Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2009, 18:04
waterconfituur
waterconfituur is offline
Hoihoi

Ik zou graag een bijkomende (thuis)studie doen wat wetenschappen betreft. Die heb ik op school dus niet echt. Het leek mij wel tof om dit via de NHA te doen, maar het is helaas wel nogal kostelijk (de studie loopt in totaal op tot meer dan 200 euro...), dus ik hoop wel dat het iets deftigs is.

http://www.nha.be/index.asp?page=/AO...twbLAEpwjw0zgf

Ervaringen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2009, 18:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik verplaats deze topic naar studiekeuze.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 19:35
Verwijderd
Ik weet niet wat je op school krijgt, maar dit is verre weg van HAVO-niveau als je klaar bent met deze 'studie' Ik heb er geen ervaring mee, maar verwacht er zeker niet te veel van. Wat denk je nou zelf? Dat je van 200 euro een degelijke opleiding krijgt?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 20:07
waterconfituur
waterconfituur is offline
Au. Ja, daar vreesde ik dus een beetje voor... Dat het niet deftig zou zijn en 200 euro is toch wel veel voor zoiets...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 02:54
Verwijderd
Dit is onder HAVO eindexamen niveau. Maar dat heb je toch ook wel zelf kunnen opmaken. Veel is ook HAVO/VWO 3 niveau (zie vetgedrukt hieronder), de rest HAVO bovenbouw.

- Massa en dichtheid (HAVO-2)
- Warmte, temperatuur en warmtetransport
- Krachten
- Vloeistoffen
- Luchtdruk, gasdruk
- Het weer
- Energie
- Stoffen en materialen
- Licht en beeld
- Straling en stralingsbescherming
- Elektrische energie in huis
- Mechanica en geluid
- Molecuultheorie
- Gevaarlijke stoffen
- Filtreren, indampen, extraheren, destillatie, adsorptie
- Elementen, atoomtheorie, atoombouw
- Verbranding, energie en reactiesnelheid
- Reactievergelijkingen
- Koolstofverbindingen, Koolstofchemie
- Moleculaire stoffen en zouten
- Neerslagreacties