Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2001, 14:17
Eend
Eend is offline
Ik heb bij je kunnen huilen
Je was er voor me, altijd
Maar nu heb je andere mensen
Voor mij heb je nu geen tijd

Je lijdt je eigen leven
Ik ben er zo niet meer
Toch ben ik blij dat ik je gekent heb
En jou verliezen deed me zeer

Maar nu kan het niet meer terug
We zijn uit elkaar gegroeid
We zien elkaar nog weinig
Er is geen vriendschap meer dat bloeit

Ik sta weer alleen op het grote stuk land
Je hand glijdt uit die van mij
Ik sta weer alleen in de grote diepe kuil
En niemand meer aan mijn zij

Niemand die nog zegt dat het goed zal komen
Af en toe kijk je me nog aan
Maar de tijden dat je elke dag met me praatte
Zijn nu eg...voorbij gegaan...

*snif*

Knuffiej

Eendjuh
Oud 09-09-2001, 14:33
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Hijzz heeeeel mooi, en goed, alleen is het zo klote dat de ged8te minder is zeg maar... Hij leest heel erg lekker ook door... Heej, kop op, je kan het wel, het komt goed... echt waar, met mij is het ook aan het goedkomen... Als je iemand nodig hebt... Ik zal er voor je zijn
Oud 09-09-2001, 14:48
Dreampoet
Dreampoet is offline
Ik hoef dit gedicht niet te veel anders te lezen om er mijn situatie in te herkennen. Jaren geleden had ik zo'n echte maat door dik en dun. We reden samen naa school, als kameraden door de regen. Maar hij veranderde erg, te zwaar. Vreemde vrienden namen zijn gedachten weg, mee in een verstikkende lucht waarin alleen meelopende jaknikkers kunnen overleven. Zijn volledige karakter veranderde, en de groepsmeute richtte hun hoongelach naar mij. Omdat ik niet wil veranderen, m'n god... ik blijf vechten om aanvaard te worden zoals ik ben. En die vriend, die ben ik kwijt. Hij kijkt me niet meer aan, hij heeft me laten vallen als een baksteen, maar ik spatte niet uiteen.
Toch doet het pijn, net zoals jij in dit gedicht en daar buiten iemand mist. Nu, misschien heb jij het over liefdesverdriet, ik niet. Maar het gedicht kan beide verhalen vatten. Zelden zie ik mezelf zo duidelijk in poëzie van andere, maar deze keer is het anders.

Groetjes, Dreampoet
Oud 09-09-2001, 16:05
Eend
Eend is offline
Dreampoet, dis gewoon over vriendschap...dus wat jij bedoelt...
Keb een aantal hele goeie vrienden in de burgklas gehad. Die hebbik dan ook gehad, totdat ik van die school af moest...sinds die tijd zit ik op een school, die ik helemaal niej leuk vind, alles is zow kut daar...wel aardige leraren ofsow, maar die kinderen zijn gewoon zow triest... gozertjes van 16 die zich als 13 voor doen ensow Keb ter wel mensen waar ik mee om ga, maar geen egte vrienden... Egte vrienden raak ik nmlk altijd kwijt...

Oud 09-09-2001, 18:12
John Sickbock
John Sickbock is offline
He... je bent toch niet helemaal alleen?

kweet dat dit niet over mij gaat, maar geloof me, ik voel me er wel rot bij. dat ik in feite zomaar ben weggegaan Maar kwist niet wat ik anders moest doen...

Jij mag niet verdwijnen! Er zijn veel mensen die van je houden! Al hebben die, voor een deel tenminste , wel makkelijk praten...

Sorry Eend * *

*knuffel*
Reageren

Regels voor berichten