Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2002, 20:24
devilcat
devilcat is offline
Wat moet je er dan mee?
Als hij dus verkeerde vrienden heeft en dus ookd ingen oppikt van hun, en erg invloedend is..

Ik kan moeilijk zeggen ga niet meer met die mensen om, maar toch zou ik dat wel willen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2002, 20:34
niem
niem is offline
Als hij zelf niet echt zo super verkeerd is dan maakt het eigenlijk niet zo heel veel meer uit toch.... ik bedoel jij bent op hem gevallen en toen had hij die vrienden (inclusief hun manier van doen) toch ook al? en lijkt me sterk dat ie opeens nog 'fouter' gaat doen...

verder kan jij ook nog goeie invloed op hem uitoefenen.. en hij zal ook wel veel tijd in jou/jullie relatie steken dus ziet ie zn vrienden sowieso al iets minder denk ik...

Neej iemand verbieden om met zn vrienden om t gaan kan je niet doen idd...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:48
Angeles
Angeles is offline
Je kunt iemand zeker niet verbieden om met zijn vrienden om te gaan, maar persoonlijk vind ik het nogal een afknapper als iemand helemaal geen eigen persoonlijkheid heeft en klakkeloos het gedrag van zijn vrienden kopieert. Ik heb het zelf ook nooit zo op die vriendengroepjes waar iedereen hetzelfde moet denken en hetzelfde moet doen. Als die vrienden van hem dan ook nog eens vervelend zijn dan is het extra rot.

Als hij door zijn vrienden zó wordt beïnvloed dat hij gewoon niet meer leuk is om mee samen te leven dan moet je hard nadenken of je het nog wel de moeite waard vindt om met hem om te gaan. Jij moet het zelf leuk hebben in die relatie en als hij zich niet leuk weet te gedragen dan is het niet leuk. En dan kan je wel denken: zo ís hij niet, zijn vrienden zetten hem daartoe aan. Maar tot hij zelf zijn eigen gedrag kan bepalen heb je niks aan hem. Laat hem dan eerst maar volwassen genoeg worden om zelf zijn eigen normen en waarden vast te stellen. Bij iemand die nog zo makkelijk te beïnvloeden is door zijn vrienden weet je nauwelijks wat je aan hem hebt, je ként diegene amper. Zijn eigen persoonlijkheid is nog nauwelijks merkbaar.

Maar nogmaals, wanneer een vriendje jou om welke reden ook niet leuk behandelt, jou behandelt op een manier die over jouw grens gaat (en die grens bepaal je zelf), dan is het tijd om je vraagtekens te zetten bij de waarde van die relatie - en je hoeft het dan niet meteen uit te maken, maar je moet wel altijd kritisch blijven.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:51
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
Vertel me eerst:

Waarom zijn ze verkeerde vrienden? Wat pikt hij zoal van hun op?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 09:03
nieuwbe
nieuwbe is offline
Citaat:
devilcat schreef:
Wat moet je er dan mee?
Als hij dus verkeerde vrienden heeft en dus ookd ingen oppikt van hun, en erg invloedend is..

Ik kan moeilijk zeggen ga niet meer met die mensen om, maar toch zou ik dat wel willen...

Je hoeft echt niet te zeggen dat hij niet met ze om mag gaan. Ten eerste wie ben jij om te verbieden wie hij omgaat? Hoe zou jij het vinden als hij ineens zegt dat je niet meer met je beste vriendin om mag gaan, alleen omdat hij haar niet aardig vindt?

Ik weet niet wat jij zou doen, maar ik zou dat niet pikken van mijn vriend (als ik die had). Ik zou behoorlijk kwaad worden en mijn vriendin tóch zien. Je kan mensen gewoon niets verbieden, als je dat gaat doen, doen ze het alleen maar stiekum en daar is een relatie nog nooit beter van geworden.

Mijn reactie is misschien een beetje vijandig maar zo is het nou eenmaal.

Kan me goed voorstellen dat je er mee zit maar je kan er weinig aan doen. Wachten tot hij zelf inziet dat het verkeerde vrienden zijn, dat is het enige.

Succes d'r mee!
Oud 01-08-2002, 13:09
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
nieuwbe schreef:

Je hoeft echt niet te zeggen dat hij niet met ze om mag gaan. Ten eerste wie ben jij om te verbieden wie hij omgaat? Hoe zou jij het vinden als hij ineens zegt dat je niet meer met je beste vriendin om mag gaan, alleen omdat hij haar niet aardig vindt?

Ik weet niet wat jij zou doen, maar ik zou dat niet pikken van mijn vriend (als ik die had). Ik zou behoorlijk kwaad worden en mijn vriendin tóch zien. Je kan mensen gewoon niets verbieden, als je dat gaat doen, doen ze het alleen maar stiekum en daar is een relatie nog nooit beter van geworden.

Mijn reactie is misschien een beetje vijandig maar zo is het nou eenmaal.

Kan me goed voorstellen dat je er mee zit maar je kan er weinig aan doen. Wachten tot hij zelf inziet dat het verkeerde vrienden zijn, dat is het enige.

