![]() |
||
Citaat:
En weet iemand wat voor een problemen een Nederlandse Marokkaan kan tegenkomen als hij of zij met een niet-Arabische naam Marokko gaat bezoeken?
|
![]() |
|
Nederlands paspoort vs. Marokkaans paspoort;
Naam in Marrokkaanse paspoort Ibrahim, in Nederlandse: Bram. zo ook: Mohammed/Moos, Fatima/Tina, Aisha/Anita enz enz. Moet toch geen probleem zijn? In het buitenland spreken ze mijn naam ook anders uit. Maar, uiteraard, niks van buitenlandse wetten aantrekken. Als mensen bang zijn problemen te krijgen moeten ze eens achter hun oren krabben en zich afvragen waarom ze nog een band met dat land willen hebben. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Hoop gedoe om niks. Ik zag laatst op tv iemand de gemeente (ik dacht amsterdam of utrecht) ervan beschuldigen dat die zonder toestemming gegevens van zijn kind naar de turkse ambassade had gestuurd want daar kwam zijn vrouw oorspronkelijk vandaan (die geen turks kon spreken) en dat waren dus de regels
![]() Maar ontopic: of die lijst nu op de balie ligt of dat de man achter de balie zegt dat die lijst op de site van het consulaat staat.... Waar gaat het dan over ![]()
||
![]() |
Citaat:
overigens vind ik vooral de opmerking van Aboutaleb dat hij de lijst "persoonlijk zal verbranden" totaal kansloos. Wat voor een signaal moet dat voorstellen? Een kruising tussen een boekverbranding en je reet afvegen met de wetten van een bevriend land? Dat kan wel iets subtieler volgende keer. Niet uitvoeren is één ding, maar dit is totaal en onnodig respectloos.
|
Verwijderd
|
Het zal mij een rotzorg zijn welke namen ze aan hun kinderen geven. De Marokkaanse overheid mag zelf weten op basis van welke (al dan niet onzinnige) criteria ze de wetten van hun land baseren, maar als ik Marokkaan was en er zouden bepaalde voordelen vastzitten aan het geven van bepaalde namen aan je kinderen zou ik dat wel doen.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|