Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2009, 20:21
Femic
Femic is offline
Ik heb een Engelse versie van Word 2007, die iemand anders ('illegaal') geïnstalleerd heeft. Nou zit er wel Engelse spelling- en grammaticacontrole op en het programma herkent het ook als ik in het Nederlands type (dus er staat: Dutch), maar er zit geen spelling- en grammaticacontrole op voor Nederlands, zodat ik dus de hele typefouten maak. Anyway, kan ik dit downloaden of op een andere manier installeren ofzo..?
Oud 07-04-2009, 13:05
ganralph
ganralph is offline
de officiële versie van het Elektronische Groene Boekje kost 32,50 (en dan krijg je het boekje erbij), maar dit is vast niet de oplossing die je zoekt
Oud 07-04-2009, 22:01
Femic
Femic is offline
Hehe niet echt, maar toch bedankt! Heb inmiddels een passende oplossing gevonden.
Oud 08-04-2009, 22:33
ILUsion
ILUsion is offline
Hij herkent het omdat je Windows waarschijnlijk op Nederlands ingesteld staat; de spellingscontrole zet je aan door er een (bij voorkeur legale) versie van Office bij te zetten waarin de Nederlandse spellingscheck wel aanwezig is (meestal een Nederlandse versie dus; ofwel een MUI-Pack al is dat wat overkill en duur).

En alternatief is natuurlijk ook je teksten zelf eens na te lezen; maar ik ben dan ook niet echt een voorstander van spellingscontroles omdat ze heel wat fouten laten staan en zo een gevoel van verkeerde veiligheid geven: zelf nalezen geeft meestal beter resultaat (al is een check wel handig om de overduidelijke fouten eruit te halen).
Oud 09-04-2009, 10:03
Femic
Femic is offline
Ja zo'n check is vooral handig voor typefoutjes enzo, zeker omdat ie vaak dingen ook al zelf corrigeert. Zelf nalezen blijft natuurlijk altijd belangrijk.
Reageren

Regels voor berichten