Succes d'r mee!
Jouw reactie is inderdaad wel erg vijandig, op het overdrevene af. Ze zegt toch al dat ze weet dat ze het hem niet kan verbieden? Kun je je dan niet in haar verplaatsen. Het is ongelofelijk irritant als je vriend zo ruggegraatsloos is dat hij zich de hele tijd laat ophitsen door zijn vrienden.

Ik vind het een beetje simpel dat je niet begrijpt wat Devilcat met haar stukje bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 14:10
nieuwbe
nieuwbe is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Jouw reactie is inderdaad wel erg vijandig, op het overdrevene af. Ze zegt toch al dat ze weet dat ze het hem niet kan verbieden? Kun je je dan niet in haar verplaatsen. Het is ongelofelijk irritant als je vriend zo ruggegraatsloos is dat hij zich de hele tijd laat ophitsen door zijn vrienden.

Ik vind het een beetje simpel dat je niet begrijpt wat Devilcat met haar stukje bedoelt.

Ik begrijp wel wat ze bedoelt, de vraag is 'Mijn vriend heeft foute vrienden. Wat moet ik daar mee?' en ze zegt inderdaad dat ze het hem niet kan verbieden maar dat ze het wel zou willen.

En ik krijg alleen flash backs die een naar een paar jaar terug gaan. Vriendje destijds wilde niet dat ik mijn beste vriendin nog zag omdat ik in combinatie met haar een 'giebeltrutje' werd. Vandaar dat het er nogal agressief uit kwam.

En verder 'zei' ik ook dat je er niet zoveel aan kan doen, je kan het hem zeker niet verbieden en het is gewoon afwachten tot hij inziet dat het geen goede vrienden zijn. Alhoewel de vraag natuurlijk is dat 'foute vrienden' zijn..
Oud 01-08-2002, 14:12
devilcat
devilcat is offline
Nou die vrienden zijn nogal met stelen enzo, geld mooie kleding en alles duur, soms erger ik em er ook aan,

Maar ja, Ik denk dat ik het er maar bij neer moet leggen

Bedankt oor de reacties iig
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 14:19
nieuwbe
nieuwbe is offline
Citaat:
devilcat schreef:
Nou die vrienden zijn nogal met stelen enzo, geld mooie kleding en alles duur, soms erger ik em er ook aan,

Maar ja, Ik denk dat ik het er maar bij neer moet leggen

Bedankt oor de reacties iig

Nee, ok, dat is wel fout ja.

Sommige meisjes (wat een rotwoord) vinden de vrienden van hun vriend al fout als ze haar vriend uitgaat met die vrienden en die meisjes versieren. Gewoon omdat ze jaloers zijn.

Misschien kan je er met je vriend over praten? Kan hij je gerust stellen. Misschien vind hij het allemaal wel heel interessant maar doet hij er verder niet aan mee.

Tja, ik weet het ook allemaal niet...
Oud 01-08-2002, 15:12
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
nieuwbe schreef:

En ik krijg alleen flash backs die een naar een paar jaar terug gaan. Vriendje destijds wilde niet dat ik mijn beste vriendin nog zag omdat ik in combinatie met haar een 'giebeltrutje' werd. Vandaar dat het er nogal agressief uit kwam.

Dat is ook een heel ander verhaal. Dat ging jouw vriend helemaal niks aan, dus dat was gewoon ongepaste bemoeizucht, maar als je vriend zich echt gaat misdragen onder invloed van zijn vrienden is het wat anders.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 15:28
nieuwbe
nieuwbe is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Dat is ook een heel ander verhaal. Dat ging jouw vriend helemaal niks aan, dus dat was gewoon ongepaste bemoeizucht, maar als je vriend zich echt gaat misdragen onder invloed van zijn vrienden is het wat anders.

Klopt, maar ik had het even over 'verbieden'.
Oud 01-08-2002, 15:34
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
nieuwbe schreef:

Klopt, maar ik had het even over 'verbieden'.
Is waar, ik denk dat ze meer bedoelde: diep in mijn hart zou ik het wel willen verbieden. Zó vervelend vindt ze het dus dat die vrienden zo zijn en zo veel invloed hebben. Verbieden kun je toch nooit en dat hoort ook niet, maar dat iemand zich zó erg laat beïnvloeden door vrienden vind ik ook niet helemaal normaal.

Ik moet overigens ook altijd wel heel hard lachen om van die jongetjes die zo hard roepen dat ze vrijheid willen in hun relatie en heus nog wel doen wat ze zelf wil, maar ondertussen wel hun complete gedrag aanpassen aan wat de norm is binnen hun vriendengroep en dáár dus eigenlijk onder de plak zitten. Juist in een vriendengroep hoef je toch niet allemaal hetzelfde te zijn?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 18:16
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
als hij verkeerde vrienden heeft..........

zegt dat wat over hem vind ik. Zo simpel zie ik het.
Reageren

Regels voor berichten