Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zéker proberen af te dingen, dat is heel normaal bij keukens/badkamers!
Maar kijk ook absoluut naar andere winkels; bij ons was 't bv zo dat we bij de (door de aannemer aangewezen) badkamerwinkel geen korting kregen, achteraf gezien was 't goedkoper geweest de badkamer casco op te laten leveren (krijg je relatief weinig terug) en dan bij een andere winkel een badkamer te kopen (die een stuk goedkoper was dan bij de aangewezen winkel), uiteindelijk waren we dan iets goedkoper uitgeweest. Dat hebben we echter niet gedaan, omdat we er te laat achter zijn gekomen, maar bij een volgend nieuwbouw huis zouden we dat zéker doen. (En er komt bij dat de aangewezen badkamerwinkel echt vréselijk was, ze namen absoluut niet de moeite ons dingen te laten zien of uit te leggen omdat ze toch al wisten dat we onze badkamer daar móesten kopen (feitelijk hadden we de standaard badkamer daar al gekocht via de aannemer), dat zet je echt in een bizarre positie. Dat wil ik niet nog eens.) Voor de keuken gold dat in ons geval niet, daar konden we netjes op afdingen en we zaten onder het bedrag dat we er voor wilden uitgeven. Dat kwam ook doordat er geen standaard keuken in ons huis zou komen, dus hierdoor moest de winkel ons eigenlijk nog als klant zien te winnen, en dat maakt ze wat makkelijker in onderhandelen. |
![]() |
|
Ik vind de keuken en badkamer wel heel mooi, en we zijn ook wel heel goed geholpen. Het is wel een winkel met kwalitieit etc. Maar omdat we in deze situatie zitten weet ik niet of het ook nog steeds gebruikelijk is om af te dingen.
Andijvie: Heb jij toen ook wat van de prijs afgepraat? Misschien toch geen gek idee om toch door te zoeken. Alvast bedankt voor de reacties. |
![]() |
|
Toen mijn ouders een nieuwbouwhuis kochten hebben we niets via de bouw laten doen. De keuken konden we gewoon bestellen bij een keukenhandelaar, en de badkamer konden we ook bij een aangewezen winkel kopen. Deze hebben we ook bij de betreffende winkel gekocht, maar niet door de bouw laten plaatsen omdat dat veel duurder was dan achteraf. Dus we hebben de badkamer die door de bouw geplaatst was weggegooid (zonde ik weet het, maar oplevering zonder badkamer mocht niet terwijl het in beide gevallen gunstiger was
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
We hebben wel de standaard wastafel laten plaatsen, die moet er nog uit (want de wastafel die we graag willen was écht veel te duur in die zaak). Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Echt proberen hoor! Wij hadden voor een keuken eerst een offerte van 16.000 euro en na onderhandelen zijn we op 7.500 euro uitgekomen. Je moet gewoon brutaal durven zijn met onderhandelen. Dit is overigens een keuken met alles erop en eraan (hoekkeuken van 3 bij 3 meter, koelkast, vriezer, afzuigkap, 5 pits kookstel, combi-oven e.d.) en de prijs is incl plaatsen.
||
Citaat:
![]()
|
Onze keuken is maar 8.000, nog wel verschil met 16.000. 2,8 bij 3,nogwat. Ook met xlkoelast, combioven, 5 pits, afzuigkap. Alleen geen vriezer, want die zetten we in de berging. Maar we denken er toch over om toch rond te kijken voor zekerheid en anders een beetje te pingelen. Je zou toch gek zijn als je teveel betaald. Alleen zijn wij er allebei niet zo goed in, onze vaders maar meenemen haha
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
De Billy naar Dobermann in Timboektoesaaiqueeste #1336 Verwijderd | 500 | 10-03-2011 14:00 | |
Studeren |
University College #7 harpje | 500 | 10-04-2010 10:18 | |
Lifestyle |
Hoe woon jij Blitzkrieg Bop | 198 | 27-12-2004 22:42 |