Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2009, 19:40
ziezegraag
ziezegraag is offline
Een tijdje geleden leerde ik een meisje kennen via een collega (nichtje van haar). Eerst hadden we eens gemaild naar elkaar, en nadien hadden we 2-3 weken geregeld contact op MSN met elkaar. Toen vroeg ik haar of ze het zag zitten om eens iets samen te doen. Ze reageerde hier positief op en vorig weekend gingen we samen eten en erna naar de film. Dit uitje was goed meegevallen: we zijn uiteindelijk meer dan 6u samen geweest, hebben de hele tijd kunnen babbelen. Toen ik net weg was liet ze weten dat ze het leuk had gevonden. Ik had haar daarna nog gestuurd dat ik het eigenlijk niet gezegd had maar dat ze er mooi uitzag die avond. En de dag erna stuurde ze me nog een SMS, en zei ze ook dat ze het lief vond.

De zondag en dinsdag had ik dan gevraagd of ze het zag zitten om nog eens iets samen te doen. Ze antwoordde dat ze het wel zag zitten om nog eens iets samen te doen. Ik zei dat ze het natuurlijk ook mocht zeggen moest ze ni verder willen afspreken. Daarop antwoordde ze: jawel ze, zie het wel zitten om nog af te spreken, we zijn toch maten, ofni ? Daarop heb ik dan gezegd: Vond toch in ieder geval geestig vant weekend vo samen me u te zijn, dus kwil u zeker nog meer zien en dingen me u doen ze.

Dit weekend konden we nog niet afspreken omdat ze het al vrij druk had (o.a. opendeurdag school) maar ze stelde zelf voor om dan komend weekend iets te doen. Ik had al even 'samen gaan zwemmen' laten vallen maar wist niet goed of ze daar veel zin voor had. Gisteren vroeg ik of ze al iets meer wist voor komend weekend en ze stelde zelf voor om samen een koffie/chocomelk te gaan drinken in het koffiehuis.

Van toen ik met haar begon te chatten had ik al een boontje voor haar. En toen ik haar ontmoet had bij onze 1ste afspraak werd dat een serieuze boon. Ik weet dat het allemaal nog vroeg is, maar ik heb een echte 'crush', en heb het op die manier nog nooit gehad. Zal haar niet helemaal beschrijven maar ik vind haar echt een schatje en denk constant aan haar.

Ik heb wel al wat hints gegooid (dat men dag goed is als ik een berichtje van der krijg, dat ik mss wel eens slechte gedachten van haar heb) dus ik vermoed dat ze toch al een beetje moet voelen dat ik haar wel graag heb. Tot nu toe komt ze nog altijd op MSN zodat we samen kunnen chatten (ze gebruikte vroeger MSN niet echt veel), antwoord ze altijd als ik haar eens een SMSje stuur en wil ze nog verder afspreken. Dus dat zie ik wel als positief.

Alleen vraag ik me nu af of ik op onze volgende afspraak eerlijk moet zijn met haar en vertellen dat ik al vanaf ik haar de 1ste keren gesproken heb bepaalde gevoelens heb. Dat ik weet dat we elkaar nog niet zo lang kennen, maar dat ik me toch heel erg goed bij haar voel en mij anders voel dan bij een 'gewone vriendin'. En dat die 2 weken die tussen onze afspraken hebben gezeten heel lang hebben geduurd en ik vaak aan haar gedacht heb.
Of vertel ik haar dit beter niet ? En blijf ik beter gewoon af en toe afspreken met haar en zie ik wel wat er dan gebeurd ?

Denk dat het wel belangrijk is om erbij te vertellen dat zij tot een 3-tal maanden geleden een relatie had (van 2,5 jaar). Ik weet van haar dat die jongen haar erg opeiste en jaloers was als ze eens iets wilde doen met vriendinnen, haar doopkindje, of voor school moest werken. En dat ze nu wel blij is dat ze opnieuw wat meer vrijheid heeft.

Ik wil haar dan ook niet teveel pushen en onder druk zetten door te vertellen dat ik gevoelens heb. Anderzijds is met die onzekerheid leven heel erg lastig, en heb ik schrik dat ik na een 2-3tal afspraakjes definitief in haar vriendenzone terecht kom als ik het haar niet duidelijk maak.

Twijfel nu dus erg wat te doen... ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2009, 19:49
Verwijderd
Hebben we dit topic niet laatst ook al gehad
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 20:05
Verwijderd
re-post, anders up je gewoon de oude
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 20:13
Verwijderd
Je moet niet expliciet opbiechten hoeveel je voor haar voelt, en al helemaal niet nu al. Dat haalt alle spanning weg. Laat het blijken door haar af en toe eens aan te raken, plagerige toespelingen te maken zodat ze de boodschap vanzelf wel begrijpt dat je meer bent / wil zijn dan alleen een vriend.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 08:20
Verwijderd
Citaat:

Denk dat het wel belangrijk is om erbij te vertellen dat zij tot een 3-tal maanden geleden een relatie had (van 2,5 jaar). Ik weet van haar dat die jongen haar erg opeiste en jaloers was als ze eens iets wilde doen met vriendinnen, haar doopkindje, of voor school moest werken. En dat ze nu wel blij is dat ze opnieuw wat meer vrijheid heeft.
Als je dit van haar weet, denk je dan zelf dat het erg verstandig is haar te vertellen dat je helemaal hoteldebotel bent van haar, dat je twee weken zonder haar te lang vindt?

doe rustig aan en zie maar waar het schip strandt.

En inderdaad, up gewoon je oude topic ipv ons weer lastig te vallen met dit lange verhaal.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 10:26
Verwijderd
Dit verhaal kwam me al bekend voor

Maar om antwoord te geven op je vraag: zeg hier nog even niks over. Ze komt net uit een relatie die niet heel erg leuk is gegaan, en dan is het niet tof om meteen een hele liefdesverklaring aan te horen. Tenminste, ik zou dat niet tof vinden. Date met haar, heb plezier, ga uit, maar hou dit nog even voor je. Als het écht goed zit tussen jullie (lees: als zij jou ook leuk vindt), komt dat er vanzelf wel een keer uit. Blijf van die -tussen-neus-en-lippen-door-hints geven, maar overdrijf dit ook niet. Kan ontzettend benauwend zijn. Hmmm... Snap je wat ik bedoel, volgens mij is het behoorlijk wazig....

Succes
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 20:50
ziezegraag
ziezegraag is offline
Citaat:
Als je dit van haar weet, denk je dan zelf dat het erg verstandig is haar te vertellen dat je helemaal hoteldebotel bent van haar, dat je twee weken zonder haar te lang vindt?:
Ik zou het ook zo niet zeggen. Eerder iets van: ik ben erg blij van je terug te zien, heb vaak aan je gedacht sinds de vorige keer dat we weg geweest zijn...

Citaat:
Date met haar, heb plezier, ga uit, maar hou dit nog even voor je. Als het écht goed zit tussen jullie (lees: als zij jou ook leuk vindt), komt dat er vanzelf wel een keer uit. Blijf van die -tussen-neus-en-lippen-door-hints geven, maar overdrijf dit ook niet. Kan ontzettend benauwend zijn. Hmmm... Snap je wat ik bedoel, volgens mij is het behoorlijk wazig....
Snap het redelijk ja. Ik denk idd dat ik het zo zal proberen. Ik respecteer haar te veel en wil het haar niet lastig maken. Heb alleen schrik dat ik té lang zou wachten.

Vind het ook lastig om de juiste hints te geven. Heb wel eens zin om haar een SMSje te sturen maar weet nooit goed of ik dan gewoon iets lief stuur of het té duidelijk is. Als je een koppel bent, kan je zoveel dingen sturen om duidelijk te maken wat je voelt. Maar als het nog niet zo is, is het zo moeilijk om iets te sturen want niet negatief zou kunnen overkomen.

Hebben sommigen mss tips wat je zou kunnen sturen naar een meisje dat je leuk vind maar waarmee je nog geen koppel bent ?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten