Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
MEER NAMEN!
Dag Dour aficionados, De lente is in aantocht en we kunnen 17 nieuwe namen lossen voor de editie van dit jaar tussen donderdag 16 en zondag 19 juli! Elektro/IDM/Dubstep/Drum'n'Bass/Elektropunk De affiche zag er al bijzonder appetijtelijk uit met Aphex Twin + Hecker, Venetian Snares, Digitalism dj set, Crystal Castles, Chase & Status, Andy C and Mc GQ, Mixhell live, N-Type, Kap Bambino, The Proxy, Thunderheist, Dusty Kid, Does It Offend You, Yeah?, maar we brengen ze nog verder op smaak met: * Mad Decent Soundsystem, het label van Diplo, DJ-producer uit Philadelphia, maar hier beter gekend als DJ van M.I.A.! Aan de zijde van Diplo vette beats van Boy 8 Bit, dubstep van Rusko (met een live-set) en de dubstep/breakcore van Drop the Lime. * Don Rimini, vaak naar voor geschoven als de nieuwe Crookers, heeft zijn komst bevestigd, samen met Thunderheist, Kap Bambino en Mixhell voor een party die de dansvloer aan stukken moet rijten. * Noisia schuift mee in de Drum'n'Bass line-up in het goede gezelschap van Chase & Status en Andy C * fans van geschifte elektro jazz zullen in hun nopjes zijn met Caravan Palace Rock/Pop-Rock/Metal : Naast Mercury Rev, Caribou, Bob Log III, Deerhoof, O'Death en Papa Dada hebben we nog 7 nieuwe namen: * de zotte Zweden van I'm From Barcelona zullen met zijn twintigen het podium bestijgen: meer verjaardagsfeest dan concert dus * de Canadese folkzangeres Pascale Picard zal ook van de partij zijn. We krijgen haar single Gate 22 maar niet van onder onze hersenpan weggejaagd * fans van post-math-rock zullen vast smullen van 65daysofstatic * minder bekend, maar even doeltreffend als The Hives zijn The Jim Jones Revue: nu al een van de favorieten van het team. Zij zouden wel eens voor de nodige aardschokken kunnen zorgen * een legendarische groep op Dour met de komst van Gong. Al sinds 1967 maken ze furore als bevreemdende en intrigerende groep, met denkbeeldige mythologieën en veelkleurige landschappen. Wedden dat ze je met gemak meevoeren naar een andere dimensie?... * in 2005 kwamen ze al eens langs, maar dit jaar is Killing Joke opnieuw van de partij met hun post-punk/new wave * metalheads mogen uitkijken naar de komst van Gojira Hiphop/Rap Eerder lieten we al weten dat MixMaster Mike [Beastie Boys], Muggs [Cypress Hill], DJ JS-1 [Rock Steady Crew], Mr Wiggles [Rock Steady Crew], Rahzel [The Roots] en IAM komen. Daar komen nog enkele kleppers bij: * Craze and Klever on 4 turntablesTwee van de beste dj's van deze planeet maken dit jaar hun opwachting. Ze wonnen al verschillende DMC titels en pakken graag uit met een eclectisch en onvoorspelbaar spektakel. * Roots Manuva staat er opnieuw met zijn unieke mix van hiphop en dancehall invloeden. Ongetwijfeld Awfully deep! * onze zuiderburen sturen ook nog Kery James, die op Dour zijn nieuwe album komt voorstellen! Binnenkort ook de eerste namen voor hardcore, reggae, world, dub, enzovoort. Nu is ongeveer 20% van de namen bekend! Tickets voor de 21e editie van Dour Festival zijn al te koop (85 euro + 15 euro voor een campingticket) ! Meer info: http://ticketshop.dourfestival.be/ |
![]() |
||
Citaat:
manitoba, idd. ik kocht het album 'start breaking my heart' jaren geleden en hoorde aanvankelijk en nu nog steeds weinig gelijkenissen met het 'andorra', dat is toch meer pop. edit: kaartje binnen, overigens. nu nog een festihut!
|
Het was echt teringvet.
I'm from Barcelona en Aphex Twin waren voor mij wel de hoogtepunten. Jamie Lidell de abolute tegenvaller (had 'm al 5 keer eerder gezien en had er mega veel zin in, maar hij heeft alle goede numers verpest ![]() Ik was ook even bij Animal Collective, maar ik snap ze gewoon echt niet. Ik heb me kapot geergerd aan de vage herrie en vooral de mensen die zich als debielen stonden te gedragen, want OMG ANIMAL COLLECTIVE!!!11!!! Ik vond er geen hol aan.
|
Animal Collective was gaaf! Jammer was alleen dat ik het eerste uur heb staan tollen, omdat ik bij de ingang mijn fles Black Russian achterover moest slaan van de bewaking.
Verder waren voor mij vooral Deerhoof, Caribou, The Horrors en St. Vincent de hoogtepunten ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Lowlands 2009 Noddy | 169 | 10-09-2009 09:18 | |
Muziek |
Melt 2009 Verwijderd | 7 | 11-07-2009 22:52 |