Advertentie | |
|
![]() |
|
Windows kan door onnozelheid geen .ex_-bestand uitvoeren. Als je dergelijke bestanden wilt uit een i386-map halen, zijn daar twee technieken voor: de eerste is eentje die voor zover ik al gemerkt heb, werkt: die .ex_ (of .dl_ etc.) vervangen voor hun echte extensie (.exe of .dll, etc.). De juiste manier weet ik niet meer vanbuiten, maar daarvoor zit een tooltje in de recovery console, die kan je daar ook met 'help' opvragen (iets als 'unpack' dacht ik).
Maar om eerlijk te zijn, ik heb eigenlijk geen idee of SFC ook werkt vanuit de recovery console, ik heb dat zelf nog nooit van daaruit gedrukt. In Windows is het gewoon een kwestie van 'sfc /scannow' in Start > Run, maar daar geraak je spijtiggenoeg niet aan. Maar normaalgezien moet SFC ook al in je Windows-map zitten waar je wel aan moet kunnen via de recovery console (technisch is het natuurlijk altijd beter om die van de cd te gebruiken, voor het geval de SFC op je harde schijf corrupt is, terwijl die van je cd normaal wel in orde zou moeten zijn).
|
Dan wordt het tijd voor een nieuwe harde schijf. Dat verklaart wel waarom hij niet meer opstart; je zou nog kunnen proberen om in de recovery console 'chkdsk /r' te draaien Hopelijk werkt dat wel, als het meezit kan hij e.e.a. herstellen en start Windows weer op.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Windows] Niet meer opstarten; bestand beschadigd/weg duivelaartje | 10 | 25-06-2007 17:31 | |
Software & Hardware |
[WinXP] Windows sluit niet meer af-topic #zoveel de kip | 6 | 28-09-2006 22:54 | |
Software & Hardware |
[Linux] Windows XP start niet meer Verwijderd | 11 | 22-02-2006 23:01 | |
Software & Hardware |
[Windows XP] Wil niet meer normaal opstarten Verwijderd | 3 | 04-01-2006 15:18 | |
Software & Hardware |
[Win XP] Wil niet meer opstarten duivelaartje | 14 | 30-07-2005 17:38 | |
Software & Hardware |
COmputer start niet op Brammetje-88 | 3 | 01-06-2005 18:32 |