Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2009, 19:06
flyaway
flyaway is offline
Oftewel studie-ontwijkend-gedrag

Hoe SOG jij? Hoe lang? Wanneer vooral? Wat had je allemaal kunnen bereiken als je je SOG-tijd aan andere dingen had besteed?
Hoeveel procent van het aantal posts dat jij maakt is ontstaan tijdens het SOGgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2009, 19:08
Verwijderd
Door geen huiswerk te maken, uren, als ik eigenlijk huiswerk moet maken, een universitair diploma, 1/4e?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 19:08
Verwijderd
Op zich heb ik altijd nog wat te doen aan school dus dan is 100% van mijn posts ontstaan tijdens het SOGen.

Nu ben ik vooral aan het SOGen. Dus ik moet hier weg. Ik moet leren. Echtwaar.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 19:13
Verwijderd
Ik SOG door op dit forum te posten, door te schaken, te gamen en meer van zulks. Zonder het SOGgen was ik al geslaagd.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 19:17
Miekje*
Miekje* is offline
Ik SOG door mijn boeken te laten voor wat ze zijn, bijna altijd, als ik geen zin heb in huiswerk (dus bijna altijd), geen hoger niveau want in die tijd forumde ik nog niet zo intensief, ik denk dat ik dan eerder meer deadlines haalde Ik denk dat ongeveer de helft van mijn posts voortgekomen zijn uit SOG-gedrag
Oud 27-01-2009, 19:52
Verwijderd
Ongeveer al mijn posts komen voort uit studie-ontwijkend gedrag. Maar ik doe wel mijn best voor mijn studie hoor, alleen niet voor het theorie-gedeelte.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 20:18
marrel
marrel is offline
Hier posten, maar spelletjes patience en spider solitaire doen het ook goed Momenteel door stage enzo is het SOG niet meer maar anders blijft het toch wel leuk dit scherm op de achtergrond te hebben
Oud 27-01-2009, 20:21
Hanneke
Hanneke is offline
90% van mijn posts is sog, minstens. ;x Nu ook, soort van. Maar ik heb ook al even wat aan school gedaan. Als ik sog ga ik fora af, m'n kamer opruimen, spele.nl-spelletjes spelen, msn'en, en als ik dat zat ben dan blijf ik voor me uitstaren, doe ik alsnog niks.

Als ik nooit zou soggen en altijd braaf mijn huiswerk zou maken zou ik nu tweedejaars zijn, en zou ik met een best mooie cijferlijst geslaagd zijn waarschijnlijk ook nog.
Oud 27-01-2009, 21:49
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
hoe?

sch.com
eten
koken
boodschappen doen
kamer opruimen
mailen
lezen
saaie websites bekijken
spider solitaire
mn kamer pimpen
nieuwe kledingcombinatie verzinnen
fantaseren over romantiek, heldendom, wereldverbetering en avontuur

hoe lang?
ongeveer tachtig procent van de tijd die ik bedacht heb om te studeren.

het komt er ongeveer op neer dat mijn SOG altijd saaier is dan mijn huiswerk zelf, met uizondering van fantaseren dan, maar dat is nutteloos. Wat ik dus allemaal had kunnen doen als ik niet zou SOGen zijn leuke dingen doen met mensen in plaats van nutteloze dingen in mijn eentje omdat ik moet leren. Ik zou ook spaans kunnen leren, filosofie vakken volgen op een universiteit, muziekleer kunnen volgen, andere interessante vakken volgen, meer werken, daardoor geld hebben voor zangles waar ik ook tijd voor zou hebben, geld voor een theater groep net als de tijd, geld voor een vechtsport net als de tijd, tijd voor vrijwilligerswerk, oftewel, zonder SOG zou mijn leven perfect zijn

Ik ga dan ook voor komend semester een planning maken, voor het eerst van mijn leven, ik hooooooop zoooooo dat het werkt. Als ik nooit geSOGt had zou ik nu allang op het consv zitten
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 21:59
BendeBen
BendeBen is offline
ik sog atm

omdat ik van mezelf niet mag gaan zitten gamen ga ik maar muziek luisteren en/of voor me uitkijken verder wikipedia-en of andere interessante shit lezen.

daarnaast uiteraard ook wel eens de president een hand geven maar dat ga ik hier niet zeggen natuurlijk. oh wacht.
Oud 27-01-2009, 22:03
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Door geen huiswerk te maken, uren, als ik eigenlijk huiswerk moet maken, een universitair diploma, 1/4e?
Ik vind het zo lame als mensen bij die missy topics zo kortaf antwoord gaat zitten geven, het is ook niet grappig ofzo.

Ik sog door scholieren.com te bezoeken of door liedjes van 5 akkoorden te spelen op mijn gitaar. Ik sog eigenlijk altijd als ik huiswerk maak en mijn pc aanstaat. Als ik huiswerk maak en de pc uitstaat en er ook nog iemand anders thuis is werk ik het beste. Anders ga ik denken, oh ze zijn er even niet dus kan je onbeperkt hard zingen!
Het grootste deel van mijn posts wordt gemaakt als ik sog. Als ik het niet zou doen zou ik wel een NT-profiel kunnen doen en voldoendes halen voor die exacte vakken. Maar ik wil geen NT doen. Dus ja.
Oud 27-01-2009, 22:06
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Ik vind het zo lame als mensen bij die missy topics zo kortaf antwoord gaat zitten geven, het is ook niet grappig ofzo.
Principe van TS begint ?

In ieder geval... sja SOGgen. Ik vind dat wat ik doe niet soggen, want ik negeer mijn studieboeken gewoon. Dus niet ontwijken. Ik accepteer hun aanwezigheid en besluit ze vervolgens te negeren.
Oud 27-01-2009, 22:19
PV
PV is offline
oh, ik dacht dat het een topic was over irritante afkortingen die verboden mogen worden.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 22:25
MartinV
MartinV is offline
Uiteraard forummen, maar ook films kijken. Email checken doet het ook altijd goed, nieuwspagina bekijken. Ff kijken hoe het er beneden aan toe gaat. Nog een keer men email checken. Nou ik haal me bachelor wel in drie jaar hoor
Oud 27-01-2009, 22:28
Verwijderd
Ik SOG door s.com, roken, bellen, BelangrijkeGesprekken voeren met klasgenootjes, eten, drinken.
Ik denk dat zo'n 75% van mijn posts ontstaat tjidens het SOGgen.
Waarschijnlijk, als ik niet zoveel geSOGd had, had ik nu mijn diploma bijna en geen verlengde stage.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 23:29
Verwijderd
god, ik wil nieteens wéten wat ik allemaal had kunnen doen in alle tijd die ik eigenlijk aan mijn schoolwerk en studie had moeten besteden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 00:34
Femic
Femic is offline
Ik ga altijd kansloos surfen en veel te veel tijd besteden op allerlei fora.. Such a waste of time..
Oud 28-01-2009, 01:28
Verwijderd
Ik SOG al sinds het begin van dit schooljaar ¬_¬
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 09:26
Missy
Missy is offline
Ik sog, uh, best vaak. En redelijk vaak ga ik dan forumen. In de zomer ga ik dan altijd naar buiten en doe net alsof ik niks moet doen. En uiteindelijk moet ik dan alles op het laatste nippertje doen. Ik denk dat 20% van mijn posts puur sog is.
Oud 28-01-2009, 10:42
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
god, ik wil nieteens wéten wat ik allemaal had kunnen doen in alle tijd die ik eigenlijk aan mijn schoolwerk en studie had moeten besteden.
Dit, precies. Volgens mij had ik al geslaagd kunnen zijn met 8'en, als ik gewoon ook eens daadwerkelijk wat zou doen aan mijn schoolwerk ipv niks te doen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 13:16
Daboman
Daboman is offline
Ik SOG eigenlijk niet op grote schaal. Anders had ik nooit mijn bachelor biomedische wetenschappen en m'n vwo diploma kunnen halen. Ik heb zo m'n truuks die het makkelijk maken om gewoon te beginnen. Ik begin nooit bij opdracht 1, ik begin bij het begin. D.w.z. bureau opruimen, muziek opzetten, kop koffie erbij als ik daar zin in heb en een "planning"/"plan van aanpak"/"insert random vage term" maken. Vrij gedisciplineerd dus.

Ik heb wel soms ook MSN aanstaan tijdens het studeren en soms kijk ik wel eens wat er bijv hier gaande is. Mail checken tussendoor is ook een bekende. Maar vaak is het niet meer dan even een snelle blik.

Kan soms wel vervelend zijn, als ik een onvoldoende ergens voor haal kan ik niet zeggen dat het aan m'n discipline ligt. Het is niet altijd gelijk duidelijk waar het dan wel aan ligt.

Laatst gewijzigd op 28-01-2009 om 13:21.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 13:19
Verwijderd
Citaat:
inderdaad ;x oftewel: dan was ik al bijna cum laude afgestudeerd waarschijnlijk ;(
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 23:47
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik heb zó iets fijns ontdekt!! Ik heb de afgelopen twee dagen níet gesogt. Dat is werkelijk wonderbaarlijk want ik doe dat altijd, maar voor het eerst van mijn leven niet.

wat is de truc?

een agenda met tijden erin kopen, alles wat je op een dag van plan bent te gaan doen erin schrijven. een planning maken voor je huiswerk. De momenten dat je aan je huiswerk gaat niet op je kamer gaan zitten maar naar de bibliotheek van utrecht gaan, waar het gezellig is zonder dat je met iemand praat en een sfeer van studeren hangt. Proberen voor sluitingstijd van de bieb af te krijgen wat je af wilt/moet krijgen omdat je dan als je eenmaal weer thuis bent mag doen wat je wilt en eventueel je was doen enzo. Ik heb al twee avonden zonder sog schuldgevoel doorgebracht en het voelt zo fijn!

dus overdag werken en 's avonds chillen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 07:42
Verwijderd
Ja, dat doe ik ook af en toe, dan ga ik op school zitten.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 02:06
Hanneke
Hanneke is offline
Heb ik afgelopen week ook gedaan, ja. Na de lessen nog even blijven zitten lezen. Hoewel ik dan 's avonds alsnog ook nog dingen moest doen voor school, maar ik doe dan iig meer dan anders
Reageren

Regels voor berichten