Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En ja... wildplassen. ![]()
|
Dat heeft alleen zin als bezwaargrond wanneer het relevant is. Ik voerde een foutief tijdstip (kwartier vroeger dan echt) aan bij een bekeuring voor rijden zonder licht. Dat was toen relevant omdat de officiële tijd waarop het licht is (jaja) binnen dat kwartier lag. Na dat moment hoef je geen licht meer te voeren.
Kijk, was het een kwartier vroeger of later midden in de nacht geweest, dan maakte dat niet uit. Ik kreeg daarover bij het voor komen van die zaak al de vraag daarover of ik geen spijkers op laag water ging zoeken.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Daarom ook tevens verkeerde beeldvorming over verkeersveiligheid en discriminatie als redenen aangevoerd waarom ik niet hoefde te betalen. Volgens mij hadden ze die dag nog nooit een dermate uitgebreid bezwaar tegen een boete van twee tientjes gehoord. ![]()
|
Ik heb een keer succes gehad met een aanvechten van een bekeuring, maar dat ging dan niet om een schrijffout. In mijn geval had ik met mijn scooter door rood licht heen gereden, en werd ik door even later agenten in onopvallende burger(auto) aangehouden en bekeurd. Op het gele briefje stond door rood rijden met fiets, in de cjib brief stond door rood gereden met bromscooter. Daar op het gele briefje op mij de indruk gewekt was dat de boete voor zowel fiets als broimfiets gelijk was heb ik bezwaar aangetekend en kreeg als antwoord dat mijn bezwaar gegrond was en dat ik maar de helft van de boete hoefde te betalen. Dus bewaar heeft altijd zin, maar bij schrijffouten of een verkeerde tijd zal het wat lastiger worden.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|