Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 17:33
Verwijderd
is het een beetje een goeje film? hij komt vanavond op v8, en ik weet da ie een paar jaa geleden ook al is uitgezonden, maar toen mocht ik em niet zien (was te jong volgens mn ouders) Ma is het een beejte een film die de moeite waard is om te kijken?
Advertentie
Oud 31-07-2002, 17:36
Kat
Kat is offline
freddy krueger is een hele enge gast en die gaat allemaal mensen vermoorden enzo. is wel stoer. denk ik. k zal hem opnemen, mochten je ouders het je verbieden dan kan je hem hier nog eenkeer kijken
Oud 31-07-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:
freddy krueger is een hele enge gast en die gaat allemaal mensen vermoorden enzo. is wel stoer. denk ik. k zal hem opnemen, mochten je ouders het je verbieden dan kan je hem hier nog eenkeer kijken
ach, ik heb em a ingetoetst, dus ze kunnen me niet nog een keer verbieden te kijken
Oud 31-07-2002, 17:41
¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Ik ga hem niet kijken, al lijkt ie mij toch wel leuk (mijn moeder vind het niet zo'n goed idee) Maar volgens mij is het wel een goede film, de trosgids gaf hem 4 sterren (is veel voor de trosgids, al weet ik niet zeker of je die moet geloven ) Maar volgens mij is ie wel het kijken waard...
Oud 31-07-2002, 17:50
PV
PV is offline
k heb m nog niet gezien, maar ga wel kijken vanavond *ff opzoeken hoe laat ie begint..*
Oud 31-07-2002, 18:25
Rhinus
Rhinus is offline
Ik ga 'm zeker kijken .
Oud 31-07-2002, 19:12
Verwijderd
1, 2, Freddy's coming for you
3, 4, better lock your door
5, 6, get your crucifix
7, 8, better stay up late
9, 10, never sleep again

Ik ga hem zeker kijken. Ik hoop trouwens ook dat ze verder gaan. Deel II was een stuk minder, maar deel III was weer bijna net zo goed als het origineel. Van de andere delen weet ik niks meer
Oud 31-07-2002, 19:29
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
5, 6, get your crucifix
9, 10, never sleep again
?
Oud 31-07-2002, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:

?
zal wel een of ander rijmpje uit de film zijn
maar zijn er meerdere delen dan?
Oud 31-07-2002, 19:33
Rhinus
Rhinus is offline
Als je de getallen in 't Engels leest is het inderdaad stukken logischer .
Oud 31-07-2002, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Als je de getallen in 't Engels leest is het inderdaad stukken logischer .
kwam ik idd ook achter na de 2e keer lezen
Oud 31-07-2002, 19:59
Diesel
Diesel is offline
A NIGHTMARE ON ELMSTREET.

In totaal 7 delen:

- A Nightmare on Elm Street
- A Nightmare on Elm Street 2: Freddy's Revenge
- A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors
- A Nightmare on Elm Street 4: The Dream Master
- A Nightmare on Elm Street 5: The Dream Child
- Freddy's Dead: The Final Nightmare
- Wes Craven's New Nightmare

Komt vanavond op V8, beste van de 7 delen. Met Johhny Depp.

Niet zo goed als de eerste maar absoluut wel de moeite waard.

Bijna net zo spannend, bloederig en eng als de eerste.

Een erg apart deel maar wel griezelig.

Freddy is back!!!

Dit is de meest bloederige deel, maar niet de engste....

New Nightmare vind ik de slechtste van de 7, toch leuk om te zien.

Laatst gewijzigd op 31-07-2002 om 20:04.
Oud 31-07-2002, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:
*verhaal + foto's*
die filmposters zien er wel uit

enne komen ook alle 7 delen op tv? weet iemad dat toevallig?
Oud 31-07-2002, 20:11
°o.O LuV O.o°
°o.O LuV O.o° is offline
kan iemand mij vertellen hoe laat die begint??
Oud 31-07-2002, 20:39
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Kat schreef:
nou verklap je het
Oud 31-07-2002, 20:47
Verwijderd
Citaat:
°o.O LuV O.o° schreef:
kan iemand mij vertellen hoe laat die begint??
22:20

ik heb al weleens een film gezien ja, alleen weet niet meer welke, en ik wist toen ik hem aan het kijken was niet dat het nightmare on elmstreet was, ik zapte er toevallig op....want ik las net waar hij over gaat enzo, dat hij in kinderens dromen terugkomt, en die film heb ik idd gezien, die vent zag er ook zo uit als freddy dus...
hmmz wel stom dat ik nu ineens achter kom dat ik weleens een deel heb gezien..
ik ga zo wel effe op v8 kijken
Oud 31-07-2002, 20:48
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
¤Aylin¤ schreef:
Ik ga hem niet kijken, al lijkt ie mij toch wel leuk (mijn moeder vind het niet zo'n goed idee) Maar volgens mij is het wel een goede film, de trosgids gaf hem 4 sterren (is veel voor de trosgids, al weet ik niet zeker of je die moet geloven ) Maar volgens mij is ie wel het kijken waard...
Ik hoop niet voor dat je niet gaat kijken omdat je moeder het niet zon goed idee vind.. dat zou ik toch minder vinden op je 15e
Oud 31-07-2002, 21:07
~GoldenAura~
~GoldenAura~ is offline
Heb er veel gezien op m'n 13é het beste deel vond ik die ene waarin Freddy ook echt in de real world kwam en zelf ook weer terug kon terwijl ze een film over hem aan het maken waren en dat dan dat zoontje van zo'n vrouw bezocht word door hem onder z'n dekens *shivers* en dat die knuffelbeer hem dan moet beschermen *rent naar mama toe*
Oud 31-07-2002, 22:52
°o.O LuV O.o°
°o.O LuV O.o° is offline
nou k heb een stukje gekeken, nix voor mij die film hur!! veel te eng!! *wordt bang* k schrok me dood enk vond ut nogal al ranzig maar goed, als de rest ut maar een goeie film vind ey!!
Oud 31-07-2002, 22:55
Verwijderd
Die Freddy Krueger is gewoon een eng monster! Hehehe.

Ik vond die films altijd best eng en spannend. Dat laatste deel is toch met dat jongetje? Het zoontje van die ene vrouw? Was wel een cool deel
Oud 31-07-2002, 23:05
Verwijderd
*rilt nog na*
wauw was best een gave film
zoals ie in het begin door het plavond kwam
en in bad....
Alleen het einde vond ik een beetje onrealistisch worden
Maar toch, hele gave film
Oud 31-07-2002, 23:08
PV
PV is offline
vaag einde idd, maar verder
k had al eens stukjes eruit gehoord in een liedje kwam ik net achter maar wist ik toen veel waar 't vandaan kwam.. dat ene met 'whatever you do, don't fall asleep' enzo. maargoed dat boeit niemand verder
Oud 31-07-2002, 23:18
Verwijderd
Wat ik nou net gezien heb (totdat ze op zoek ging naar iemand of zo) was echt... ruk... maar misschien wordtie later wel beter...
Oud 31-07-2002, 23:23
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
k had al eens stukjes eruit gehoord in een liedje kwam ik net achter maar wist ik toen veel waar 't vandaan kwam.. dat ene met 'whatever you do, don't fall asleep' enzo. maargoed dat boeit niemand verder
welk liedje dan?
want mij boeit t wel

Citaat:
Morgan schreef:
Wat ik nou net gezien heb (totdat ze op zoek ging naar iemand of zo) was echt... ruk... maar misschien wordtie later wel beter...
Hij is toch al afgelopen?
Oud 01-08-2002, 01:08
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
PV schreef:
Metallica - Enter Sandman is die op deze film gebaseerd?
Advertentie
Oud 01-08-2002, 01:25
Verwijderd
Had een aantal delen vroeger al gezien (1, 2, 4 en 5 geloof ik) en vond ze destijds heel koel.

Heb vanavond nog wel een stukje gekeken, maar vond er niet zoveel meer aan. Vind het allemaal een beetje knullig geacteerd, alhoewel het idee erachter best goed is, en Freddy wel een koel horror-personage is. Maarjah, vanuit nostalgisch oogpunt *kuch* blijf ik het wel een aparte serie vinden.

Ik vind deeltje 7 (New Nightmare) wel het beste van allemaal.
Oud 01-08-2002, 11:58
PV
PV is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
welk liedje dan?
want mij boeit t wel
Da Boy Tommy - Halloween

Zo'n dance/trance achtig nummer...
Oud 01-08-2002, 12:41
mobie
mobie is offline
Citaat:
PV schreef:

Da Boy Tommy - Halloween

Zo'n dance/trance achtig nummer...
idd, was best wel een grote hit in Vlaanderen. 3jaartjes geleden ofzo...
Oud 01-08-2002, 14:03
roman
roman is offline
ik vin `m nu wel een beetje gedateerd
Oud 01-08-2002, 17:07
M@rco
M@rco is offline
Ik heb deel 2 eens een keer gezien... tenminste volgens mij was het deel 2. Toen stuiterde er steeds iemand op en neer op een bed, Freddy was onzichtbaar ofzo... die film heb ik hikkend van de lach afgezet.

Verder kan ik me er nog één herinneren... met een bus in het begin, en Freddy zat dan achter het stuur. Of was dat dezelfde?

Naja, iig... niet veel aan, wat mij betreft...
Oud 01-08-2002, 17:54
Verwijderd
Heeft Bruce dickinson niet een nummer voor de soundtrack ervoor geschreven? of was dat voor een van de andere films.

Metal fans zullen het nummer misschien wel kennen, het heet: Bring your daughter..... To the slaughter
Oud 01-08-2002, 18:09
NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
is het een beetje een goeje film? hij komt vanavond op v8, en ik weet da ie een paar jaa geleden ook al is uitgezonden, maar toen mocht ik em niet zien (was te jong volgens mn ouders) Ma is het een beejte een film die de moeite waard is om te kijken?
FILM

NIGHTMARE !!!
Oud 01-08-2002, 18:10
Rhinus
Rhinus is offline
Leuk nummer, maar dat is toch van Iron Maiden en niet van Bruce Dickinson
Oud 01-08-2002, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Leuk nummer, maar dat is toch van Iron Maiden en niet van Bruce Dickinson
Is het ook, maar hij had het eigelijk voor de soundtrack geschreven had ik ergens gelezen. Oke, tis wel een Iron Maiden nummer, maar dat had niet zoveel gescheeld misschien(zijn eigen solo-album...)
Oud 01-08-2002, 18:33
¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Citaat:
purplerose schreef:

Ik hoop niet voor dat je niet gaat kijken omdat je moeder het niet zon goed idee vind.. dat zou ik toch minder vinden op je 15e
Oud 01-08-2002, 19:17
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef:
Ik heb deel 2 eens een keer gezien... tenminste volgens mij was het deel 2. Toen stuiterde er steeds iemand op en neer op een bed, Freddy was onzichtbaar ofzo... die film heb ik hikkend van de lach afgezet.

Verder kan ik me er nog één herinneren... met een bus in het begin, en Freddy zat dan achter het stuur. Of was dat dezelfde?

Naja, iig... niet veel aan, wat mij betreft...
Een scene van een bed waarop iemand op en neer stuitert weet ik niet zeker, maar aan het begin in de bus is idd van deel 2.

Btw, vond niemand die vrouwelijke hoofdpersoon in deel 1 zo knullig acteren?
Oud 01-08-2002, 19:31
Signy
Signy is offline
Ach ik vond hem wel koel
Oud 01-08-2002, 19:37
Piccola
Piccola is offline
Ik heb deel 1, 2 en 5 gezien! Echt geweldig!
Oud 01-08-2002, 19:38
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
5, 6, get your crucifix
9, 10, never sleep again
Oud 02-08-2002, 13:44
Verwijderd
Heb ik het nu gemist of heeft gewoon nog niemand gepost dat de moeder die op het eind door het raam werd gehaald, duidelijk een pop was. Of dat je het matras waarop Freddy viel, nadat hij over de reling in het huis was gestuiterd, heel duidelijk in beeld was?
Oud 02-08-2002, 14:01
PV
PV is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Heb ik het nu gemist of heeft gewoon nog niemand gepost dat de moeder die op het eind door het raam werd gehaald, duidelijk een pop was. Of dat je het matras waarop Freddy viel, nadat hij over de reling in het huis was gestuiterd, heel duidelijk in beeld was?
nou verpest je het
Oud 02-08-2002, 15:04
DarkRaven
DarkRaven is offline
IK heb die film al iets van 4X gezien hij blijft leuk
Oud 02-08-2002, 15:31
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef:
Het wa me echt niet opgevallen...
de moeder, die was idd een beetje poppig, maar het viel me niet op van: jeetje dat is echt duidelijk een pop
en dat matras, die heb ik echt niet gezien
Oud 03-08-2002, 00:24
Verwijderd
Misschien staan deze 'foutjes' wel bij www.nitpickers.com

Vast wel
Oud 04-08-2002, 10:58
Verwijderd
Tis een redelijk oude film, dus toen hadden ze niet de special effects om dat echt te laten lijken. En btw, ze kunnen moeilijk een echt persoon zo door het raam sleuren.
Ps ik vond het motiefje op het dak van de auto op het eind wel kewl bedacht.
Oud 04-08-2002, 14:25
Diesel
Diesel is offline
Trouwens, A Nightmare on Elmstreet (1984) had een budget
van maar $ 1,8m.

- The Shining (1980) had een budget van $ 19m
- Jaws (1975) $ 12m
- Aliens (1986) $ 18,5m
- Alien (1979) $ 11m

Dus het is best knap van Wes Craven om voor $ 1,8m een horror klassieker als ANOES te maken. Op de dag van vandaag zou Johnny Depp die in ANOES zijn debuut rol speelde $ 15m krijgen voor een rol terwijl die toen misschien maar $ 10,000 kreeg.

Tja, d'r zijn ook andere goede horror films gemaakt voor een lager budget, bijv. de klassieker The Texas Chainsaw Massacre (1974) voor maar $ 140,000 en The Blair Witch Project (1999) voor $ 35,000. Maar het kan lager, Robert Rodriguez' aktie cult hit El Mariachi (1992) is gemaakt voor een grappig budget van:
$ 7000.

Laatst gewijzigd op 04-08-2002 om 14:31.
Oud 09-08-2002, 17:18
Uice
Uice is offline
NOES= heel goeie classic. Opgenomen. Trosgids weet geen fuck van horror, elmstreet verdient 5 sterren.
Oud 09-08-2002, 17:20
Uice
Uice is offline
O ja Freddy vs Jason is in voorbereiding, hierin neemt Krueger het op tegen Jason uit de Friday the 13th serie. (vs films zijn in, er gaat ook een Alien vs Predator komen... YEAH!)
Oud 09-08-2002, 17:22
Verwijderd
Ben ik nou de enige die het echt geen leuke film vond? Heb hem een stukje gezien, en daarna afgezet..

Mja, ik hou sowieso niet zo van zo'n horrorfilms, dus waarschijnlijk ligt het daaraan
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten