Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2009, 18:23
Gebruikersnaam1
Gebruikersnaam1 is offline
Dit is niet de zoveelste vraag over verliefdheid ect.

Ik ben een 20jarige jongen, en ik heb geen contact meer met mijn vader, ik heb hem enkel 2 keer in mijn leven geprobeerd op te zoeken.

Ik ben nu al een hele tijd aan het denken om hem eens een brief te schrijven, misschien dat ik daarop een reactie krijg. Ik zal hier even de situatie omschrijven, aangezien ik zelf helemaal geen idee heb hoe ik het zou moeten aanpakken.

zo ongeveer 21 jaar geleden, voor mijn geboorte dus, zijn mijn ouders dus van elkaar gescheiden, mijn vader was een man die mijn moeder niet goed behandelde, en hij gokte ook regelmatig.
Zo rond zijn vertrek heeft hij mijn moeder zwanger gemaakt, en heeft hij mijn moeder samen met mijn ouder zus achter gelaten.

Na zijn vertrek, ik geloof nog geen jaar erna, had hij alweer een nieuwe vriendin, waarmee hij nu een dochter heeft. Mijn half-zusje dus.
Zijn andere dochter heeft hij tot een bepaalde tijd nog opgezocht, maar dat heeft niet lang geduurd voordat hij daarmee stopte.

16/17 jaar later heeft hij echter nooit meer iets van zich laten horen, ook mijn half-zusje weet niet dat ze nog een broer en zus heeft rondlopen.
Ik ben zelf daarom met de vriend van mijn zus, eens bij hem langs gegaan, hij werkt namelijk bij een cafe, dus daar kan iedereen makkelijk na binnen lopen, we hebben daar dus een heel kort gesprek gehad, waarin hij het excuus gaf "Ik heb nu een gezin, en heb daarom geen tijd meer gehad voor jullie".
Een aantal maanden later liep ik met mijn toenmalige vriendin, langs het cafe waar hij werkte, ze drong een beetje aan dat ik na binnen moest gaan en met hem praten als ik dat wou.
Uiteindelijk heb ik dit gedaan, dit gesprek was minder vriendelijk dan het gesprek wat we eerder hadden. Hij werd boos, wat ook aan de situatie kon hebben gelegen waar zijn vrouw zich in verkeerde, zei was namelijk ziek.
Hij wou ook hebben dat ik hem niet meer op zijn werk opzocht en dat ik hem maar moest bellen als ik iets wou weten.

Ik heb het hierna maar laten rusten.
Nu ben ik ondertussen 20 jaar, bijna 21, en ik ben er steeds vaker aan het denken, hoe zou het zijn om eens met mijn vader iets te gaan doen. Of om mijn half-zusje te ontmoeten.
Allemaal dingen die ik me nu toch wel afvraag, want het blijft toch mijn vader...

Nu ben ik dus al dagen aan het denken of ik hem eens een brief zou sturen, dit is natuurlijk minder direct dan zomaar bij hem bij het werk binnen te vallen.

Maar ook vraag ik me af wat ik in deze brief moet schrijven?

dat was zo een beetje mijn verhaal.

Reacties en tips ect. zijn welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2009, 19:58
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Jeetje, wat onvoorstelbaar. