Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
jogensjongens, jullie vinden het altijd makkelijk om een alternatief te geven ipv. het probleem direct op te lossen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil niet op de persoon spelen, maar je doet precies alsof het een deugd is vast te houden aan hetgene je kent, zonder kritisch te zijn over die bepaalde programma's. Het is niet omdat het meegeleverd is uit de Microsoft-stal dat je het ook moet gebruiken of dat het de referentie is en goed werkt. Maar volgens mij neem je alles een beetje te theoretisch op (wat natuurlijk langs een kant goed is bij het ontwerpen van software), maar als het aankomt op oplossen van problemen moet je theoriekennis ook praktisch kunnen toepassen en daarbij komen nu eenmaal vuilere trucjes te pas (en dat is in zowat elk vakgebied zo). Je bent hier wat vage mogelijkheden aan het geven (ze zijn niet onmogelijk en veel specifiekere oplossingen vallen niet te geven), maar uiteindelijk geef je daarmee ook gewoon aan niet te weten wat het probleem is. Net zoals wij ook gewoon zeggen: wij weten niet wat het probleem is, maar je kan je filmpje misschien wel gemonteerd krijgen met andere software. Bovendien vraagt Lychee ook gewoon of er niets anders bestaat, dus het gaat haar niet om 'ik wil dat klote WMM blijven gebruiken', maar het pragmatische 'ik wil mijn filmpje monteren'. Op die WikiPedia-pagina staat genoeg (ik gebruik zelf het liefste Adobe Première (als ik op Windows zit, maar dat is niet het makkelijkste programma dat er bestaat), of AviDemux als ik op Linux zit), maar Première Elements, Ulead VideoStudio en Pinnacle Studio zijn ook gebruiksvriendelijk en veruit de meestgebruikte programma's voor het simpele videobewerkingswerk.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als het probleem bijvoorbeeld hier in DirectShow rendering zit, dan heb je een probleem zo'n beetje ongeacht welke andere video-editor je zal gebruiken. |
![]() |
|||
Offtopic:
Citaat:
Als ik me niet vergis heeft MS ook een professionelere videobewerkingsapplicatie (uit hun nieuwe reeks die de concurrentie met Adobe moet aangaan), daar zal ik bij gebrek aan kennis ook zeker niet zeggen dat je daar moet wegblijven (maar ik zal dan eerder richting Adobe wijzen, omdat ik hun producten beter ken). Wat DS betreft heb je geheel gelijk, dat zal bij de meeste (zo niet alle) videobewerkers op Windows voor problemen geven als daar iets mis mee is (maar dan heb je ook normaalgezien problemen met het afspelen van die bestanden in een mediaplayer). Ik weet natuurlijk niet of dat het geval is. Citaat:
Bij een helpdesk heb je meestal bepaalde bevoegdheden die je volgens mij niet mag verwarren met een forum als het dit. Wij hebben hier geen connecties met enige fabrikant van software, jullie zullen (gok ik) functioneren als OEM-helpdesk (o.i.d.) en dan moet je wel bij de producten blijven die jullie aanbieden (als in: op een Mac-helpdesk moet je niet aankomen met "Windows/Linux/... dit of dat"). Ik zeg niet dat het ene of het andere beter is, maar dat het hier niet gaat om al dan niet bij het product blijven: op dit forum mag je zeggen: 'dit of dat product is misschien beter geschikt'. Mijn mening daaromtrent is dat ook gewoon: waarom zou je bij een product blijven dat zijn functie (= de functie die je wilt dat hij vervult) niet vervult, als er een ander product is dat dat misschien wel doet? En dat gaat op voor om het even welk product: OpenOffice, MS Office, Linux, Windows, Mac OS, WMM, WMP, Foobar2000, Amarok, IE, Firefox, Chrome, Safari, ... En dat is natuurlijk een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Maar goed, deze discussie moet ook niet in dit topic plaatsvinden, misschien wordt het eens tijd om daarover een losstaand topic te maken.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|