Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2009, 10:54
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Goededag,

Mijn broer heeft gisteren een nieuwe laptop gekocht met vista home premium en hij wil er mee draadloos kunnen internetten. Ik dacht dus dat is zo gedaan om die draadloos aan te sluiten, maar niet dus. Ik heb het voor elkaar gekregen om het bedraad werkend te krijgen (ip6 uitgezet en een statisch ip-aders ingevoerd in ip4, hierna in het netwerkcentrum een particulier netwerk van gemaakt). Maar het draadloos krijg ik niet voor elkaar. Daar heb ik ook ip6 uitgezet en een statisch ip-adres in ip4 ingevoerd. Ik heb de sleutel voor draadloos internet ook ingevoerd in de router en laptop en volgens vista heb ik nu een verbinding met ons netwerk, maar niet met internet. Als ik probeer mijn router te ping krijg ik "doelhost niet bereikbaar" en ik kan ook geen andere pc's in het netwerk pingen. Ik heb al een hoop op internet gezocht en geprobeerd, maar ik kom meer mensen met dezelfde fout tegen dan met een oplossing en de oplossingen die ik tegen ben gekomen hebben nog niet geholpen. Nu heb ik zelf ook een laptop die ik naast mijn pc gebruik en waar windows op staat. Daar kom ik meteen mee op internet, dus ik verwacht dat het een probleem is wat in vista zit of wat ik over het hoofd zie. Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!

Frank

O ja, ik heb op de router geen mac filter ingesteld en door de firewall van de router wordt ook niets geblokkeerd. De firewall van vista staat ook uit en alles wat het enigzins zou kunnen tegen houden ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2009, 18:13
freyk
freyk is offline
Zou je wat meer informatie willen geven? bijvoorbeeld merk en type wireless kaart?

En sinds wanneer moet je bij vista een statisch ip invullen om verbinding te maken? is dhcp niet iets eenvoudiger?
Oud 10-04-2009, 18:34
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Zou je wat meer informatie willen geven? bijvoorbeeld merk en type wireless kaart?

En sinds wanneer moet je bij vista een statisch ip invullen om verbinding te maken? is dhcp niet iets eenvoudiger?
De netwerk kaart is een atheros ar5b91, deze heb ik vandaag ook opnieuw geïnstalleerd omdat ik dacht dat het misschien een corrupte driver was. En wij gebruiken een statisch ip omdat er een aantal poorten worden geforward en als je dat doe via dhcp moet je ze steeds opnieuw instellen als je een ander ip adres krijgt.

En de router is een US robotics usr5461.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 23:24
Verwijderd
Een corrupte driver blijft aanwezig in je systeem als je de hardware wegflikkert uit apparaatbeheer en die wordt gewoon weer opnieuw gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 13:45
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Een corrupte driver blijft aanwezig in je systeem als je de hardware wegflikkert uit apparaatbeheer en die wordt gewoon weer opnieuw gebruikt.
Ik weet niet zeker of het om een corrupte driver gaat, maar het was een mogelijke oplossing om de driver opnieuw te installeren, dus ik heb een nieuwe driver gedownload van de acer site en deze tijdens de installatie aangegeven om die te installeren, dus het lijkt me dan ook niet dat het om een corrupte driver gaat aangezien het nu nog steeds niet werkt.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2009, 09:50
ILUsion
ILUsion is offline
Ik zou je toch ook vooral aanraden om als je draadloos wilt werken, toch DHCP te gebruiken, anders ga je op een andere locatie steeds die instellingen moeten aanpassen. Bij sommige routers kan je ook instellen dat hij een bepaald MAC-adres steeds een bepaald IP moet toekennen.

In de eerste plaats zou ik dus vooral al eens zien of je via gewone DHCP een verbinding kan opzetten (als je een IP krijgt, weet je dat het met een statisch IP ook zal moeten werken) en dan verder kijken (je kan dan nog steeds wireless gaan). Let er ook op dat als je eerst bedraad een IP gegeven hebt, en nu draadloos datzelfde IP wilt gebruiken, hij misschien in de war is met welke pakketjes naar waar moeten.
Oud 14-04-2009, 13:50
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Ik zou je toch ook vooral aanraden om als je draadloos wilt werken, toch DHCP te gebruiken, anders ga je op een andere locatie steeds die instellingen moeten aanpassen. Bij sommige routers kan je ook instellen dat hij een bepaald MAC-adres steeds een bepaald IP moet toekennen.

In de eerste plaats zou ik dus vooral al eens zien of je via gewone DHCP een verbinding kan opzetten (als je een IP krijgt, weet je dat het met een statisch IP ook zal moeten werken) en dan verder kijken (je kan dan nog steeds wireless gaan). Let er ook op dat als je eerst bedraad een IP gegeven hebt, en nu draadloos datzelfde IP wilt gebruiken, hij misschien in de war is met welke pakketjes naar waar moeten.

De laptop wordt alleen hier thuis gebruikt voor internet, ergens anders niet. Maar bedraad werkt het het internet wel (voor de draadloze netwerk kaart heb ik een ander ip opgegeven van voor het bedrade netwerk). Ik heb eigenlijk alle instellingen hetzelfde zitten als met bedraad (ook de sleutel en dergelijke klopt met wat er in de router staat), alleen het enige verschil is dat als ik hem bedraad aansluit heb ik de eerste keer bij het netwerkcentrum moeten aangeven dat het een particulier netwerk was en toen kwam hij meteen op internet (als ik dat niet instelde kreeg ik ook alleen maar lokaal netwerk te zien). Als ik ook deze instelling bij het draadloze netwerk instel, krijg ik nog steeds te zien dat er alleen een lokale verbinding is en geen verbinding met internet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten