Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2009, 19:05
AnonimousX
AnonimousX is offline
Hallo,

Ik ben verliefd geworden op een meisje, alhoewel, ik ken haar niet en zei kent mij niet. Eigenlijk wil ik haar gewoon leren kennen en zien of er iets van komt (dat lijkt me het beste). Zij is 1 jaar ouder dan ik (17) en ik zie ze dagelijks op school, al weet ik niet of zij mij ook ziet (in de vorm van "opmerken").

Ik heb nog nooit een relatie gehad en heb het nogal moeilijk om "zomaar" iemand te benaderen.

Kan iemand me helpen en zeggen hoe ik haar het best benader en contact zoek met haar (ik heb al veel subtiele dingen geprobeerd zoals: deur openhouden op "nonchalante" manier, 1 seconde in haar ogen kijken, haar voorlaten als ze ergens wil passeren (zonder woorden te gebruiken)).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2009, 10:26
Jessiiie
Jessiiie is offline
je zou haar kunnen uitspreken tijdens het uitgaan o.i.d. Als je tenminste wel eens naar de zelfde plaats uitgaat. Op zo'n moment is het vaak wat makkelijker (na wat alcohol) om iemand aan te spreken vind ik.
Op school vind ik de dingen die je uitgeprobeerd heb goed. Vaker doen zou ik zeggen. Misschien af en toe een glimlach erbij.
Haar zo aanspreken (op school ofzo) lijkt me niet slim. Helemaal niet als ze je nooit echt heeft opgemerkt. Ik zou iig niet weten wat ik zou moeten als er ineens een onbekende tegen me begint te praten over niks eigenlijk....
Is er geen vriend ofzo die haar kent? misschien kun je die anders inschakelen. Als hij een gesprekje met haar aanknoopt met jou er bij heeft ze je iig gezien/opgemerkt. Kun je haar de volgende keer gedag zeggen ofzo....
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 13:36
Armoed
Armoed is offline
Als ze het nog niet doorheeft dat je haar leuk vindt (en dat hebben ze snel als je het niet goed verbergt) kun je 1 van de volgende dingen proberen:

1) Als jullie kluisjes hebben kun je een opmerking maken over de positie van de kluisjes, bijvoorbeeld zo:

"Hey wil jij toevallig van kluisje ruilen? Ik ben dat gebuk zat (als die van jou laag zit) en die van jou zit lekker hoog." Als haar kluisje helemaal aan de andere kant van de gang is kun je dit ook doen.

En eventueel plagen door te zeggen "maar jij bent toch kleiner dan ik" of iets in die richting (ik mag hopen dat ze kleiner dan jou is? anders wordt het veel moeilijker aangezien ze ook al ouder is)

Zit bijvoorbeeld jouw kluisje hoog en die van haar laag dan plaag je haar gewoon gelijk (als haar kluisje dicht bij jouw kluisje is, helemaal naar de andere kant schreeuwen is no-go) met iets van 'vervelend he zo'n laag kluisje' en een big smile op je gezicht, zitten jullie kluisjes allebei op ongeveer dezelfde hoogte dan maak je een gemeenschappelijke opmerking.

Je kunt ook in de pauze naar haar toe gaan als ze bij haar groepje staat en iets doen in de richting van "hey, ik had net een discussie met m'n maten daar (wijs naar jouw groep, bonuspunten als er meisjes in je groep zitten) en we vroegen ons af wie er meer liegen, jongens of meisjes?"

Of je gaat voor de creeproute en je 'regelt' haar MSN/telefoonnummer (of je speurt hyves af).
Oud 07-02-2009, 12:06
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
haha, de creeproute.
Oud 09-02-2009, 01:02
arPos
arPos is offline
Hey schat, ik ben zowel lomp als onbehouden maar als je zin heb wil ik wel voor je koken...

wat zeg je vrijdag...

top, tot dan.
Oud 09-02-2009, 08:10
Verwijderd
Wat "dacht" je "van" haar "aanspreken" ipv alleen "maar" aankijken. Haar "gewoon" een keertje "mee" uit "vragen".

Als je haar voorlaat/de deur openhoudt voor haar kun je toch op zijn minst een opmerking erbij maken. Zelfs al blijft het dan bij drie woorden, je hebt daardoor contact gehad en het zal het later veel gemakkelijker maken om haar echt aan te spreken. Dan komt het niet meer zo uit het niets.

Het klinkt als een gevalletje van gewoon doen en niet te bang zijn voor de gevolgen. Succes!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 13:32
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Als ze het nog niet doorheeft dat je haar leuk vindt (en dat hebben ze snel als je het niet goed verbergt) kun je 1 van de volgende dingen proberen:

1) Als jullie kluisjes hebben kun je een opmerking maken over de positie van de kluisjes, bijvoorbeeld zo:

"Hey wil jij toevallig van kluisje ruilen? Ik ben dat gebuk zat (als die van jou laag zit) en die van jou zit lekker hoog." Als haar kluisje helemaal aan de andere kant van de gang is kun je dit ook doen.

En eventueel plagen door te zeggen "maar jij bent toch kleiner dan ik" of iets in die richting (ik mag hopen dat ze kleiner dan jou is? anders wordt het veel moeilijker aangezien ze ook al ouder is)

Zit bijvoorbeeld jouw kluisje hoog en die van haar laag dan plaag je haar gewoon gelijk (als haar kluisje dicht bij jouw kluisje is, helemaal naar de andere kant schreeuwen is no-go) met iets van 'vervelend he zo'n laag kluisje' en een big smile op je gezicht, zitten jullie kluisjes allebei op ongeveer dezelfde hoogte dan maak je een gemeenschappelijke opmerking.

Je kunt ook in de pauze naar haar toe gaan als ze bij haar groepje staat en iets doen in de richting van "hey, ik had net een discussie met m'n maten daar (wijs naar jouw groep, bonuspunten als er meisjes in je groep zitten) en we vroegen ons af wie er meer liegen, jongens of meisjes?"

Of je gaat voor de creeproute en je 'regelt' haar MSN/telefoonnummer (of je speurt hyves af).
Hahaha de "kluisjesmethode". Hoevaak ben jij van kluisje gewisseld in je schooltijd Armoed?
Oud 10-02-2009, 15:08
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Hahaha de "kluisjesmethode". Hoevaak ben jij van kluisje gewisseld in je schooltijd Armoed?
6x, alleen toen dacht ik nog niet zo ver vooruit (gevolg: x: "hoe ken jij Armoed eigenlijk?" y: "Nou toen ik bij de kluisjes stond blahblah" x: "Omg ik ook!" z: "Wat is er?" xy: "blahblah" z: "OMG IK OOK").
Oud 11-02-2009, 00:34
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
6x, alleen toen dacht ik nog niet zo ver vooruit (gevolg: x: "hoe ken jij Armoed eigenlijk?" y: "Nou toen ik bij de kluisjes stond blahblah" x: "Omg ik ook!" z: "Wat is er?" xy: "blahblah" z: "OMG IK OOK").
Oud 11-02-2009, 02:01
Verwijderd
Citaat:
je zou haar kunnen uitspreken tijdens het uitgaan o.i.d. Als je tenminste wel eens naar de zelfde plaats uitgaat. Op zo'n moment is het vaak wat makkelijker (na wat alcohol) om iemand aan te spreken vind ik.
Houd op, scheit uit. Had ik ook een keer gedaan. Ik zag haar lopen op een dorpsfeest en durfde niet naar haar toe te stappen, dus ik neem een glas alcohol (biertje), nog maar eentje, nog maar eentje, nog maar eentje. Effe kijken of ik al durf... nee. Nog een biertje en nog een biertje en nog een biertje en nog een biertje. Nee, neem er nog maar een paar, want ik durf nog niet zo heel goed. Nog een en nog een en nog een. Nog één en nog één en nog één en nog één om echt moed te verzamelen Toen was het al wat laat op de avond en toen dacht ik van nu of nooit hè. Ik op haar afgelopen...

... en ik kwam niet meer uit mijn woorden. Ze zal wel denken wat is dat voor één of andere dronkenlap die staat te stotteren. Wat liep ik een blauwtje.. zowel van de drank als van die griet. Voorgoed verkloot ook. Zou deze tip ook maar niet uitproberen als je echt wat met haar wil beginnen...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 03:21
blurred
blurred is offline
Citaat:
Houd op, scheit uit. Had ik ook een keer gedaan.
Je moet natuurlijk ook niet zo dronken worden dat je als een zuiplap overkomt! Maar een paar biertjes kunnen voor sommige mensen wel werken. Niet dat je zo lam bent dat je omvalt van ellende, maar net zo dat de alcohol je eerste onzekerheid en drempel wegneemt.

Je zou haar op een geschikt moment gewoon eens aan kunnen spreken (als je de deur weer eens voor haar openhoudt oid). Over iets wat op dat moment gaande is op school, over iets dat op dat moment een logisch en goed onderwerp lijkt. En als je echt een gesprek aan hebt geknoopt kun je vragen eens samen iets te gaan doen. Samen sporten, uitgaan, ergens koffie drinken, of gewoon vragen of ze verder wil praten onder het genot van een bekertje koffie uit de automaat in de kantine.
Reageren

Regels voor berichten