Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2009, 19:16
Ferrywoman
Ferrywoman is offline
Hallo,

Ik doe nu Management Economie en Recht. Zit in men eerste jaar en wil volgend jaar eigenlijk universiteit gaan doen.

Maar wat is beter, wat willen werkgevers eerder.

Een HBO opleiding met Universiteit Master.
Of Universiteit opleiding + Master?

Weet iemand dit????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2009, 20:37
Nyawa
Over het algemeen een universitaire bachelor + master, al zullen specifieke sectoren misschien liever een HBO'er hebben vanwege praktijkervaring. Hoewel beide bachelors, HBO en WO, leiden tot dezelfde titel is mijn ervaring dat werkgever een WO-bachelor toch meer waarderen. Als jij graag een volledige universitaire opleiding wilt doen zou ik het dus zeker niet laten. Bovendien gaat je overstap van bachelor naar master dan waarschijnlijk ook makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 20:53
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Hoewel beide bachelors, HBO en WO, leiden tot dezelfde titel
Dat is niet waar. Na HBO ben je bachelor, na WO bachelor of arts of science.
Oud 04-02-2009, 21:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Hoewel beide bachelors, HBO en WO, leiden tot dezelfde titel is mijn ervaring dat werkgever een WO-bachelor toch meer waarderen.
Haha, nee, wat Briseïs zegt inderdaad, je krijgt niet dezelfde titel omdat je tot heel iets anders (ook bij dezelfde richting, bv. psychologie) wordt opgeleid. Daarbij geven werkgevers niet altijd voorkeur aan een WO-bachelor, want die kunnen te hoog opgeleid zijn voor een bepaalde baan.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 12:27
Daboman
Daboman is offline
Het zal per branche wel verschillen. Een WO bachelor is niet per definitie beter en een HBO bachelor ook niet. Het voordeel van een HBO-bachelor is dat je tussendoor de balans kunt opmaken en kunt besluiten de arbeidsmarkt op te gaan. Met een HBO bachelor is dat makkelijker dan met een WO bachelor. Aan de andere kant bespaart het natuurlijk tijd en geld om het gehele traject op de universiteit te doorlopen. Maar concreet valt dat ook wel weer mee. Qua tijd zou je op mijn vakgebied een half jaar extra kwijt zijn als je havo-HBO-master zou doen, t.o.v. VWO-bachelor-master. Voor je stufi zou je keuze wel grote gevolgen kunnen hebben. Je hebt standaard recht op 7 jaar, 7 jaar OV-kaart dus en basisbeurs gedurende het aantal jaar dat voor de opleiding staat waar je het langste staat ingeschreven.
Oud 06-02-2009, 15:31
Ferrywoman
Ferrywoman is offline
Nou voor stufi maakt het mij niks uit. Maar ik weet niet of stage lopen me gaat bevallen enzo. En sowieso het gaat me nu nog makkelijk af wacht dit jaar af maar dan nog. Ik ben bang dat ik op een bepaald moment de interesse verlies omdat het me te makkelijk afgaat. Is me al eerder overkomen op VMBO daarom.

Wat zouden jullie doen, het maakt blijkbaar niet super veel uit omdat je uiteindelijk toch een WO master hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten