Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2009, 18:16
PatoLoco
PatoLoco is offline
Hey,

Ik ben de laatste tijd aan't overwegen om'n Xbox360 te kopen omdat de prijs erg goed meevalt en omdat er best wel leuke spellen voor zijn, vind ik. Stiekem kijk ik het meest uit naar Oblivion en enkele shooters.

Voor alle duidelijkheid, ik weet dat dit soort topics vaak uitmonden in'n "Ps3 vs Xbox360" discussie en daar heb ik echt niks aan. Ps3 is te duur voor mij en ik ken 'n paar mensen die hem hebben dus daar kan ik altijd op de Ps spelen als ik echt wil
Goeie argumenten voor PS3 of Xbox mag je natuurlijk wel geven als je denkt dat de console meer iets voor mij lijkt maar laat dit aub niet uitmonden in wéér een eindeloze discussie. Graag ook antwoord van mensen die weten over wat ze praten en dus niet "fanboys" die de Xbox in'n negatief licht willen zetten... Waarvoor dank!

Nu ik ben niet echt'n "die hard gamer" dus ik ben niet op de hoogte van 't laatste nieuws omtrent consoles. Misschien kunnen de meer ervaren mensen hier mij misschien wel wat helpen

Ik lees hier en daar dingen over de befaamde "red ring of death". Het komt er dus op neer dat het lichtje van je XBox een rode ring vormt en dit prachtig fenomeen gaat (blijkbaar) samen met een ver****te Xbox. Ik vind echter vooral oude posts (2007 enzo) over deze ring of death. Is dit nog altijd een probleem in de 360's die je vandaag in de winkel kan kopen? Of is deze "bug" reeds verholpen en komt het niet meer voor?

Dan...
Als ik het goed heb, heeft de gewone 360 20g geheugen ofzo en de duurdere versie heeft 120g geheugen. Voor zover ik begrepen heb, wordt dit geheugen gebruikt voor savegames (die blijkbaar helemaal niet groot zijn), muziek en demo's. Ik denk persoonlijk niet dat ik heel veel demo's op m'n harde schijf wil hebben en muziek mja daar heb ik een mp3/cdspeler voor. Dus dan kan ik toch evengoed de goedkoopste versie kopen, mjuist?

Of heeft de duurdere versie nog andere voordelen?
Voor de 'savegames ruimte' moet ik blijkbaar al geen duurdere kopen, is het enige voordeel dan dat je'r meer demo's op kan installeren?

Want daar wil ik heus geen extra geld voor betalen...

Wat ik ook wel soms hoor, is dat Xbox krassen maakt op je spellen. Kan je je spellen op je harde schijf zetten en zo je cd's sparen? Want dat is dan weer'n voordeel van de Elite... Of werkt het niet zo?

Zijn er nog andere argumenten waarom ik wel/niet voor de goedkoopste 360 zou gaan?

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2009, 18:24
Blaf
Blaf is offline
red ring of death is een probleem dat vooral bij oudere xboxen voorkomt, als je er nu een nieuw in de winkel loop je zeer weinig risico meer.

20g is meer dan voldoende voor savegames en als je niet van plan bent om veel muziek/vids/demos erop te gooien dan is die extra 100gig eigenlijk weg gegooid geld. (en je kunt altijd nog die van 120gig los kopen)
Oud 28-01-2009, 18:33
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
red ring of death is een probleem dat vooral bij oudere xboxen voorkomt, als je er nu een nieuw in de winkel loop je zeer weinig risico meer.

20g is meer dan voldoende voor savegames en als je niet van plan bent om veel muziek/vids/demos erop te gooien dan is die extra 100gig eigenlijk weg gegooid geld. (en je kunt altijd nog die van 120gig los kopen)
Ah leuk

Dat wist ik niet van die 120g los kopen, erg handige informatie!

Bedankt!

Mensen die nog handige info, aanvullingen, etc hebben mogen dit natuurlijk nog steeds posten ;à
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 19:06
Blaf
Blaf is offline
geen probleem, hier is alvast een link. het is niet hetzelfde als de interne hardeschrijf die je bij een xbox krijgt maar je kunt er wel je games/muziek/videos op kwijt

http://www.bol.com/nl/p/games/harde-...116/index.html
Oud 28-01-2009, 20:37
Verwijderd
De 120 gieg is niet overbodig aangezien je met de nieuwe firmware je x-box games op de schijf kan installeren. Door dat te doen worden je spellen sneller en maakt de x-doos minder geluid.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 20:58
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
De 120 gieg is niet overbodig aangezien je met de nieuwe firmware je x-box games op de schijf kan installeren. Door dat te doen worden je spellen sneller en maakt de x-doos minder geluid.
Hmmm... heb je toevallig enig idee hoeveel geheugen zo'n spel dan ongeveer inneemt? Neem nu oblivion + expansion ofzo...

Ik zie net op wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_36...configurations) dat de Xbox 360 Pro een 60 gig disc heeft. Dat is denk ik de 2de goedkoopste Xbox, is niet zo veel duurder als de goedkoopste. Misschien is dit dan wel een beter compromis?

60gig lijkt me toch al wel meer dan voldoende...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 21:50
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Hmmm... heb je toevallig enig idee hoeveel geheugen zo'n spel dan ongeveer inneemt? Neem nu oblivion + expansion ofzo...

Ik zie net op wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_36...configurations) dat de Xbox 360 Pro een 60 gig disc heeft. Dat is denk ik de 2de goedkoopste Xbox, is niet zo veel duurder als de goedkoopste. Misschien is dit dan wel een beter compromis?

60gig lijkt me toch al wel meer dan voldoende...
dat verschilt heel erg per game

We found that installation time varies depending on the size of the game which isn't surprising because the installation process copies the data from the DVD to the hard drive--bigger games are going to take longer to rip. Installing the 4.7GB Orange Box disc took 6 minutes and 57 seconds while it only took 5 minutes and 35 seconds to get Command & Conquer 3's 3.6GB onto the hard drive. The Force Unleashed, weighing in at 6.6GB, extended out the installation time to 9 minutes and 47 seconds and it took 9 minutes and 7 seconds to install NBA Live 09's 6.3GB of data.

ik denk zelf dat oblivion iets tussen de 7 en 8 gig zal zijn
Oud 28-01-2009, 23:02
sainty
sainty is offline
De meeste games zijn zo'n 6,5 GB, met enkele uitschieters naar 6,8 GB. Ik zou inderdaad de Pro aanraden dan, kan je aardig wat op installeren, met zo'n arcade kan dat dus niet, en een elite, tja +- 9 games op de disc lijkt me toch wel genoeg.
Oud 28-01-2009, 23:50
PatoLoco
PatoLoco is offline
Inderdaad, dat lijkt mij de zogenaamde 'gulden middenweg'.

+- 9 games is denk'k toch wel echt méééér dan genoeg...

Hmm, misschien morgen maar eens prijzen gaan vergelijken
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 11:56
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Een xbox is handig voor dvd's en muziek kijken / luisteren, bovenop de games.

Wat mijn xbox echter wel heeft, is dat hij soms "crasht" als ik een spel speel. Dit gebeurt voornamelijk soms als 'ie iets moet laden, dan geeft ie een "can't read the cd" error. Nogal irritant als je een tijdje niet gesaved hebt, maar verder wel te doen. Ik ben blij dat ik hem heb, iig.

Nadeel is dat je moet betalen voor online gamen ermee, maar goed.
Oud 29-01-2009, 12:27
Rob
Rob is offline
Ik zou, in ieder geval, voor de Pro 360 gaan. Da's een prima middenweg die nog steeds backwards compatible is (je kan XBox games downloaden en spelen), die zowel RCA als HDTV support heeft en redelijk wat schijfruimte heeft. Als je Oblivion wilt spelen, moet je geloof ik sowieso wat installeren op je schijf. Je mist dan wel de HDMI kabel, maar die kan je er zo bij halen.

Verder merk ik wel dat het installeren van Fable 2 weinig nut heeft gehad met betrekking tot de laadtijd. De meeste 360 games vind ik snel genoeg laden, dus op de schijf zetten vind ik zonde van de ruimte.

Elite is meer als je van zwart houdt, extra kabels wil en meer ruimte op je schijf wilt hebben. Zie: http://www.xbox.com/en-US/hardware/compare101.htm
Oud 30-01-2009, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Verder merk ik wel dat het installeren van Fable 2 weinig nut heeft gehad met betrekking tot de laadtijd. De meeste 360 games vind ik snel genoeg laden, dus op de schijf zetten vind ik zonde van de ruimte.
Scheelt ook een hoop herrie.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 15:11
LB06
LB06 is offline
Je krijgt bij de elite ook een hdmi-kabel waarmee je hem op de hoogst mogelijke kwaliteit aan je HDTV kunt hangen. Bij de overige consoles moet je die erbij kopen, waardoor het prijsverschil een stuk kleiner wordt. Maar dat gaat natuurlijk alleen op als je die hdmi kabel ook echt nodig hebt.

Overigens is het sowieso aan te raden om hem op een HD-iets aan te sluiten. Als je geen HDTV hebt zou ik zeker eens overwegen om ergens een monitor vandaan te toveren, dan kun je met een VGA kabel je Xbox in hoge kwaliteit aansluiten op je monitor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten