Ik zal het hele verhaal maar even typen, maar ik weet gewoon niet zo goed hoe of wat. (of eigenlijk wel en ik zoek gewoon bevestiging

)
Ik woon in een portiek, en 2 etages boven mij woonde Mark(de ex) en Sylvia(de vriendin). Inmiddels zijn Mark en Sylvia uit elkaar, Sylvia woont weer bij haar ouders, en Mark woont er nog.
Mark zag ik af en toe wel als ik de hond uitliet, en dan maakte we een praatje .verder eigelijk in al die jaren weinig contact met hem gehad, dat was meer met Sylvia, die ik ook nog regelmatig over msn spreek. In de periode dat ik nog wel werkte, lieten hun mn hond altijd uit als ik de hele dag weg was.
Een tijdje terug lag mn opa heel erg slecht, en ik zat in eindhoven bij wat vrienden. Toen ik terug thuis was midden in de nacht, reed er al geen openbaar vervoer meer naar het tehuis waar mn opa woont, en zag dat het licht van Mark brandde. Dus, ik hem gebelt, en hij heeft me naar mn opa gebracht met de auto. In die periode heeft ie heel erg veel voor me gedaan en voor me betekend. Er waren wat familie ruzies, verdrietig omdat opa overleed, etc. In die 2 weken zijn we eigenlijk heel close geworden. Veel contact, etc. en Ik heb heel erg veel steun aan hem gehad, en dat heb ik nog steeds. Hij is ook bij de condoleance gebleven, heeft me naar de begrafenis gebracht. Helaas moest ie werken anders was ie daar ook bij gebleven voor mij. Gelijk na zn werk kwam ie weer terug. Hij heeft geholpen met het leegruimen van de kamer, wat ik heel erg waardeer.
Verder zijn er rondom mij gewoon een hoop problemen de laatste tijd. Mn huis is een zooitje, ik ben overspannen, werkeloos, schulden, en ik trek het gewoon allemaal even niet meer. Ook op dit gebied vind ik veel steun bij hem, en heb ik niet het gevoel dat ik me moet schamen voor de puinhoop waar ik mezelf in bevind. Zowel qua mn huis als geestelijk. Ik voel me gewoon op mn gemak, het voelt vertrouwd en het is fijn dat iemand me accepteerd zoals ik ben en zoals mijn situatie nu is.
In de afgelopen weken zijn er aardig wat gevoelend voor Mark ontwikkeld, en ik durf eigenlijk wel te zeggen dat ik straal verliefd ben. Dat gevoel is wederzijds, daar hebben we het al over gehad. Ik heb ook aangegeven dat ik erg met mezelf in de knoop zit op het moment en hem daar niet in mee wil trekken. Hij heeft aangegeven alle tijd te hebben, en niks te willen overhaasten en dat ik rustig de tijd moet nemen. Plus dat ik het gewoon vervelend vind mbt Sylvia. Ik weet dat zij nog veel om hem geeft, en ik voel me gewoon erg schuldig tegenover haar dat deze gevoelens zijn ontstaan. Hij heeft gezegd met haar hier over te praten.
Mark en ik hebben 'nog niks gedaan'. Niet gezoent, of wat dan ook. Gewoon een hoop geknuffel, en wat lol. We gaan af en toe samen even weg, marktje op, wat dan ook.
Mn moeder is helemaal weg van hem, en de rest van mn familie denkt al dat we wat hebben. We hebben dat maar zo gelaten omdat het wat lastig uit te leggen was waarom ie anders bij toch best wel intieme, familie-momenten geweest is. Iets wat misschien ook wel genoeg zegt over de manier waarop we met elkaar om gaan?
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet..