Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2009, 18:04
waterconfituur
waterconfituur is offline
Hoihoi

Ik zou graag een bijkomende (thuis)studie doen wat wetenschappen betreft. Die heb ik op school dus niet echt. Het leek mij wel tof om dit via de NHA te doen, maar het is helaas wel nogal kostelijk (de studie loopt in totaal op tot meer dan 200 euro...), dus ik hoop wel dat het iets deftigs is.

http://www.nha.be/index.asp?page=/AO...twbLAEpwjw0zgf

Ervaringen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2009, 18:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik verplaats deze topic naar studiekeuze.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 19:35
Verwijderd
Ik weet niet wat je op school krijgt, maar dit is verre weg van HAVO-niveau als je klaar bent met deze 'studie' Ik heb er geen ervaring mee, maar verwacht er zeker niet te veel van. Wat denk je nou zelf? Dat je van 200 euro een degelijke opleiding krijgt?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 20:07
waterconfituur
waterconfituur is offline
Au. Ja, daar vreesde ik dus een beetje voor... Dat het niet deftig zou zijn en 200 euro is toch wel veel voor zoiets...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 02:54
Verwijderd
Dit is onder HAVO eindexamen niveau. Maar dat heb je toch ook wel zelf kunnen opmaken. Veel is ook HAVO/VWO 3 niveau (zie vetgedrukt hieronder), de rest HAVO bovenbouw.

- Massa en dichtheid (HAVO-2)
- Warmte, temperatuur en warmtetransport
- Krachten
- Vloeistoffen
- Luchtdruk, gasdruk
- Het weer
- Energie
- Stoffen en materialen
- Licht en beeld
- Straling en stralingsbescherming
- Elektrische energie in huis
- Mechanica en geluid
- Molecuultheorie
- Gevaarlijke stoffen
- Filtreren, indampen, extraheren, destillatie, adsorptie
- Elementen, atoomtheorie, atoombouw
- Verbranding, energie en reactiesnelheid
- Reactievergelijkingen
- Koolstofverbindingen, Koolstofchemie
- Moleculaire stoffen en zouten
- Neerslagreacties
- Zuren en basen
- Elektrische cellen en elektrolyse

Heb je enig idee hoe weinig 200 euro is?
Dat is wat maandelijks collegeld kost. En dat is sterk gesubsidieerd.
Wat denk jij te krijgen voor je geld bij een commerciele opleider (niet dat daar wat mis mee is)?

Lees ook dat de cursusduur 8 maanden!!! is. Als je dit is wat je wilt, ga dan naar een goede avondschool voor een HAVO-diploma en neem dan N&G of N&T als profiel. Maar niet dit.

Ook geen boeken, maar ringbanden met daarin de lesstof. Dit slaat volgens mijn helemaal nergens op. Als ik de cursus zou aanbieden, dan zou ik HAVO boeken voorschrijven. Ik zou het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 12:56
blablatje
blablatje is offline
Ik weet niet wat voor onzin je brabbelt Commando, maar TS zit op een Belgische middelbare school (zoals blijkt uit haar taalgebruik, de .be site en het feit dat ze zegt "die heb ik op school niet echt") dus ik denk niet dat het logisch is als ze daarnaast avondschool HAVO gaat volgen.

Ik heb verder geen ervaring met de NHA. De omschrijving van de cursus ziet eruit alsof het wel echt voor beginnelingen is. Als je op de middelbare school al een paar jaar natuur- en scheikunde hebt gehad is het denk ik te makkelijk. Maar als je er nu nog helemaal niets vanaf weet, denk ik dat dit wel een goede cursus is om wat basiskennis op te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 06:48
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet wat voor onzin je brabbelt Commando, maar TS zit op een Belgische middelbare school (zoals blijkt uit haar taalgebruik, de .be site en het feit dat ze zegt "die heb ik op school niet echt") dus ik denk niet dat het logisch is als ze daarnaast avondschool HAVO gaat volgen.

Ik heb verder geen ervaring met de NHA. De omschrijving van de cursus ziet eruit alsof het wel echt voor beginnelingen is. Als je op de middelbare school al een paar jaar natuur- en scheikunde hebt gehad is het denk ik te makkelijk. Maar als je er nu nog helemaal niets vanaf weet, denk ik dat dit wel een goede cursus is om wat basiskennis op te doen.
TS heeft het ook over 'een studie wat wetenschappen betreft'. Nou als ik de inhoud van die cursus zo bekijk wil ik dat geen wetenschap noemen.

Wat betreft het HAVO: dan de Belgische equivalent van het HAVO in Nederland: de TSO

Laatst gewijzigd op 26-02-2009 om 06:53.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2009, 06:55
Verwijderd
Ik denk dat het leuk is als een algemene inleiding als je verder nooit iets hebt gehad over na/sk. Heb je ooit op de middelbare school hier onderwijs in gehad? Zoals Commando al aangeeft zijn veel dingen van een redelijk "basic" niveau, maar dat is inprincipe prima is en het voor jou echt de eerste kennismaking is dan is dat denk ik niet erg.

Bestaat er niet zoiets als avondschool in Belgie? Dan heb je de mogelijkheid om misschien een vak (na of sk) op een TL/Havo niveau te doen (weet niet meer precies wat het is, geloof TSO/ASO met weinig wiskunde). Dan krijg je wel een certificaat wat 'echt' is, i.p.v. een nha-ding.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 07:23
MrsMojoRisin
MrsMojoRisin is offline
Ik heb van de NHA de map voor HAVO Scheikunde. Dit is een erg fijne werkmethode, ik heb ook ooit les gehad van degene die hem heeft geschreven en alles wordt duidelijk uitgelegd en rustig opgebouwd. Misschien is dat wat voor je? Die is overigens niet te vinden op NHA.be, maar wel op NHA.nl
Met citaat reageren
Oud 20-03-2009, 16:17
profieltje
profieltje is offline
JA IK.. Schei- en natuurkunde van de NHA zijn slecht. LEssen zijn slecht samengesteld .. Ik heb op aanraden van NHA zelf !! gewone havo boeken aangeschaft en ik heb een deel van mijn lesgeld teruggekregen omdat ze het gaan herschrijven. Als je het dan toch schriftelijk gaat doen, kies dan voor LOI die werkt met een combi van eigen materiaal en lesboeken van de havo zelf !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten