Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
enigste
![]() Oh ja, ik heb trouwens nog een hele lange discussie met mijn leraar maatschappijleer gehad ooit. Over het woord 'alto'. Ik vond dat iedereen alto was, want iedereen is toch anders? Toen zei hij 'Oh, wil je dan dat we jou voortaan weer hippie noemen ofzo?' waarmee hij mij automatisch in een hokje plaatste waar ik totaal niet in wou zitten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik had niet duidelijke periodes, geloof ik. Op de basisschool droeg ik echt gewoon wat lekker zat en wat mijn ouders aanwezen en dan kon me dat niet schelen. Ik werd daar dan ook niet als cool beschouwd.
In de brugklas heb ik ook even breezer getypt maar ik was er niet zo goed in, en toen een jongen uit mijn klas vroeg waarom iedereen zo typte, hij kon het nauwelijks lezen (hij heeft dyslexie) en toen wist is het antwoord niet dus hield ik er maar meteen mee op. Ik was wel vrienden met een gothic en een meisje dat verder niet echt ergens bijhoorde en ik had dan ook niet een kenmerkende stijl ofzo. Ik vond die alto's en wicca wel heel interessant, trouwens, maar ik deed er niks mee. En ik heb momenteel ook niet zo'n periode. ![]()
|
Verwijderd
|
Toen ik 13/14 was liep ik erbij als Miekjuh en het hele wicca-gebeuren vond ik ook erg interessant. Maar na een tijdje vond ik dat niet zo leuk meer en stopte ik met de make-up (dikke zwarte lijnen rond mijn ogen, tekeningen van spinnetjes en zwarte tranen, je kent het wel). Ik ben toen ook minder zwart gaan dragen, hoewel ik nu nog steeds best vaak zwart draag, alleen nu niet meer omdat het 'duister' is of zo. En zo'n beetje rond mijn vijftiende kwam ik in de buurt van mijn huidige kledingsmaak, maar die vind ik moeilijk te omschrijven. Een beetje kunstzinnig denk ik, soms alto, en soms een beetje 'elfjesachtig'. Verder draag ik nu zo goed als nooit make-up, want dat past niet bij me. Ik voel me dan al gauw nep. En ik heb een ringetje door mijn lip, maar dat heeft voor mij niks te maken met bij een bepaalde groep horen of niet. Dat ringetje hoort gewoon bij mij. En verder is mijn muziekstijl geloof ik ondanks wat mijn nickname doet vermoeden niet vreselijk puberaal, waar ie dat vroeger wel was.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind je wel veel bruiner daar dan op andere foto's
![]() Ik heb trouwens vanaf mijn 12e een grote periode van steeds vrij donkere kleding dragen gehad en dan af en toe een vlaag met donkere make up of een met van die gigantische schoenen en ohja van die broeken waar je niks van schoenen onder zag ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was echt zo normaal als het maar zijn kan. Ik had op m'n 13/14e totaal geen behoefte om me te onderscheiden qua kleding. Ik was een heel normaal, braaf, provinciaal meisje.
Pas het laatste jaar pak ik íets meer uit qua uiterlijk, maar nog steeds minimaal. Ik heb m'n haar in een rode tint geverfd, en heb zo'n alto-sjaal, plus een béétje alto-schoenen, maar dat is dan ook alles. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik heb me eigenlijk nooit echt aan die stijlen gehouden als skate. Ik had wel in groep 7 ofzo, dat ik wijdere broeken ging dragen, waarschijnlijk omdat ik dat cool vond. daarna heb ik ook niet een echte stijl meer gehad. Vroeger droeg ik wel veel meer kleur dan nu, en zag er niet echt als een doorsnee jongen uit, maar ook niet alternatief of vreemd ofzo. Ik was best onzeker dus durfde veel dingen ook nog niet te dragen.
later kreeg ik meer zelfvertrouwen en begon ook dingen te dragen die ik daarvoor niet durfde, zoals roze shirtjes, grote zonnebrillen enzo. en zo is dat nog steeds zo eigenlijk ![]() |
![]() |
|
Ik droeg toen ik klein was altijd jurkjes, want dat was 'schattig', toen ben ik alleen maar gaan dragen wat lekker zat. Ik had in groep 7/8 alleen maar joggingbroeken en slobbertruien.
Toen in de eerste en de tweede werd het beter, ging ik spijkerbroeken dragen en grote oorbellen, op het breezerpad dus. En toen ging ik puberen, en de meeste mensen hier die mij kennen, weten dat ik een vervelende alto/gothic was. Mijn ouders vonden alles wel best, omdat het toch wel weer over zou gaan. En ze hadden gelijk. Nu ben ik elke dag mezelf, en niet op de alto manier. Als ik geen zin heb ik make up, doe ik het niet. Zo wel, dan verschilt de make up stijl ook per dag. Ik heb nog wel de irritante gewoonte bijna elke maand van haarkleur te veranderen, omdat ik het anders saai vind worden.
Spoiler
|
Verwijderd
|
Nou, goed, ik was vroeger eerst een stil boekenleesmeisje met een hyperactieve verbeelding. Toen ontdekte ik op mijn tiende Nirvana en werd langzamerhand een altogothic, inclusief blauwgeverfd haar en malle spinnenwebmake-up. Ik bleef ook tot mijn veertiende/vijftiende typen als een retard want sow deet juh dawt alz juh un altoowtjuh waz. Na een tijdje ging ik betere muziek luisteren en werd heel metal. Toen geraakte ik in een existentialistische crisis, ging ik belachelijk veel drugs doen en elke dag zuipen en de snij
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vroeger was ik een kakker met kraagjes maar nooit ontzettend overdreven. Ik heb altijd wel een wat ' klassiekere' stijl volgens anderen gehad -wat dat dan ook precies mag inhouden- en gelukkig verbood mijn moeder mij om pauper coolcat kleding te dragen. Maar echt origineel was dat ook niet want het merendeel van mijn basisschool hield van merkjes. Dat merkengegeil was na de brugklas er eigenlijk ook wel snel van af en hield ik er een h&m/we/man at work stijl op na. Ohja, ik had ook een GSUSvest in de brugklas
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik was op m'n 14e een echte gamer. In de wijk waar ik vroeger gewoond heb, werden vaak LAN-parties gehouden en daar deed ik altijd graag aan mee. Wat waren de beste ventjes in starcraft, welke strategiën werken het best om te winnen, hoe ver ben je met je barbarian in diablo II? Hoe ver ben jij in de tiberian sun campaign? Dat soort gesprekken waren aan de orde van de dag. In die periode zat ik ook vaak op internet op vrijdag/zaterdagavonden. Met een groep mensen verspreid over NL konden we dan de hele avond volgamen.
Verder heb ik een periode gehad dat ik me verdiepte in het spirituele. Mooie wereld als je door het zweverige heen weet te kijken en het niet wetenschappelijk wil benaderen. Helemaal mooi als je de nonsense weet te onderscheiden van de teksten/ideeën met een symbolische boodschap.
|
Verwijderd
|
Ik was te lui of te ongeinteresseerd om zo veel moeite te doen voor mijn kleding... Tot mijn veertiende, vijftiende was ik sowieso nogal clueless met betrekking tot stromingen in de subculturen - mijn eerste impressie van zo'n-broek-met-van-die-sakken-aan-de-sijkant was "Hey, de gabbers hebben weer iets nieuws uitgevonden..."
![]() Ahem. Toen ik vijftien was kwam ik eindelijk tot de conclusie dat aansluitende truitjes en broeken toch wel mooier waren dan de wijde dingen waar ik meestal in liep (tot die tijd had ik de theorie dat je of een wijde broek met strak truitje, of een wijde trui met strakke broek moest hebben... voor het evenwicht). Ik vond die wijde altobroeken wel heel vet, die heb ik wel veel gedragen... en relatief leuke truitjes allemaal ![]() ![]() Ennnn ik weet nog dat ik op een gegeven moment een rokje en een zwart truitje met korte pofmouwtjes en kleine witte bloemetjes erop ging kopen toen ik 16 was en mijn vriendinnen vonden het zo niet-mij ![]() Eigenlijk is het pas ergens op de uni zo geworden dat ik dingen die ín de mode zijn ook wel eens mooi vind ![]() Mijn vrienden deden een beetje hetzelfde; mijn beste vriendin op de middelbare school was nog wat alternatiever, mijn andere vriendinnen iets gewoner misschien... of gewoon hetzelfde. Tegenwoordig ben ik misschien iets tuttiger dan zij, maar niet dan mijn studievriendinnen... hoewel die wisselen ook enorm, we hebben een modedoosje en een alternatieveling, een beetje kak en gewoongewoon... Mijn ouders kon het geen bal schelen maar ik zag er dan ook vrij normaal uit. Mijn broertje heeft wel es aanvaringen met ze gehad omdat hij van die gruwelijke metal shirts aanhad met grove teksten enzo. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
De zin of onzin van bidden, Bid jij wel of bid jij niet Linda Prins | 85 | 23-10-2012 21:46 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 21:10 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Psychologie |
Gedichtje over mijn oom: PEDO! HelpMePlease | 111 | 27-06-2002 10:26 |