Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2002, 11:44
Verwijderd
Nu is het al weer een paar weken geleden denk ik, maar een tijd terug, droomde ik nogal frequent dat ik in een pretpark zat (of gewoon een attractie) en elke keer dat ik in een attractie zat, liep er iets mis, waardoor ik me bezeerde in mijn droom of bijna doodging (je kan je voorstellen dat ik niet meer bepaald stond te springen om te gaan slapen).

Het was altijd wel een andere attractie, en telkens viel het karretje van een hoge roetsjbaan, of vloog ik uit zo'n grote boot, of vlamde ik tegen en muur, you get the picture.

Als er hier iemand is die dromen kan verklaren, zou ik het apprecieren om mij uit te leggen waarom ik zo'n dingen zou kunnen dromen.

thx anyway

P.S.: het is altijd alleen maar ik geweest die verwond geraakte of ik was altijd de enige in het kapotte karretje . leeuk hè
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2002, 11:53
mathfreak
mathfreak is offline
Misschien ben je bang dat er iets zal gebeuren als je in zo'n kermisattractie zit en wordt die angst als het ware vertaald in die dromen die je hebt.
Oud 01-08-2002, 12:15
Verwijderd
Volgens mij heb ik niet zoo'n grote angst voor kermisattracties en ben er ook allang nimmer in 1 geweest, hmaar het kan wel
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 17:21
Miracle
Miracle is offline
Ik heb niet echt verstand van dromen verklaren maar ik kan je wel een paar dingen vertellen.
Als je over 1 ding droomt bij jou dus attracties dan kan dat ook symbolisch bedoelt zijn. Dus dat het helemaal nix ermee te maken heeft. Maar het gaat bijvoorbeeld alleen om dat je erg angstig bent. En dan voor 1 speciaal ding wat in je droom als attractie wordt omschreven, IRL kan dat dus iets heel anders zijn bijv. dat je bang bent om alleen een auto te besturen ofzoiets (kan ook iets heel anders zijn, dat zal je zelf moeten beredeneren) Het feit dat jij altijd alleen verwond raakt zal waarschijnlijk erop wijzen dat je ook bang bent om alleen iets moet doen (vandaar het voorbeeld van die auto).

Dromen verklaren is voor anderen meestal heel moeilijk omdat je de ander niet kent en niet weet waarmee hij zit. Ik denk zelf niet dat dromen je toekomst voorspellen. Dus wat je misschien zou denken na die dromen dat jou iets ergs zou overkomen, daar geloof ik eigenlijk niet in.
Ik denk dat dromen vooral dingen laten zien waar je erg meebezig bent geweest (in je hoofd) en een droom gaat soms een stapje verder.

Naja ik weet niet of je hier wat mee kunt, maar tis misschien een stap in de goeie richting.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 15:40
feline
feline is offline
Misschien ben je bang dat je vertrouwen beschaamd wordt. In je droom geef je je namelijk over aan een attractie die je daarna pijn doet. Dit kan je vertalen naar bijvoorbeeld kwetsen.
Oud 04-08-2002, 17:09
niem
niem is offline
If you dreamed of being dead yourself, it indicates an approaching release from all your worries and/or a recovery from illness

The meaning of this dream varies greatly depending on the circumstances and surroundings, but as a rule it is a warning. If you dreamed of an accident, as such, you would be wise to avoid unnecessary travel for a few weeks
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 21:17
DarkCat
DarkCat is offline
Wat ik denk over je droom:

Als je in een achtbaan zit, of in een andere attractie, ben je samen met anderen. Je voelt de spanning, want die attracties zijn ervoor om je een belevenis te geven. En die anderen voelen de spanning ook. Maar toch is het veilig, want je zit immers vast? En dan toch ben JIJ de enige die verongelukt.

Nog een paar vragen over je droom:
1) ben je van te voren al bang dat je verongelukt?
2) hoe reageren de anderen als je verongelukt?

Wat ik nu denk dat het betekent:

Je leven, of een bepaald iets in jouw leven, beschouw je als risicovol. Je hebt het idee dat anderen er wel doorheen komen, maar jij niet, je bent bang om 'er tussen uit te vallen'. De angst dat er wat mis gaat is erg groot dus.
Klopt dit, voor hoever het hier staat?

Cat
Oud 05-08-2002, 00:26
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Ik droom ook veel dat ik in kermisattractie zit en zit er ook veel daadwerkelijk in, en ja, in 't begin dnek ik veel 'wat als....', maar na een tijd word het erg leuk - als je kunt "loslaten".

Misschien dat je droom daar dan ook om gaat, angst om -los te laten- van je angst (...)ipv angst om daadwerkelijk iets tegen te komen...

Maarja ook moeilijk voor ons zoiets te snappen als we niets van je leven afweten, misschien heeft het betrekking op een voorval in 't verleden, misschien zelfs iets dat je verdrongen hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 09:39
Isa
Isa is offline
gelukkig is er niks kapot gegaan gisteren in de efteling.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 19:57
Gwenniej
Gwenniej is offline
misschien kunnen mensen op mystiek en Filosofie & Levensbeschouwing je (ook) (beter) helpen
Reageren

Regels voor berichten