Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2009, 19:18
MB
MB is offline
Toen ik vandaag een beetje zat te kijken naar een nieuwe laptop kwam ik de volgende website tegen: www.shop038.com, waar ze best wel moderne laptops aanbieden voor (minder) dan de helft van de prijs in Nederland.

Hier worden allerlei producten aangeboden voor ontzettend lage prijzen. Na een beetje rondgeklikt te hebben op die site vind ik het er wel redelijk professioneel uitzien, maar hun postadres is in hongkong en als je genaaid wordt kun je dus redelijk moeilijk je geld terug krijgen, lijkt me.

Mijn vraag is dus voornamelijk of zoiets als dit een beetje te vertrouwen is? Ik kan me opzich wel voorstellen dat prijzen daar veel lager liggen, maar er staat bijvoorbeeld ook een Hayabusa op voor minder dan 600 euro (hier nieuw toch echt iets van 20.000)...

En ik vraag me ook af hoe het uberhaupt zit als je een laptop uit het buitenland of via een buitenlandse webwinkel koopt, moet je dan nog invoerrechten oid betalen of andere bijkomende kosten?
Oud 14-02-2009, 23:35
Femic
Femic is offline
Ik heb hier niet zo heel veel verstand van, maar wilde alleen even zeggen: denk eraan dat als je product niet deugdelijk blijkt te zijn of binnen korte tijd er de brui aan geeft, dat je dan heel moeilijk reparatie of een of andere compensatie kunt verkrijgen..
Oud 15-02-2009, 08:56
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:

Mijn vraag is dus voornamelijk of zoiets als dit een beetje te vertrouwen is? Ik kan me opzich wel voorstellen dat prijzen daar veel lager liggen, maar er staat bijvoorbeeld ook een Hayabusa op voor minder dan 600 euro (hier nieuw toch echt iets van 20.000)...
Dat verschil is wel erg groot. Wat denk je zelf?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 10:55
T_ID
T_ID is offline
Adress: Fuk Wa Street 148, Sham Sui Po, Kowloon Hong Kong.

Lees bovendien de voorwaarden:
http://www.shop038.com/article.php?id=5

De eerste 5 tot 3000 producten??

Te oordelen aan adres en graad van amateurisme heb je hier te maken met een tent die namaak merkproducten verscheept naar onder-handelaars; het soort dat de 'hey, wil je een Rolex kopen' van spul voorziet.

Als je genaaid wilt worden met goedkope derderangs namaak moet je vooral met ze in zee gaan.

Laatst gewijzigd op 15-02-2009 om 11:04.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2009, 10:57
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Adress: Fuk Wa Street 148, Sham Sui Po, Kowloon Hong Kong.

Lees bovendien de voorwaarden:
http://www.shop038.com/article.php?id=5

De eerste 5 tot 3000 producten??

Te oordelen aan adres en graad van amateurisme heb je hier te maken met een tent die namaak merkproducten verscheept naar onderhandelaars; het soort dat de 'hey, wil je een Rolex kopen' van spul voorziet.

Als je genaaid wilt worden met goedkope derderangs namaak moet je vooral met ze in zee gaan.
qft.
Oud 15-02-2009, 11:13
Zijdenuiltje
Zijdenuiltje is offline
Ik importeer veel van dealextreme.com en chinavasion.com. 1x probleem gehad omdat ze de verkeerde bestelling hebben opgestuurd, die mocht ik houden en ze stuurden de juiste alsnog.

Feit is wel, de douane onderschept niets onder de 21/22 euro. Alles daarboven heb je KANS dat ze hem controleren en dan moet je invoerrechten betalen.
Op fok.nl staan best veel ervaringen over deze website's; misschien daar even kijken

Website is verder leuk, maar spul is gewoon TE duur voor import. Ga naar elektronicaboer en koop iets met garantie... Dan maar paar pegels meer
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 14:50
arPos
arPos is offline
Is een typische grijze import site zoals niketrader

http://www.berlinkauf.com/nike_adida...and-14545.html
http://www.paisleydailyexpress.co.uk...7085-22034296/
http://www.businesspatrol.com/direct...der,19250.html

Doe wat je wilt maar wees niet verbaast als de politie bij je langskomt, om in naam van de FIOD, nog wat 'achterstallige' importheffingen komt innen.

Citaat:
Feit is wel, de douane onderschept niets onder de 21/22 euro
Dikke lul drie bier... doen ze wel, als je naam maar vaak genoeg langskomt houden ze je vanzelf in de gaten.

10 "adresjes" hebben wil nog wel werken.

maareh is dit allemaal niet gewoon dikke reclame....

Citaat:
Fuk Wa Street
Bagger ik moest lachen
Oud 19-02-2009, 11:16
capibara
capibara is offline
^same here
Oud 19-02-2009, 13:09
Verwijderd
"als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat het meestal ook."
Met citaat reageren
Advertentie