Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2009, 16:27
Simson
Simson is offline
Goedenavond mensen,

Ik kamp met het volgende probleem:

Ik heb sinds kort een draadloos internetsysteem van 'Linksys' gekocht en aangesloten. Het systeem werkt met een kastje wat ik heb geinstalleerd bij mijn internetkabels. Mijn computer staat echter een paar kamers verderop. Ik heb dus zo'n zendertje wat ik in mijn USB-poort moet stoppen. Het internet doet het!

Maar telkens als ik het apparaatje in mijn 'USB-hub' stop krijg ik een tekstballonnetje rechtsonder in mijn bureaublad;

Snel USB-apparaat op trage USB-hub aangesloten.

Dit bericht krijg ik bij elke USB-poort op mijn computer.

Weet iemand hoe dit zit/hoe ik het kan verhelpen?

Groetjes,

Simson
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2009, 16:39
M@rco
M@rco is offline
Waarschijnlijk heb je dan een redelijk oude computer, die voorzien is van USB 1.1 poorten i.p.v. modernere USB 2.0 poorten. Het belangrijkste verschil hiertussen is de snelheid: de maximale doorvoersnelheid van USB 1.1 is 12 Mbps (1.5 MB/sec.), de maximale doorvoersnelheid van USB 2.0 is 480 Mbps (60 MB/sec.).

In dit geval zal het denk ik niet zo heel veel uitmaken, aangezien er een redelijke kans is dat je internetverbinding die 12 Mbps niet eens haalt. Daarnaast blinkt wireless internet sowieso niet echt uit in (stabiele) snelheid. Maar je kunt er ook weinig aan doen, behalve een nieuwe PC kopen.
Oud 08-01-2009, 16:43
ILUsion
ILUsion is offline
Hoe oud is die computer? Want die mededeling betekent dat je een USB2-apparaat aansluit op een USB1-hub. In principe kan dat geen kwaad, maar je gaat er wel mee moeten leven dat hij minder snel zal zijn. Om even je theoretische snelheidswinst te geven: USB1 kan 11 Mbps aan, USB2 kan 480 Mbps aan (dat is allemaal geheel overschat e.d.). Een draadloos netwerk (802.11g) kan 54 Mbps aan (ook overschat), maar met allerlei technieken die tegenwoordig wel eens gebruik worden, kan dat tot het dubbele gebracht worden (nog steeds op 802.11g, maar dan met wat trucjes). Voor 802.11n zou ik niet vanbuiten de snelheid weten; maar je snelheid zal er daar dus ook op vooruit gaan.

Oplossen hangt af van het probleem:
1) ofwel is je pc oud (van voor 2003, zou ik als richtlijn nemen), dan kan je ofwel een USB2-hub inbouwen of laten inbouwen (een externe hub zal geen beterschap bieden)
2) ofwel is je pc oud, en leer je gewoon leven met die mededeling (want ik ken geen manier om die permanent uit te zetten)
3) ofwel is je pc vrij recent; en heeft die zeker en vast USB2; dan is je installatie gewoon een beetje in de war. Je kan dat oplossen als je de driver-cd van je computer hebt. Eerst en vooral moet je erop letten: als je een USB-toetsenbord en muis gebruikt, vrees ik dat je met deze methode in problemen kunt geraken. Maar anders: in het apparaatbeheer van Windows (configuratiescherm > systeem > hardware> apparaatbeheer) zoek je naar de USB Host, en laat die verwijderen. Na een herstart zou Windows vanzelf moeten zeggen dat er USB aan boord is en vragen om drivers.

Iets veiliger om te proberen in dat laatste geval is op de site van de fabrikant van je pc (of van je moederbord, als het een samengestelde pc is), te zoeken naar de chipsetdrivers en USB-drivers indien die daar beschikbaar zijn.
Reageren

Regels voor berichten