Advertentie | |
|
![]() |
|
wat een eenzijdig bericht weer eens. Geen wonder dat je kut-israel roept als je steeds maar van 1 kant geinformeerd wordt.
Affijn, je vergeet de raketten die dagelijks door hamas en co zijn en worden afgevuurd (ja, ook tijdens die nep staakt-het-vuren-overeenkomst!). En dat zijn geen kerst-crackers, maar ware mortiergranaten, raketten en ander soortgelijk spul. Deze week waren er overigens nog twee gaza-meisjes om het leven gekomen door qassam die de weg kwijt was. Dus dodelijk zijn ze zeker! (en vandaag overigens een israelier) Moet Israel dan maar tolereren dat zijn burgers in gevaar lopen en worden geterroriseerd? Denk je dat Turkije het zal tolereren als ze vanuit Irak hetzelfde flikken? Dacht het niet! Laten we in ieder geval hopen dat weinig tot geen burgerdoden zijn in die gehele omgeving. En for the sake of truth: hopelijk komen er ook niet meer van dit soort verhalen uit: "Palestinian security forces loyal to President Mahmoud Abbas have arrested a prominent Hamas commander in the West Bank, who had been claimed as dead for the last six years, security officials said Monday. (...) The sources said al-Sharif was wanted by the Palestinian Authority (PA) since 2004. Militant Islamist movement Hamas had previously claimed that the militant, a senior commander in its military wing, was killed during Operation Defensive Shield in 2002, in which Israel temporarily re-occupied the West Bank." http://www.earthtimes.org/articles/s...commander.html Pallywood ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hamas roept nu "Oorlog !" Wat was het voorheen dan? Volleybal? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Interessante ontwikkelingen.
A) Hamas stopt het staakt het vuren. In ruil voor opening van de grenzen (hulpgoederenworden al uit Egyte ingevoerd) willen ze wel weer vrede zluiten, hetgeen Israel onbespreekbaar vindt. Zonder open grenzen is het onmogelijk voor zo'n klein strookje land om een economie van enige betekenis op te zetten. De raktten van Hamas hebben afgelopen 4 jaar nog geen 20 doden gemaakt. B) Israel heeft dus twee mogelijkheden: De eisen van Hamas accepteren, en met zware controles de grenzen openen, of Hamas met wapens te bestrijden (soortgelijke acties hebben in het verleden al duidelijk bewezen dat dit averrechtse effecten had en vele burgerslachtoffers veroorzaakte). Bij het laatste moest natuurlijk wel rekening worden gehouden met het proportionaliteitsbeginsel - de tegenactie moet in verhouding staan met de daden van Hamas. Israel voor militair geweld en hebben al meer dan 200 doden gemaakt. Hoe ze hiermnee toekomstige raketaanvallen moeten voorkomen blijft de vraag. C) Het hek. Palestijnse groeperingen hebben na de bouw van het hek hun tactieken aangepast, en in plaats van bommenriemlui raketten gebruikt als wapen. Het gevolg: minder Israelische doden. Yay!
|
De bezetter gaat weer eens als de harde kern van Feyenoord in Nancy tekeer, buitensporige reactie. Het gebruikelijke circus weer over zelfverdediging, pr-mannetjes die weer overuren kunnen schrijven, etc.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Verder houdt en hield egypte de grenzen dicht. Citaat:
||
Citaat:
|
Egyptians open fire on Palestinians
Egyptian border guards have opened fire on Palestinians who breached the border to escape Israel's assault on Hamas in the Gaza Strip. An Egyptian security official said there were at least five breaches along the nine-mile border and hundreds of Palestinian residents were pouring in. (... meer achter de link)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Israël heeft minder doden omdat ze een superieur defensie apparaat hebben niet omdat de Palestijnen niet proberen Israëliërs te vermoorden. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Deze ludiek geklede heren lopen in ieder geval 3 jaar achter.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En, gheghe, je zou maar als Hamas lid maar Fatah heten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ze zouden bijvoorbeeld de grenzen, streng bewaakt, kunnen openen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De boycot is er vanwege de aanhoudende raketaanvallen, je wou ze belonen? Offensichtlich sind noch genügend Materialien für Raketen anwesend, schade die haben nicht in Fressen investiert. Even een vraagje tussendoor; een zwerver zit aanhoudend in het achterste van je vriendin te knijpen omdat hij haar- en wat te eten wil, wat doe je? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik geloof dat Israel al het enige geprobeerd heeft;
a) Geen/weinig blokkade/controle; bomaanslagen in supermarkten, bars, hotels, bedehuizen en raketten. b) Alle nederzettingen uit de Gaza trekken; raketten en aanslagen. c) Verzwaarde controle; "onmenselijke taferelen" (volgens de "mensenrechtenorganisaties"), aanslagen en raketten. e) Verbeterde afscherming; raketten. f) Boycot; nog steeds raketten. g) Raketschieters afschieten; raketten. Keer terug naar a, ontvang geen vrede, ontvang wel raketten. Enig idee hoeveel verschrikkelijk vruchtbare kassen er stonden in de tijd dat er nog nederzettingen waren? Ja sorry, de meeste zijn meegenomen, kan ik me iets bij voorstellen. Nederland heeft overigens nog een poging gedaan voor ettelijke miljoenen een aantal kassen te kopen en te doneren. |
![]() |
|
* Het verbouwen van voedsel als aardappelen en graan in kassen is simpelweg niet rendabel.
* Bij verzwaarde controle heb je dezelfde situatie als de huidige(behalve dan dat Hamas daarbij een staakt het vuren aanbiedt); waarom dan de grenzen sluiten? Wat je moet aantonen is niet dat andere oplossingen niet het leed verzachten, maar dat massaal raketten erop gooien opeens de raketaanvallen doen stoppen.
|
Verwijderd
|
29 December 2008
Israëlische aanvallen gaan door De Israëlische aanvallen op doelen in de Gazastrook gaan onverminderd door. Volgens Israël zijn de acties alleen gericht op doelen van Hamas, maar dat is niet te controleren, omdat de Gazastrook is afgesloten voor journalisten. Bij een luchtaanval op Gaza is volgens Palestijnse artsen en ooggetuigen het huis van een militaire leider van Hamas verwoest. Er zouden zeven doden zijn en minstens 20 gewonden. De leider zelf was niet thuis. Israël heeft gebieden bij de grens met de Gazastrook tot gesloten militaire zone verklaard. In die zone van 2 tot 4 kilometer mag niemand komen. --------- Goed werk Israel laat die vervelende journalisten maar erbuiten ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat Israel doet, vind ik een beetje lijken op wat de SS in Nederland deed. Het verzet doodde 1 soldaat, en vervolgens werden er 100 onschuldige mensen geexecuteerd. En daar heb je de holocaust dan voor overleefd....
Hoewel het natuurlijk niet slim is om 1 raket af te schieten die vervolgens misschien maar 3 mensen doodt... De Hamas weet dat Israel zal reageren als de SS, dus inderdaad ze gebruiken de bevolking als schild... |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Zoveel mogelijk Hamas doelen raken, (het liefst natuurlijk allemaal, maar ja; raketmakers zijn thuis-hobbyisten, dat wordt erg onaangenaam) - Er voor zorgen dat een paar dagen/weken geen raketten kunnen worden afgevuurd. - Als de rust is teruggekeerd, de grenzen weer open laten en de bevolking duidelijk maken dat hun lot volledig is overgeleverd is aan (het gedrag van) Hamas. Israel wacht tot de bevolking in opstand komt tegen Hamas, een "hou nou eens op" laat horen. Misschien een droom maar ik zie dit als enige oplossing. - 1 raket en het begint weer opnieuw En ja, inderdaad, dan speelt "hij begon" een grote rol. De geallieerden hadden Berlijn nooit gebombardeerd als de Duitsers niet waren begonnen. Echter, de Berliners wisten van hun daden, ik vermoed dat Hamas hun daden achterhoudt, dat huilt wat beter wereldwijd. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Zoveel mogelijk Hamas doelen raken, (het liefst natuurlijk allemaal, maar ja; raketmakers zijn thuis-hobbyisten, dat wordt erg onaangenaam) - Er voor zorgen dat een paar dagen/weken geen raketten kunnen worden afgevuurd. - Als de rust is teruggekeerd, de grenzen weer open laten en de bevolking duidelijk maken dat hun lot volledig is overgeleverd is aan (het gedrag van) Hamas. Israel wacht tot de bevolking in opstand komt tegen Hamas, een "hou nou eens op" laat horen. Misschien een droom maar ik zie dit als enige oplossing. - 1 raket en het begint weer opnieuw En ja, inderdaad, dan speelt "hij begon" een grote rol. De geallieerden hadden Berlijn nooit gebombardeerd als de Duitsers niet waren begonnen. Echter, de Berliners wisten van hun daden, ik vermoed dat Hamas hun daden achterhoudt. |
![]() |
||||||||
Citaat:
![]() Bovendien is de Gazastrook eigenlijk een grote stad, met een bevolkingsdichtheid die net iets minder is dan Gibraltar. Er is dus geen plek om het eigen voedsel te verbouwen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou wel verhuizen als ik in Qassam-gebied woonde, ja. Maar ja, als jij een goede manier weet om de raketbeschietingen te stoppen ben ik één en al oor. Een eerste stap lijkt me dan erkenning van Hamas en het opstarten van een dialoog, in plaats van dat infantiele "Hamas zijn terroristen!!1111õneone".
|
![]() |
||
Citaat:
Ik durf te beweren dat Israel altijd geinteresseerd is in rust, totdat ze gedwongen wordt te reageren. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|