Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 02:39
stephen
stephen is offline
kan iemand dit voor me vertalen in spaans binnen een dag of 2 ,niet langer :

BEDREIGDE NATUUR

Eén van de grootste problemen vandaag de dag is dat de natuur dreigt kapot te gaan.
Dat onderwerp gaan we vandaag ook bespreken tijdens mijn spreekbeurt over DE BEDREIGDE NATUUR.

Eerst en vooral ga ik uitleggen waaraan dat de bedreiging van natuur en dier te wijten is:
Een eerste oorzaak is dat de natuur verdwijnt door aanleg van steden, autosnelwegen,enz....
Voor de aanleg van steden en dorpen is er veel plaats nodig, en in de meeste landen is er een gebrek aan.
Daarom gaan ze bomen omzagen zodat ze meer plaats hebben voor de aanleg van hun steden. Het hout van de bomen wordt gebruikt als brandhout. En dat vindt iedereen normaal.

Maar meestal staan mensen niet stil bij het feit dat,door het omzagen van de bomen, veel dieren zullen sterven; en dat ze daarbij helpen de wereld kapot te maken.
Want wat denk je dat we zullen doen als al de bomen weg zijn? Juist, we zullen sterven aan een tekort aan zuurtof.

Een tweede oorzaak:
In het Amazonewoud in Zuid-Amerika is er al een lange tijd een slechte periode voor natuur, dier en zelfs mens.
Zo'n 20 jaar geleden was het Amazonewoud
16 miljoen vierkante km groot.
Nu, 20 jaar later, is het Amazone woud nog maar 5 miljoen vierkante km groot!!
Dat is het gevolg van
-Firma's die de bomen omzagen om daarna de tropische houtsoorten in meubels te verwerken.
-Mensen die stukken van het bos in brand steken om zo de grond vruchtbaar te maken voor landbouw.

Daardoor zijn één van de grootste 'longen' van onze wereld kapot gemaakt.
Dit is een bedreiging voor de indiaanse volkerenstammen, en de dieren, en de natuur en natuurlijk ook voor ons!!
Want elke maand verdwijnt zowat de oppervlakte van België in het Amazonewoud.

Een laatste oorzaak is:
Het boren naar olie in het beschermt natuurgebied in Alaska.
Dit zullen jullie wellicht al in de krant gelezen hebben, of op TV gezien hebben.
Door de aanslagen van 11 September 2001 op de WTC-torens in New York, willen de Amerikanen geen olie meer van de Moslim-landen. Het gevolg daarvan is dat ze zelf olie gaan boren in de beschermde natuurgebieden van Amerika zoals in Alaska.
Onder leiding van Bush zijn ze van plan om Amerika 5 jaar van olie te voorzien.
Dat wil zeggen dat er weer miljoenen dieren zullen sterven!!!!

Ik hoop dat jullie nu beseffen dat de wereld er slecht aan toe is.

Nu volgen nog enkele tips voor een beter leefmilieu:
-koop NOOIT tropische houtsoorten.
-bespaar op olie , gebruik gerecycleerd materiaal
-heb respect voor natuur en dier, want we hebben ze nodig.

Ik dank jullie voor de aandacht!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2002, 08:55
Missty
Missty is offline
NATURALEZA AMENAZADA

Eén de los problemas más grandes de hoy el día es que la naturaleza amenaza la rotura.
Eso somete va nosotros hoy también a discutir durante mi spreekbeurt referente a la NATURALEZA AMENAZADA.

I a explicar a cuál es ése la amenaza para de la culpa de la naturaleza y del animal: en primer lugar y especialmente, va la causa de A primera es que la naturaleza desaparece por la construcción de ciudades, maneras rápidas del coche, enz. ...
Para la construcción ciudades y las aldeas está mucho lugar necesario, y en la mayoría de la tierra está una carencia.
Por esta razón van a los árboles de la sierra abajo de modo que coloquen más tengan para la construcción de sus ciudades. El claro de los árboles se utiliza como fuego. Y ese hallazgos cada uno normal.

Pero los hombres no están parados generalmente reservados en el hecho de que, aserrando abajo de los árboles, muchos animales morirán; y eso de tal modo les ayuda a la rotura del mundo.
¿Porque qué le piensa que hacemos pues los árboles idos estarán ya? Correctamente, moriremos a una escasez al zuurtof.

Una segunda causa: En Amazon el bosque en zuid-Amerika es ya durante mucho tiempo un mal período para el hombre de la naturaleza, animal y uniforme.
Cerca de 20 años fueron sufridos el bosque de Amazon 16 millones de kilómetros cuadrados.
¡Ahora, 20 años más adelante, todavía el bosque de Amazon pero 5 es millón de kilómetros cuadrados de grande! !
Ésa es la consecuencia de
- sierra de Firma abajo de los esos árboles en pedazos del proceso de la orden de muebles luego él tropical en adentro a.
- hombres esos pedazos del manojo en el fuego puesto a fértil a esta manera que la capa hace para la agricultura.

Uno de los ' pulmones más grandes ' de nuestro mundo se hace.
¡Éstas son una amenaza para las tribus de la nación del indiaanse, y los animales, y naturaleza y por supuesto también para nosotros! !
Porque desaparece cada mes zowat la superficie de Bélgica en el bosque de Amazon.

Una causa pasada es: El taladro al aceite en él protege área de la naturaleza en Alaska.
Esto le habrá leído posiblemente ya en el periódico, o en la sierra TV.
Por los ataques del 11 de septiembre de 2001 contra WTC-torens adentro, los americanos ningún aceite de Moslim-landen no desean más York nueva. La consecuencia de eso es que el aceite ellos ellos mismos va a agujerear en las áreas protegidas de la naturaleza de América como en Alaska.
Bajo dirección del arbusto están del plan a América 5 años de aceite proporcionados también.
¡Esto significa que los animales de millones morirán! !!!

Espero que ahora le realiza que el mundo él está gravemente a.

Ahora todavía siga algunas extremidades para un ambiente mejor:
- compre NUNCA tropical en.
- el material reciclado ahorra en el aceite, aplicaciones
- tenga respecto por naturaleza y animal, porque los tenemos necesarios.

¡Le agradezco por la atención! !

-----------------------------------------------------

Ik weet niet of alles klopt, maar zo ongeveer wel, volgens mij.

xxxx Missty
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 18:03
stephen
stephen is offline
hheeey nog bedankt hor laterzzz
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Missty schreef:
*heel stuk spaans*
sjees, waar heb jij zo goed spaans leren spreken/schrijven om zo'n groot stuk tekst te kunnen vertalen. Na 1 jaa spaans kan ik mezelf voorstellen, meer neit
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 08:17
Missty
Missty is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

sjees, waar heb jij zo goed spaans leren spreken/schrijven om zo'n groot stuk tekst te kunnen vertalen. Na 1 jaa spaans kan ik mezelf voorstellen, meer neit
Op school...... (had vorig jaar een jaar Spaans, dit jaar niet meer omdat ze dat vak hebben geschrapt)

En af en toe een woordje opzoeken in het woordenboek als je het niet weet.

xxx Missty
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 04:47
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
lief van je
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 10:11
Elfjuh
Elfjuh is offline
Hoi,

Ik bemoei me er ff mee hoor....sorry

Maar wat als de vertaling qua grammatica niet helemaal klopt? Dat staat dan wel slordig toch? Het woordje 'zowat' is bijvoorbeeld niet vertaald in het Spaans.

Ik zou er maar nog een tolk bij halen

Doei!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Missty schreef:

Op school...... (had vorig jaar een jaar Spaans, dit jaar niet meer omdat ze dat vak hebben geschrapt)

En af en toe een woordje opzoeken in het woordenboek als je het niet weet.

xxx Missty
Toch gek dat de vertaalmachine van Worldlingo precies dezelfde vertaling geeft

En "Eén van de problemen..." vertalen als "Eén de los problemas" lijkt me toch niet echt goed Spaans...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 10:52
Verwijderd
En touwens: zo'n lap tekst kan je dus echt niet na één jaar Spaans vertalen, dat weet ik wel.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 12:57
DJ Incompetent
Citaat:
stefano schreef:
En touwens: zo'n lap tekst kan je dus echt niet na één jaar Spaans vertalen, dat weet ik wel.
1 woord:

Code:
            dûh
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 13:03
Verwijderd
Citaat:
DJ FLEM schreef:
1 woord:

Code:
            dûh
2 woorden:

Code:
             fuck you
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 04:30
DJ Incompetent
Citaat:
stefano schreef:

2 woorden:

Code:
             fuck you
3 woorden:

Code:
        plaats datum tijd?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 10:02
Verwijderd
Citaat:
DJ FLEM schreef:
3 woorden:

Code:
        plaats datum tijd?
nee bedankt...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 14:34
DJ Incompetent
Citaat:
stefano schreef:

nee bedankt...
jammer
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 12:15
proycon
proycon is offline
Deze Spaanse vertaling is inderdaad helemaal niet goed en zit bordevol fouten, waarschijnlijk inderdaad door een automatische vertaling..
Oud 14-08-2002, 03:18
DJ Incompetent
Citaat:
proycon schreef:
Deze Spaanse vertaling is inderdaad helemaal niet goed en zit bordevol fouten, waarschijnlijk inderdaad door een automatische vertaling..
dûh
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 22:29
Devotee
Devotee is offline
Hij zit idd vol met fouten, jammer dat ik de topic niet eerder had gezien... ben de laatste tijd alleen op onzin geweest... Als ik het eerder had gezien had ik kunnen helpen... Als het nog moet vertaald worden op de juiste wijze, hoor ik het nog wel...
Liefs
Rach!
Reageren

Regels voor berichten