Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2009, 13:46
jerryboy
jerryboy is offline
hoi,

mijn broertje heeft gaatjes laten schieten maar hij snapt niet hoe hij ze moet verzorgen en ik weet het ook niet echt zeker want:
Bij mij zeiden ze 6 weken lang 2x per dag ontsmetten met sterilon en 2x per dag draaien maar bij mijn broertje zeiden ze 1 week elke avond ontsmetten met sterilon en 6 weken lang 2 keer per dag draaien.

En we weten niet wat we moeten geloven. Maar dat 6 weken met sterilon helpt niet want bij mij waren de gaatjes niet goed gebleven.

hoe moet je ze nou verzorgen?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 20:22
marrel
marrel is offline
Ik heb de laatste keer niet meer net steriolon ontsmet omdat ik een allergie vermoede, maareh het is belangrijk om het schoon te houden en te ontsmetten. Dat kan met sterilon of groene zeep ofzo. Ik vermoed dat het na 1 tot 2 weken wel redelijk dicht en hersteld is, maar volgens mij kan langer volhouden niet echt heel veel kwaad. Dat draaien is wel belangrijk iig en ook wel voor een week of 6.
Oud 29-03-2009, 20:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het bij allebei de keren dat ik gaatjes liet schieten ongeveer een maand - zes weken elke dag ontsmet met sterilon. Draaien deed ik willekeurig, niet perse twee keer per dag ofzo. Is wel belangrijk dat je dat doet. Verder is het belangrijk dat je er relaxed mee omgaat. De eerste keer was ik helemaal panisch als ik ze niet goed kon draaien, bij m'n tweede gaatjes dacht ik dat het wel goed zou komen en dat was ook zo. Toen waren ze ook veel minder vaak ontstoken.
Oud 30-03-2009, 11:05
Verwijderd
eigenlijk is sterilon niet zo goed, je kan t beste zoutoplossing of uni cura gebruiken en draaien hoeft in principe niet, en zo min mogelijk aan zitten...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2009, 17:12
jerryboy
jerryboy is offline
ik weet dat sterilon niet goed is.
Mijn broertje wou ook iets anders kopen voor zijn gaatjes bij de juwelierszaak het was iets dat niet pure alcohol is, maar het was uitverkocht en die vrouw zei dat hij als noodzaak toch sterilon moest gebruiken. maar daar zeiden ze weer 6 keer per dag draaien xD
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 21:18
Batser
Batser is offline
Sterilon kan je beter bij oorpiercings gebruiken dan bij andere piercings. Het gezeik over dat sterilon slecht is is absoluut niet waar. het is slecht voor andere piercings, maar niet voor oorpiercings. Geloof me maar. Na 16 piercings in mijn oor te hebben gezet weet ik wel wat goed is of niet. Het beste kan je geen zweerknopjes gebruiken. Dit kan nogal extra irriterend werken. Gewone knopjes hebben altijd het beste gewerkt. Ringetjes trouwens ook. Draaien is inderdaad wel belangrijk maar het moet niet zo zijn dat je je aan 6x per dag moet houden. Je meot het gewoon blijven ontsmetten met sterilon en voor de rest er lekker vanaf blijven. Als je de hele dag eraan blijft voelen vraag je om een ontsteking. Voordat je gaat draaien aan de knopjes kan je beter je handen even wassen met Uni Cura zeep zodat de bacteriën van je hand weg zijn. Dit is ook beter om ontstekingen te voorkomen. Het feit dat uni Cura goed is voor piercings is niet waar. Uni Cura is namelijk anti-bacterieel en dat is hetgene dat je net niet moet hebben. Sommige bacterïen zorgen ervoor dat de ontsteking net geneest. Dus geen Uni Cura gebruiken. Houd het gewoon op Sterilon.
Oud 04-04-2009, 15:50
Yana
Yana is offline
Het ligt er een beetje aan, volgens mij is het ook wel persoonsgebonden. Heb in december 2 (extra) gaatjes laten schieten waarvan eentje al vrijwel meteen goed genas. De andere bleef maar irriteren, echt nog tot ver na de 6 weken. Nog een paar keer bij gedruppeld met dat spul dat ik erbij kocht, en toen was het goed. Heb niet standaard twee keer per dag gedruppeld oid, wel regelmatig gedraaid.

Niet te spastisch mee omgaan, gewoon een beetje kijken wat je gaatjes nodig hebben. Veel last = meer druppelen, weinig last = minder druppelen.
Oud 05-04-2009, 11:48
arPos
arPos is offline
Goed schoonhouden met lauwwarm water naar eigen inzicht, af en toe draaien (niet te veel want daar krijg je juist ontstekingen van)

sterilon is een optie maar ik zou dan eerder voor een iodine gaan.

Citaat:
Sterilon kan je beter bij oorpiercings gebruiken dan bij andere piercings. Het gezeik over dat sterilon slecht is is absoluut niet waar
mja, behalve dat chloor nou niet bepaald een lichaamseigen stof is en sterilon zelf waarschuwt voor de bijwerking irritatie van de huid (welk op zn beurt weer zich kan uiten in ontstekingen)

de gel is overigens wel wat beter dan de droppels

als laatste nog wat grootmoeders advies; zilver is licht antibacterieel het is dus aan te raden ipv zweerknopjes direct zilver erin te doen.

Citaat:
Het feit dat uni Cura goed is voor piercings is niet waar.
Het feit is niet waar?

Citaat:
Uni Cura is namelijk anti-bacterieel en dat is hetgene dat je net niet moet hebben. Sommige bacterïen zorgen ervoor dat de ontsteking net geneest
volgens mij zorgen witte bloedlichaampjes daarvoor, en zijn bacteriën juist hetgene dat de ontsteking veroorzaakt...

Laatst gewijzigd op 05-04-2009 om 11:54.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten