≥10.5 joint-yrs of exposure was 5.7-fold higher than the risk among noncannabis smokers.

bron (waarschijnlijk kan je deze niet zomaar lezen, omdat je een abonnement moet hebben, bijv. via een universiteit.

Dit is een kleine steekproef uit artikelen die je hierover kunt vinden in de literatuur.

Het punt wat ik wil maken is niet "Stop met blowen", maar denk even na voor je zomaar post dat er geen gevaren aan het gebruik van cannabis zitten, en dat dit niet bewezen is. Zoals altijd in de wetenschappelijke wereld is een bewijs niet 'zomaar' geleverd, daar gaan jaren over heen. Maar er zijn wel degelijk sterke aanwijzingen dat het gebruik van cannabis niet zonder gevaar is, zowel op psychologisch als op lichamelijk gebied.

That said, geniet maar smoke met mate
En informeer jezelf goed.
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Oud 18-11-2008, 12:18
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Oh ja, ik kijk ook even naar de zoekterm "Cannabis brain" en dan vindt je onder andere dit:

Citaat:
Chronic cannabis use produces effects within the central nervous system (CNS) which include deficits in learning and attention tasks and decreased brain volume. Neurotrophins, in particular nerve growth factor (NGF) and brain-derived neurotrophic factor (BDNF), are proteins that serve as survival factors for CNS neurons. Deficits in the production and utilization of these proteins can lead to CNS dysfunctions including those associated with cannabis abuse.

In this study we measured by enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA) the NGF and BDNF serum levels in two groups of subjects: cannabis-dependent patients and healthy subjects. We found that NGF serum levels were significantly reduced in cannabis abusers as compared to healthy subjects.

These findings indicate that NGF may have a role in the central action of cannabis and potentially in the neurotoxicity induced by this drug. These data also suggest that chronic cannabis consumption may be a risk factor for developing psychosis among drug users.
bron
Over hersenschade door cannabisgebruik is nog wel discussie. Sommige onderzoeken (zie hieronder) laten hersenschade zien (m.n. bij dagelijks gebruik), andere kunnen geen aanwijzingen voor hersenschade vinden. Het is dus nog een punt van discussie.

Citaat:
Conclusions: Our findings challenge the widespread perception
of cannabis as having limited or no neuroanatomical sequelae.
While modest use may not lead to significant neurotoxicity, our results
suggest that heavy daily use might indeed be toxic to human
brain tissue. Indeed, our results provide new evidence of doserelated
structural abnormalities in the hippocampus and amygdala
of long-term heavy cannabis users, and corroborate similar
findings within the animal literature. These findings indicate that
heavy daily cannabis use over protracted periods exerts harmful
effects on brain tissue and mental health. Further prospective,
longitudinal research is required to determine the degree and
mechanisms of long-term cannabis-related harms, as well as the
time-course of neuronal recovery following abstinence.
bron
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Oud 18-11-2008, 16:09
Caster
Avatar van Caster
Caster is offline
Ik weet nergens de bronnen van, maar over jouw eerste vraag (Minder kans op een hersentumor) weet ik nog wel dat er dierproeven werden gedaan. Verder weet ik er weinig van.
En omdat ik hier post lijkt t me logisch dat ik een voorstander van cannabis ben;-) Ik heb gewoon gepost wat ik wist. Er staat dan ook dat het volgens mij nog nooit bewezen is dat het slecht is.

Wel bedankt voor alle research, C r Y p S!
Oud 18-11-2008, 22:17
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
Ik weet nergens de bronnen van, maar over jouw eerste vraag (Minder kans op een hersentumor) weet ik nog wel dat er dierproeven werden gedaan. Verder weet ik er weinig van.
En omdat ik hier post lijkt t me logisch dat ik een voorstander van cannabis ben;-) Ik heb gewoon gepost wat ik wist. Er staat dan ook dat het volgens mij nog nooit bewezen is dat het slecht is.

Wel bedankt voor alle research, C r Y p S!
Geen punt. Maar je moet denk ik wel oppassen met "niet bewezen" op te vatten als "niet waar". Voordat iets echt bewezen is moet het heel zeker zijn. Er kunnen dan toch sterke vermoedens bestaan dat het wel degelijk schadelijk is.

Andersom kun je het ook zo zien: denk je echt dat een joint net zo gezond is als een appel?

Oh ja, nog een heel bekend voorbeeld: dat er alleen witte zwanen bestaan was lang de veronderstelling. Totdat die ene zwarte werd gevonden. Dat geeft aan dat het nooit vinden van zwarte zwanen nog geen bewijs is dat ze niet bestaan...
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Oud 18-11-2008, 22:26
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Geen punt. Maar je moet denk ik wel oppassen met "niet bewezen" op te vatten als "niet waar". Voordat iets echt bewezen is moet het heel zeker zijn. Er kunnen dan toch sterke vermoedens bestaan dat het wel degelijk schadelijk is.

Andersom kun je het ook zo zien: denk je echt dat een joint net zo gezond is als een appel?

Oh ja, nog een heel bekend voorbeeld: dat er alleen witte zwanen bestaan was lang de veronderstelling. Totdat die ene zwarte werd gevonden. Dat geeft aan dat het nooit vinden van zwarte zwanen nog geen bewijs is dat ze niet bestaan...
Zoiets wou ik ook zeggen alleen ik kwam er even niet uit. Dank voor het bronmateriaal. Als ik van de week tijd heb neem ik het hele verhaal door en gaan de linkjes naar de anouncement.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 19-11-2008, 19:24
epidemic
epidemic is offline
dus hersenschade door blowen is niet bewezen, maar daarom niet uitgesloten?
Oud 19-11-2008, 23:32
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
dus hersenschade door blowen is niet bewezen, maar daarom niet uitgesloten?
Zo zou je het denk ik wel kunnen stellen, hoewel ik verder ook geen expert ben. Maar ik krijg uit de literatuur wel de indruk dat als er sprake van hersenschade zou zijn, dit is bij de wat meer stevige gebruikers. Wat dat precies is is natuurlijk niet duidelijk, maar je moet in elk geval denken aan (bijna) dagelijks blowen. Dus af en toe een jointje, daar zou ik me niet teveel zorgen over maken.
__________________
Waar een weg is wil ik heen.

Laatst gewijzigd op 19-11-2008 om 23:38.
Oud 19-11-2008, 23:34
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
Zoiets wou ik ook zeggen alleen ik kwam er even niet uit. Dank voor het bronmateriaal. Als ik van de week tijd heb neem ik het hele verhaal door en gaan de linkjes naar de anouncement.
Prima! Zoals ik al zei zijn de artikelen waarschijnlijk alleen beschikbaar vanaf een universiteitsaccount, maar de abstracts zijn volgens mij wel vrij beschikbaar (de artikelen staan toch vol met een hoop wetenschappelijk geneuzel, dus het abstract is ruim voldoende denk ik )

Overigens kan ik nog wel 's wat meer 'research' doen als dat op prijs wordt gesteld, eventueel ook over andere drugs. Het is niet zoveel werk voor mij, kwestie van de goede zoekterm invullen in een wetenschappelijk zoeksysteempje
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Oud 20-11-2008, 18:43
Caster
Avatar van Caster
Caster is offline
Citaat:
Overigens kan ik nog wel 's wat meer 'research' doen als dat op prijs wordt gesteld, eventueel ook over andere drugs. Het is niet zoveel werk voor mij, kwestie van de goede zoekterm invullen in een wetenschappelijk zoeksysteempje
Graag! Kun je ook wat zoeken over paddo's? Er is zoveel gedoe over, maar zijn er nou ook nog echt slechte dingen aan?
Oud 20-11-2008, 19:35
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Prima! Zoals ik al zei zijn de artikelen waarschijnlijk alleen beschikbaar vanaf een universiteitsaccount, maar de abstracts zijn volgens mij wel vrij beschikbaar (de artikelen staan toch vol met een hoop wetenschappelijk geneuzel, dus het abstract is ruim voldoende denk ik )

Overigens kan ik nog wel 's wat meer 'research' doen als dat op prijs wordt gesteld, eventueel ook over andere drugs. Het is niet zoveel werk voor mij, kwestie van de goede zoekterm invullen in een wetenschappelijk zoeksysteempje
Ik kan er inderdaad niet bij en het feest gaat dus niet door.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 20-11-2008, 20:40
Verwijderd
Wel nee, joh. Over 10 jaar is roken ook weer gezond, net als het roken van cannabis 10 jaar terug enorm slecht voor je zou zijn.
Oud 20-11-2008, 21:28
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Wel nee, joh. Over 10 jaar is roken ook weer gezond, net als het roken van cannabis 10 jaar terug enorm slecht voor je zou zijn.
Ik vraag me toch heel ernstig af waar je dit op baseert?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 20-11-2008, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me toch heel ernstig af waar je dit op baseert?
Dit is ironisch bedoeld. Ik bedoel hiermee aan te geven dat alles ons maar wordt wijsgemaakt.

Enkele andere voorbeelden: het klimaatprobleem, fossiele branstoffen die opraken.

10 jaar geleden was het echt uit den boze om bossen te kappen en daar papier van te maken, want dt was slecht voor het milieu

Nu zie je op de verpakking van dubbeldrank staan: 'Gemaakt van hout. Hout is een natuurlijk product dat de opwarming van de aarde tegengaat' ofzoiets dergelijks.

Analisten op de beurs en milieur-analisten voorspelden dat olie heel duur zou worden en opraakt. Nou, de olieprijs is heel hard gezakt, er zijn recent nieuwe olievelden bijgevonden en bij de pomp is nog steeds benzine te verkrijgen. Ook allemaal onzin.
Oud 20-11-2008, 23:27
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
Dit is ironisch bedoeld. Ik bedoel hiermee aan te geven dat alles ons maar wordt wijsgemaakt.

Enkele andere voorbeelden: het klimaatprobleem, fossiele branstoffen die opraken.

10 jaar geleden was het echt uit den boze om bossen te kappen en daar papier van te maken, want dt was slecht voor het milieu

Nu zie je op de verpakking van dubbeldrank staan: 'Gemaakt van hout. Hout is een natuurlijk product dat de opwarming van de aarde tegengaat' ofzoiets dergelijks.

Analisten op de beurs en milieur-analisten voorspelden dat olie heel duur zou worden en opraakt. Nou, de olieprijs is heel hard gezakt, er zijn recent nieuwe olievelden bijgevonden en bij de pomp is nog steeds benzine te verkrijgen. Ook allemaal onzin.
Ik hoor dat je er erg veel verstand van hebt.
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Ads door Google
Oud 21-11-2008, 15:36
epidemic
epidemic is offline
de olieprijzen zijn gezakt door de financiële crisis, omdat het slecht gaat met de economie hebben de speculanten schrik gekregen om hun olie bij te houden, de economie draait slecht en er ze vrezen dat er minder olie gekocht zal worden. ze willen nu verkopen om er nog het meeste voor krijgen -> meer aanbod dan vraag -> prijs zakt. -.-

btw vandaag ga ik genieten van eej Jointje
Oud 21-11-2008, 19:10
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik hoor dat je er erg veel verstand van hebt.
Moet je zijn posts op N&A eens lezen, werkelijk een intellectueel van uitzonderlijk niveau.

Ontopic vraag ik me altijd af wat hersenschade is, als je het ziet als het afwijken van het gemiddelde dan kan dat wel kloppen maar schade impliceert dat het negatief is maar dat hoeft niet. Topsporters hebben ook andere hersenen dan een controlegroep maar dat wordt niet als schade gezien.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 22-11-2008, 06:46
Arjan Dokelaar
Arjan Dokelaar is offline
Citaat:
Ja.
Dat heb je fout MTpower!

Wiet roken is gezond voor de hersenen en effectief medicijn tegen dementie!

Uit experimenten op ratten blijkt dat cannabis dementie kan voorkomen. Stoffen in wiet zorgen er namelijk voor dat nieuwe hersencellen aangemaakt worden en vermindert het risico op ontstekingen die met dementie in verband worden gebracht.

Tests met oude demente ratten

Het is de stof tetrahydrocannabinol of THC dat een positieve werking op de hersenen heeft. Deze stof zit in cannabis en zorgt ervoor dat je ‘high’ wordt. Op basis hiervan willen onderzoekers een nieuwe pil maken die Alzheimer voorkomt en het begin van de ziekte uitstelt. De onderzoekers testten de werking van THC op oude ratten. Wanneer ze drie weken lang dit medicijn kregen, werd hun geheugen beter, waardoor ze makkelijker hun weg in een doolhof konden vinden.

Hoogleraar Yannick Marchalant:

Citaat:
“Oude ratten zijn vaak niet goed in doolhoven. Wanneer ze dit medicijn kregen, konden ze duidelijk beter hun weg vinden. Andere experimenten toonden aan dat THC de hersendelen beïnvloedt die instaan voor het geheugen, hongergevoel, pijn en humeur. Het gaat ook infecties aan de hersenen tegen en brengt de productie van nieuwe neuronen of hersenencellen op gang.”
Wiet roken voor gezonde hersenen

De meest voorkomende symptomen van dementie zijn geheugenverlies en het niet meer kunnen uitvoeren van dagelijkse taken als het doen van de was. Bij sommige Alzheimerpatiënten kunnen medicijnen de ziekte vertragen of uitstellen, maar deze werken niet bij iedereen.

Hoogleraar Gary Wenk:

Citaat:
“Als we jong zijn, produceren we neuronen en werkt ons geheugen goed. Maar bij het ouder worden vertraagt dit proces, het is normaal dat er dan minder hersencellen gevormd worden. Je hebt deze neuronen nodig om nieuwe herinneringen aan te maken. Deze ontdekking kan voor de ontwikkeling van nieuwe medicijnen tegen Alzheimer zorgen. Dit betekent niet dat we met zekerheid kunnen zeggen dat het roken van cannabis dementie kan voorkomen, maar de kans is wel heel groot.”
Onderzoek nog niet afgerond

Gezonheidsexperts waarschuwen voor het roken van cannabis.

Hoogleraar Clive Ballard:

Citaat:
“Dit zijn bemoedigende resultaten, maar de medicijnen werden enkel bij dieren getest. Voor mensen moet een nieuw middel ontwikkeld worden op basis van THC. Het is nog niet zeker dat het roken van joints hetzelfde effect heeft als het medicijn. En het roken van cannabis is schadelijk voor je gezondheid.”
Er bestaan echter ook verdampers - zogenaamde vaporizers - waarmee je niet de schadelijke stoffen uit rook binnenkrijgt en de THC beter door het lichaam opgenomen wordt.
Oud 22-11-2008, 06:53
Arjan Dokelaar
Arjan Dokelaar is offline
Overigens, ik denk dat matig gebruik het beste is. Alcohol is immers ook goed voor het hart, maar niet als je een fles wijn per dag drinkt.
Oud 22-11-2008, 13:44
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Dit is ironisch bedoeld. Ik bedoel hiermee aan te geven dat alles ons maar wordt wijsgemaakt.

Enkele andere voorbeelden: het klimaatprobleem, fossiele branstoffen die opraken.

10 jaar geleden was het echt uit den boze om bossen te kappen en daar papier van te maken, want dt was slecht voor het milieu

Nu zie je op de verpakking van dubbeldrank staan: 'Gemaakt van hout. Hout is een natuurlijk product dat de opwarming van de aarde tegengaat' ofzoiets dergelijks.

Analisten op de beurs en milieur-analisten voorspelden dat olie heel duur zou worden en opraakt. Nou, de olieprijs is heel hard gezakt, er zijn recent nieuwe olievelden bijgevonden en bij de pomp is nog steeds benzine te verkrijgen. Ook allemaal onzin.
Je baseert het dus op onderbuikgevoel en vage gedachtespinsels. Erg leuk maar het voegt aan dit topic verder niets toe.

Laten we het nu maar weer gewoon ontopic houden wat dus voor iedereen geld.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 20-04-2010, 09:51
xerow
xerow is offline
Hallo

Ik ga je even mijn ervaringen met blowen geven , sinds mijn 14de rook ik al wiet ,
in het begin was het een paar keer per week maar zeker niet elke dag .
Maar een paar jaar later rookte ik maandelijks 50 a 60 gr weed op , ik had echt een serieus probleem .
Maar in het begin relativeer je alles zo veel mogelijk .
Ik ben afgezakt in school en alleen gaan wonen toen ik werk had .
Mijn leven werd er echt niet rooskleuriger uitzien , na het werk kwam ik thuis en begon te blowen tot ik ging slapen , dit was mijn leven ......
Ik ben nu 27 en een dik jaar geleden ben ik gestopt met cannabis en 2 maanden later met sigaretten , ben terug aan het studeren en heb mezelf een doel gezet om een bachelor te behalen aan de hoge school. Maar ik ondervind dat mijn geheugen niet zo goed meer is en dat ik er heel hard voor moet werken om de leerstof te kennen en te onthouden .
Nu heb ik echt spijt van die verspilde jaren !!
Oud 20-04-2010, 10:29
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
had je voor je 14de al problemen met leren?
Ik bedoel hiermee mischien heb je nooit eerder gemerkt dat je niet goed bent in het leren en onthouden van dingen. Ik zeg dit niet omdat ik ervan overtuigd ben dat cannabis niks met je doet. Maar meer om een indicatie te krijgen of je inderdaad meer moeite er mee hebt gekregen door de hoeveelheid THC die je gebruikt hebt in de jaren.

En uit nieuwsgierigheid zou ik mogen vragen of er een bepaalde reden was voor het gebruik?

Maar ik hoop dat het je allemaal lukt enzo
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Advertentie
Oud 20-04-2010, 10:47
xerow
xerow is offline
Citaat:
had je voor je 14de al problemen met leren?
Ik bedoel hiermee mischien heb je nooit eerder gemerkt dat je niet goed bent in het leren en onthouden van dingen. Ik zeg dit niet omdat ik ervan overtuigd ben dat cannabis niks met je doet. Maar meer om een indicatie te krijgen of je inderdaad meer moeite er mee hebt gekregen door de hoeveelheid THC die je gebruikt hebt in de jaren.

En uit nieuwsgierigheid zou ik mogen vragen of er een bepaalde reden was voor het gebruik?

Maar ik hoop dat het je allemaal lukt enzo
Ik begrijp wat je bedoeld maar eigelijk ben ik altijd en goede leerling geweest , en scoorde ik zeker boven het gemiddelde , ook na mijn 14de heb ik goeie punten gehad .
Maar de motivatie om naar school te gaan raakte beetje bij beetje op , er waren dagen dat ik gewoon niet opdaagde voor de les , en van leren kwam er helemaal niks in huis .
De reden voor overmatig gebruik is er zeker geweest , en ik ben er van overtuigd dat mensen met een zwaar drugprobleem meestal ook wel een onderliggende reden hebben zonder het zelf te beseffen , ik was ook zo tot ik op mijn 21ste een crisisprogramma gedaan heb in drughulpcenter "De Spiegel" . als je daar zit dan mag je er zeker van zijn dat ze een onderliggende reden aan het licht brengen waar je zelf van versteld staat dat je onderbewustzijn er zo zwaar aan tilt . Natuurlijk ben ik na een tijdje terug beginnen te blowen , want het is niet zo evident om van de ene dag op de andere te stoppen .
Maar nu gaat alles heel goed hoor , ik heb totaal geen behoefte meer aan cannabis .
Oud 20-04-2010, 14:40
Verwijderd
Ik weet niet, maar is het nodig om hiervoor een topic van 2 jaar oud te uppen?
*kijkt naar FB*
Oud 20-04-2010, 15:40
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Het is inderdaad niet nodig om hier een topic van 2 jaar oud voor te uppen en daarom gaat hij op slot. Mocht Xerow behoefte hebben te praten over zijn gedrag omtrent Canabis staat het hem uiteraard vrij een nieuw topic te openen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Vraagje
UnderCoverBoy1
27 26-03-2012 12:37
Psychologie Te zelfbewust, maar hoe vermider je dat?
trophus
23 30-10-2011 21:34
Drugs & Alcohol Schadelijkheid van drugs
De Veroorzaker
26 07-08-2009 10:03
Drugs & Alcohol Wat is nou "schadelijker"
epidemic
12 01-12-2007 17:24
Drugs & Alcohol Vragen over paddo's.
Dop_16
12 25-05-2006 11:39
Drugs & Alcohol blow enquete...zou je willen invullen please?
evanescence
73 09-07-2005 22:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.