Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2009, 16:15
sweet-star
sweet-star is offline
Hallo

Ik moet voor Nederlands een mondeling betoog voor de klas houden. Mijn stelling is: George Bush wordt té negatief afgeschilderd. Ik heb alleen nog maar dit argument:
- We kijken alleen maar naar zijn slechte daden, maar niet naar zijn goede.

Ik dacht ook nog over een argument van zoiets als, dat de media dat negatieve beeld
stimuleert. Alleen ik weet niet of dat een goed argument is. Wat vinden jullie?

Hebben jullie trouwens nog andere goede argumenten? Het is niet de bedoeling dat je de goede en slechte daden van Bush bekritiseert en alleen maar kritiek op Bush geeft, want de stelling is dat 'Bush te negatief wordt afgeschilderd' met de nadruk op het woordje 'te'. Want ik weet nu ook wel dat Bush enorme problemen heeft veroorzaakt.
Dus als je nog goede argumenten weet .. reageer!!!

Alvast heeeeeeel erg bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2009, 16:49
ganralph
ganralph is offline
de twee "argumenten" die jij geeft, zijn eigenlijk stellingen op zich.

Citaat:
We kijken alleen maar naar zijn slechte daden, maar niet naar zijn goede.
je zult voorbeelden moeten noemen om dit als argument te kunnen gebruiken.

de media er bij halen, lijkt me een goed idee. maar ook hier moet je voorbeelden hebben. kijk naar taalgebruik in kranten en zo.

ik heb ooit een artikel gelezen over hoe de Bushes "Sadam" altijd zodanig uitspraken dat het leek op "Sodom" of "Satan", waardoor de naam een negatievere associatie opriep bij mensen. erg leuk artikel, maar je hebt er nu niets aan maar het zijn wel dit soort details die van grote invloed zijn op het beeld dat we krijgen van een persoon.

denk bijvoorbeeld aan het verschil in deze twee (verzonnen) krantenkoppen:
"Bush maakt een fout"
"Bush maakt weer een fout"
tweede is veel negatiever, maar heel subtiel. ik vermoed dat je dit soort voorbeelden wel kunt vinden in een krant of op internet.

ik zal nog eens nadenken over andere argumenten.
Oud 27-02-2009, 18:02
flyaway
flyaway is offline
--> Cultuur en Maatschappij
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 20:57
T_ID
T_ID is offline
Nou, zijn plan van The Surge (meer troepen naar Irak dus) is de oorzaak dat Irak weer een beetje veilig begint te worden.

Gooi het voor een positief betoog op de vlakken waar Bush niet al te veel aan kon verkloten. Saaie dingen, interne politiek, infrastructuur (vergelijk met het verleden, niet met de toekomst), dat soort spul.
Reageren

Regels voor berichten