Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2009, 14:36
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Het zit zo, ik ben net op kamers en bij de eerste keer wassen kom ik erachter dat onze wasmachine je kleren wel nat maakt, maar niet schoon. Heeft iemand tips wat ik nog meer kan doen behalve naar een wasserette of de handwas? Is een huisbaas verantwoordelijk voor een goede wasmachine? (probleem is dat ik mijn huisgenoten er nooit over heb horen klagen)

ik heb geen idee waar ik dit anders moet neerzetten dan bij lichaam en gezondheid, je zou kunnen zeggen dat schone was leidt tot een prettig gevoel op het lichaam ofzo, en hyghienisch (vak de spelling van dat woord) dus bevorderlijk voor een goede gezondheid (ik pleit voor een studentenhuis/opkamers deelforum)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2009, 14:43
Calyx
Calyx is offline
Nieuwe (2hands) wasmachine kopen. Je kunt als student er ook 1 huren.
Of even rondvragen, vaak zijn er nog familieleden of vrienden met een oude die weggaat..

En het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de huisbaas er verantwoordelijk voor is, tenzij je iets in het contract erover hebt staan ofzol..
Oud 09-01-2009, 14:45
WolterB
WolterB is offline
Woon je met meerdere mensen in dat huis?
Huren jullie een wasmachine, is hij van de huisbaas of is er één iemand verantwoordelijk in je huis voor de wasmachine? Misschien handig om dat uit te zoeken en dan tegen die persoon vertellen dat de wasmachine het niet goed doet
Oud 09-01-2009, 15:07
crazycat
crazycat is offline
mioschien de verkeerde wasmiddel? of mishcien wat warmer wassen?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 15:22
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik weet inmiddels dat mijn huisgenoten hun was alleen wassen om de was weer fris te laten ruiken, en dat bij hen er ook geen enkele vlek ook maar ietsje minder vlekkerig wordt.

De wasmachine is van twee van mijn huisgenoten. Mn huisbaas zal er idd wel niet verantwoordelijk voor zijn.

het probleem is dat we van de zomer waarschijnlijk het huis uit moeten, dus dat een wasmachine kopen niet echt de moeite waard is.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 15:26
remy476
remy476 is offline
`Die dingen kosten toch niets. Koop gewoon een goedkope met z'n alle samen.
Oud 09-01-2009, 16:25
Verwijderd
Als het voor zo'n korte periode is zou ik een wasmachine huren. Dan krijg je een relatief nieuwe, als hij het niet doet wordt hij gelijk vervangen ipv dat ze hem repareren, je bent niet zoveel geld kwijt en je vlekken gaan eruit
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 20:12
kuik
kuik is offline
of je koopt een tweedehands op marktplaats. ook niet zo duur en best de moeite waard.
Oud 09-01-2009, 20:17
Verwijderd
Ik denk dat dit eerder op Werk, Geld & Recht past. Je vraag heeft immers betrekking op rechten (en plichten).

En of een huisbaas verantwoordelijk is voor een goede wasmachine lijkt me afhangen van het contract en waar je voor betaald ed.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 23:13
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
`Die dingen kosten toch niets. Koop gewoon een goedkope met z'n alle samen.
Het ligt er maar aan wat je niets vindt....

Een huisbaas is alleen verantwoordelijk als er in je contract staat dat je huisbaas voor een goede wasmachine moet zorgen en dat je daar voor moet betalen.
Dat is meestal niet zo, dus je kunt inderdaad een wasmachine huren (www.splash.nl), maar ik weet niet zeker of dat ook voor een halfjaar kan.
Oud 10-01-2009, 13:24
Nona
Nona is offline
Nee hoor, gewoon leasen, volgens mij gaat dat per maand en dan heb je ook geen gedonder over wie dat ding weer meekrijgt, of wie welk deel van de kosten betaalt.
Oud 12-01-2009, 07:54
Verwijderd
kan je ook n wasmachine leasen als je niet in n studentenhuis woont?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 20:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij wel hoor
Oud 13-01-2009, 20:06
Verwijderd
2e hands is volgens mij wel goedkoper
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 20:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
2e hands is volgens mij wel goedkoper
Maar bij leasen heb je wel het gemak van een vast bedrag per maand aan kosten (en geen onvoorziene kosten als de wasmachine kapot gaat). Daarnaast is er niemand eigenaar, wat best wat 'gedoe' scheelt in een studentenhuis (bijv. bij verhuizing van 1 huisgenoot een nieuwe wasmachine moeten zoeken).
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 22:22
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik had voor 350 euro een nieuwe wasmachine bij de Mediamarkt. Weet niet of dat veel of weinig is, maar hij heeft het al vijf jaar gedaan en ik heb hem doorverkocht aan diegene die nu in mijn huis zit
Reageren

Regels voor berichten