Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2009, 16:25
Chariot
Chariot is offline
Hoi,

Ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb een soort droom, of een missie, noem het zoals je het hebben wilt. Ik zou heel erg graag in de zomervakantie een tijdje willen werken en wonen op één van de waddeneilanden. Het soort werk maakt niet echt uit, het liefst onder de mensen. Nu had ik gereageerd op een vacature, met 2 maanden onderdak er bij inbegrepen. Ik hoopte echt dat ik daar zou kunnen wonen en werken, omdat het mij echt heel erg leuk lijkt en ik ben eindelijk eens zelfstandig. Maar vandaag kreeg ik dus een telefoontje dat het voor mij onmogelijk zou zijn om naar Leeuwarden te komen, vanuit Den Haag, voor een gesprek. En deze vacature zou alleen gelden voor mensen uit de regio Leeuwarden. Maar ik vraag mij dan af hoe ik dit wél aan moet pakken, als het via een studentenwerk.nl niet lukt. Veel scholieren werken op een waddeneiland, dat heb ik op internet gelezen. Maar hoe hebben zij dit dan geregeld? Dus ik zou graag wat tips willen...

Dankjewel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2009, 18:24
Verwijderd
Wat voor werk wil je dan doen? Je kunt ook eens naar wat campings/hotels die je leuk lijken mailen of ze voor de zomer iemand nodig hebben. Of naar iets anders, afhankelijk van wat je leuk lijkt me te doen. Het lijkt me dat er inderdaad zat vacatures zijn, alleen misschien niet allemaal bij uitzendbureaus bekend.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 19:36
Chariot
Chariot is offline
Ik was van plan om bij een soort bakker/ijsverkoop te gaan, maar dat gaat nu dus niet door. Maar ik zoek dus ongeveer in dezelfde richting..

tnx voor de tip btw
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 01:18
fractuur
fractuur is offline
Ik merk dat het nu de tijd is voor het werven van recreatiepersoneel. Je moet dan wel net toeval hebben dat je bij een bedrijf terecht komt dat ook op de waddeneilanden zit (Landal Greenparks oid?), maar het is een leuke en redelijk makkelijke binnenkomer. Het zou wel kunnen dat je er iets ouder voor moet zijn, maar wellicht volgend jaar?
Oud 07-04-2009, 11:44
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je kunt met mailen/bellen ook een eind komen. Gewoon mailen of bellen naar het bedrijf van jouw keuze. Later kun je dan praten over een eventuele vergoeding, kost en inwoning etcetera.
Ik weet dat bijvoorbeeld een manage op Texel (Elzenhof) in de zomer altijd wel meiden zoekt om de toeristen te begeleiden op rit. Een vroegere vriendin van mij deed dat al op haar 15e.
Oud 07-04-2009, 23:05
Adore
Adore is offline
Ik vind het een beetje raar dat ze moeilijk doen over de afstand, ze hoeven je toch niet op te komen halen zeg.. voor het afhandelen van formaliteiten kan het lastiger zijn, maar zelfs een contract kan worden opgestuurd en die kun jij getekend weer terugsturen. Een bedrijf dat zo lastig doet zou ik laten liggen.

Ik heb zelf op Vlieland gewerkt (wel 8 jaar geleden), de meeste hotels hebben wel een verblijf voor medewerkers. Zoiets moet je sowieso zien te regelen, als je het moet betalen ben je gelijk veel geld kwijt. Veel bedrijven vragen een klein bedrag voor inwoning en eventueel voor maaltijden, maar dat is redelijk. Ze hebben altijd wel mensen 'van buitenaf' nodig, zeker in het hoogseizoen. Ze hadden mij toen al nodig terwijl het winter was, kun je nagaan.
Ik heb ook gezien dat particulieren bijvoorbeeld een schuur of garage hebben verbouwd voor (tijdelijk) verhuur, zoiets is ook ideaal omdat je dan een eigen optrekje hebt. Kan wat meer kosten, maar daar ben ik niet van op de hoogte.

Bellen, mailen, je van je beste kant tonen. Ze kunnen niet verwachten dat je in eerste instantie al langskomt! Ik denk dat het gemotiveerder overkomt dan brieven schrijven. Laat weten dat je er bent! En kijk wel iets breder dan alleen een bakkerij of ijsverkoop, want er is zoveel te doen en daarnaast kun je genieten van een prachtig eiland.

Misschien ook leuk om met iemand samen te gaan die dan ook ergens op het eiland gaat werken? Zo is het naast geld verdienen ook nog een leuke vakantie.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 13:21
Go
Go is offline
www.waddenjobs.nl
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 00:25
Crimson
Crimson is offline
http://www.zoekbijbaan.nl/
hier staan ook af en toe vacatures voor de waddeneilanden.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 00:27
Crimson
Crimson is offline
http://www.zoekbijbaan.nl/studenten/...20Ameland.html deze bijv
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten