Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2001, 13:02
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Hoi

in feedback was iedereen het er over eens dat ik hier een raptekst neer kon zetten dus bij deze deze gaat over zelfmoord ik rap Nederlands op dit moment en voorloopig alleen Nederlands

Zelfmoord

Je hoord je zelf roepen ik kan dr niet meer tegen...
Je zit voor je uit te staren ergens in een parkje en wordt nat van die keiharde regen...
Je zoekt een uitweg een ontsnapping van maar je kijkt niet goed genoeg want iedere keer als je dat probeert hoot je dat stemmetje in je hoofd...
Lozer,mislukkeling en je denkt bij je zelf oh wat is het fijn om mislukkeling te zijn...
Volgende dag ben je toch weer thuis gekomen je moeder roept je (die dacht dat je de hele nacht hebt lopen dromen)
Ja je gaat er weer tegen aan na de koffie weer een volle dag naar school gaan
En je stapt het lokaal nog maar net binnen of de dagelijkse pesterijen gaan weer beginnen het begint bij een grapje de rest doet mee goh al weer en uur bij okee
Het is nu pauze oh oh wat leuk ze komen je met z'n allen uitlachen nou ze liggen echt in een deuk
tot zover zijn het gewoon maar woorden dus doe gewoon of je ze niet kan horen alsof ze dr niet zijn afijn schelden doet wel degelijk pijn
jo de schooldag voorbij jij misschien een klein beetje je blij want je hebt het weer gehad een na een nacht met weinig rust en een kut gevoel snap je niet echt meer want de betekenis van blij zijn is..
Maar goed op de fiets naar huis dan maar onderweg weg staan je klasgenoten daar ze wachten op jouw wat willen ze nou weer je volet een vuist in je gezicht en je znapt het alweer het is weereens trap-me-maar inelkaar-dag net als vorige keer
kom op stap ga ga weg nu laat die school voor wat het is (met je cijfers ging het ook al mis) en stap eruit
maar stap niet uit je zelf blijf gewoon in leven kijk eens wie hoeveel dr wel om je geven...
bijvoorbeeld je moeder je vader je broers en sussen daar komt echt niemand tussen dus kom op stop met je zelf te verlagen je hoeft deze shit echt niet meer te verdragen vecht terug..stap terug je hebt al genoeg achter de rug

je vindt het zuigen of je vind het goed laat maar van je horen.

Groetjes

Edwin
Oud 17-09-2001, 13:13
Thutshui
Thutshui is offline
Ik vind het zuigen, teveel voorkomend onderwerp, net alsof mensen nergens anders aan kunnen denken of nergens anders teksten over kunnen schrijven...

En btw, bij Dansen Op Papier hebben ze er meer verstand van...
Oud 17-09-2001, 13:26
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
het kan wel een goede betekenis hebben voor jou maar het moet ook vloeien en ik weet niet of dat met deze tekst wel lukt

ik heb er ervaring mee met het opnemen van geschreven teksten, dan kom je erachter dat het niet vloeient gaat en het meer zomaar een tekstje lijkt

suc6 ermee
LeRat
Oud 17-09-2001, 13:34
Edwin uit Kaasstad
ja deze gaat wel vloeiend heb er allen nog geen goeie beat bij heb ook nog geen beatcreator ik heb alleen een bas maar dat werkt best lastig rappen en bassen tegelijk maar okey dat doeik ook nog maar effe zoek gewoon wat meer om een band te krijgen maar dat komt nog wel.

mijn basis idee was ook een tekst plaatsen en de reakties horen op D.o.p(reaktie op Thutshui)staat gedichten bij mijn weten worden rapteksten daar weggehaald.

verders ja zelfmoord zeker niet het enige waar ik over rap tis wel een recent nummer omdat een maat van me zo dacht en ik zelf een paar jaar terug ook(4 jaar) maar het is zeker niet zo dat ik nergens anders aan kan denken of schrijven ook al kan dat soms zo lijken.

Groetjes

Edwin
Oud 17-09-2001, 13:41
drama
drama is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
Hoi

in feedback was iedereen het er over eens dat ik hier een raptekst neer kon zetten dus bij deze deze gaat over zelfmoord ik rap Nederlands op dit moment en voorloopig alleen Nederlands
Mag jij me even vertellen waar iedereen het met je eens is in feedback, volgens mij waren we het er namelijk overeens dat teksten niet op muziek moeten, maar op
Dansen Op Papier

Dus, ik verplaats hem.
Oud 17-09-2001, 13:57
iaoish
iaoish is offline
sorry ik vind hem niet zo lau
maar blijven schrijven en je word vanzelf beter =]
Oud 17-09-2001, 14:15
Edwin uit Kaasstad
ja okee sorry dram had niet goed gelzen en iaoishklopt vind deze tekst ook niet zo maar zit even in een inspiratie dip denk ik (en heb enorme hoofdpijn) maar ik kom terug en zeker oefening baart kunst.

Groetjes

Edwin
Oud 17-09-2001, 14:35
iaoish
iaoish is offline
=]

kan gebeuren misschien ff veel ossdorp of iets nederlands luisteren misschien vind je dan wel inspiratie....
Oud 17-09-2001, 18:31
Edwin uit Kaasstad
mmah zal het es proberen denk niet dat het lukt want muziek is voor mij ontspanning maar bijna nooit inspiratie. als ik iemand in elkaar getrapt zie worden en niemand die wat doet ofzo.
of amerika maar das al zo verzadigd daar heb ik geen zin meer in.

Groetjes

Edwin
Oud 17-09-2001, 21:29
iaoish
iaoish is offline
mja... anders probeer je het volgende week weer ofzo..

of je probeert het in het engels?
Oud 18-09-2001, 11:37
Megalomaniace
Megalomaniace is offline
'k vin hem eigenlijk ni zo goed, hij's ni slecht , ma ook nie uitzonderlijk goed.
next time better

[Dit bericht is aangepast door chateauke (18-09-2001).]
Oud 19-05-2010, 10:12
Mariin
Mariin is offline
Huh,
Omg,
Luisterdan,
Ik vind hem wel een beetje zuigen
Maar hij klopt inderdaad niet
Want als je gaat rappen moet je bij een beat steeds de laatste toon gelijk hebben
En sja,
Als ik een rap lees
Lees ik hem meestal zo
En deze klopt niet
Ik ben ook zo begonnen
Maar wat je moet veranderen:
----------------------------------------------------------------------------------------
Je hoort jezelf roepen (…) ik kan er niet meer tegen
Zit ergens op een bankje, in een parkje, nat van de keiharde regen
Zit voor je uit te staren, zoekt een oplossing
Maar (…) je denkt; het heeft geen zin
Is dan me (…) hele leven een vergissing??
Want die stem in je hoofd die (…) blijft maar praten
Die mensen op school (…) blijven maar haten
Want een dagelijkse (…) schooldag
Stap op je fiets je dagelijkse ontzag
En je komt de school al binnen
En de (…) dagelijkse pesterijen gaan weer beginnen
Ze denken het is een grapje
Maar woorden doen pijn
Als ze de verkeerde zijn
Snap je
Je laat ze lachen
Tot ze zijn uitgelachen
Tot ze je hebben uit gelachen
Het zijn gewoon maar woorden, daar ben je doof voor
En je denkt (…) hoe lang gaat me leven zo door??
Doof voor die woorden, alsof ze er niet zijn
Maar afijn, schelden doet wel degelijk pijn
En dan (…) de schooldag voorbij
Misschien een klein beetje blij
Maar dit gevoel is kut
En na een nacht met weinig rust
Vraag je je af…
Wat is blij zijn??
Gewoon even niet gestraft
Dat je even niet voelt aan de pijn
Je stapt op je fiets en trapt naar huis
Maar ze wachten, je vloelt ze trappen
Je voelt ze klappen
Je voelt een vuist
Tot je huilt
Laten ze alleen met je pijn
En je vraagt je af wat zou er zijn…
Als ik verdwijn
Maar, kijk, naar je leven
Kijk naar de mensen die om je geven
Mensen die voor je leven
En vergeet de problemen
Vecht terug
Stap terug
Je hebt al genoeg achter de rug
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat is beter, kortere zinnen, maar die van jou zuigt wel een beetje
Trap-me-maar-in-elkaar-dag??
Ze liggen in een deuk??
Omg
Ja sorry
Check deze anders eens: http://merynn.come2me.nl

x
Oud 19-05-2010, 10:13
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Veeeeel te lange up.

Regels voor berichten