Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2008, 17:10
Muchacha
Muchacha is offline
Hoi hoi, ik ben ongerust over iets en mijn huisarts is momenteel niet te bereiken, dus wou ik hier ff horen naar ervaringen van anderen.

Ik gebruik al jaren de Nuvaring, nooit problemen mee gehad. Een paar weken terug heb ik een candida-infectie gehad, deze is behandeld geweest met pilletjes en zou moeten weg zijn. Komende vrijdag stop ik met de Nuvaring dus zou ik ongesteld moeten worden. Ik heb echter sinds gisterenavond last van krampen en ik verlies bloed! Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Groetjes
Oud 30-12-2008, 12:21
DDM
DDM is offline
Welk anti-schimmelmiddel heb je gehad? En had je typische klachten van een Candida-infectie? En je zegt het zou weg moeten zijn!? Heb je dan nog klachten?

Het zou kunnen zijn dat het anti-schimmelmiddel de werking van de Nuvaring tegengaat omdat het een bepaald enzym in de lever stimuleert. Met als gevolg dat de oestrogeenspiegel daalt en dat die langzaam wordt uitgeslopen. Dit komt overheen met het stoppen van het anti-conceptiemiddel en derhalve zal er een onttrekkingsbloeding optreden. Heb je normaal ook krampen tijdens je onttrekingsbloeding?

Regels voor berichten