Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2009, 09:42
jawat!
jawat! is offline
Hallo,
Ik wordt op 21 mei 18 jaar.
Wat kan ik dan alvast doen voor het rijbewijs,
zodat ik op mijn eerste dag dat ik 18 jaar ben aan rijles begin?
Oud 17-01-2009, 10:03
AzN
AzN is offline
Je kunt de theorie alvast 'n beetje doornemen en sommige rijscholen hebben 'n simulator waarin je vanaf je 17e kunt oefenen.
Oud 17-01-2009, 10:22
coopergirl
coopergirl is offline
Je hoeft in principe niets ter voorbereiding te doen. Er word op een niveau gestart wat aansluit bij jou kennis. Mocht je al iets willen doen:

"Ter voorbereiding op de reguliere opleiding, kan je bij Succes op je 17e beginnen met lessen in de rijsimulator. Deze simulatorlessen maken deel uit van het Studentenpakket. Hiermee is het mogelijk om 3 weken na je 18e verjaardag achter het stuur te zitten van een auto, in bezit van je eigen rijbewijs!"
http://www.verkeersschoolsucces.nl/r...naf17jaar.html
Oud 17-01-2009, 11:05
jawat!
jawat! is offline
Dus ik kan in een stimulator oefenen?
En kan ik bijv. iets downloaden om te leren?
Oud 17-01-2009, 11:32
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dus ik kan in een stimulator oefenen?
En kan ik bijv. iets downloaden om te leren?
Voor het theorie-examen kun je alvast het boekje (eventueel met bijbehorende cd-rom) aanschaffen. Het beste kun je, als je al een rijschool op het oog hebt, even informeren welk type theorieboek ze aanbevelen. Misschien kun je het met korting via de rijschool kopen (dat gold bij mijn rijschool destijds).

En ja, bij bepaalde (!) rijscholen kun je vanaf je 17e al in een rijsimolator oefenen. Niet elke rijschool heeft deze mogelijkheid. Ik zou me er niet al te druk om maken, ik begon met lessen zonder enige auto-kennis en zonder brommercertificaat.. En alles is goedgekomen
Oud 17-01-2009, 16:06
Verwijderd
Ruim van tevoren naar je lokale rijschool gaan en afspreken dat je zodra je 18 wordt begint. Tegenwoordig hebben de (grote) rijscholen maanden van tevoren al de planning vaststaan, dus je kan je complete pakket al inplannen. Alleen je examen kan je wellicht nog niet inplannen, gezien de nieuwe regels, maar dat komt wel.

Simulatorlessen lijken me weggegooid geld.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 16:55
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Simulatorlessen lijken me weggegooid geld.
Inderdaad, zijn ook even duur of zelfs nog duurder dan in een gewone auto rijden. Waar het uiteindelijk toch om gaat

Inderdaad gewoon ruim van te voren jezelf in laten plannen bij een rijschool, dan ben je er zeker van dat je meteen kunt starten als je 18 wordt.
Oud 19-01-2009, 20:23
PatoLoco
PatoLoco is offline
Als je de theorie nog moet leren:

Er zijn ook enkele websites die erg goed zijn om de theorie in te oefenen. Ik had een boekje met theorie, dit heb ik 2 keer aandachtig gelezen en voor de rest gewoon geoefend op het internet.

Ik heb daarvoor http://www.soundandvision.be gebruikt. Als ik mij niet vergis vind je daar de straatcode voor zowel België als Nederland. Er zijn ook een heleboel oefeningen die hetzelfde opgesteld zijn als de oefeningen die je op je examen zal krijgen. Op het forum zijn er ook allerlei handige tips over theorie en praktijk te vinden. Tegenwoordig zijn sommige stukken van de website wel betalend maar ik denk dat je er toch nog handige info + oefeningen kan vinden.

Als je de theorie kent, kan je jezelf dus testen met deze website (of eventueel de theorie wat verder instuderen). Bij mij werkte deze methode erg goed, ik had op mijn theorie 47/50 en was dus geslaagd
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 20:39
Vinniebar
Vinniebar is offline
Er zijn ook rijscholen met een oefenterrein waar je op je 17e al op kunt rijden.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 10:36
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Inderdaad, zijn ook even duur of zelfs nog duurder dan in een gewone auto rijden. Waar het uiteindelijk toch om gaat
nee, de meeste simulatorlessen zijn goedkoper dan gewone lessen, omdat 1 instructeur meerdere cursisten tegelijk kan doen en omdat het geen brandstof kost. En natuurlijk kun je niet je hele rijopleiding in een simulator doen, maar de basisvaardigheden (schakelen, snelheid controleren, kijken, etc.) kun je wel alvast aanleren, zodat je dat in elk geval niet in een dure auto hoeft te doen.
Reageren

Regels voor berichten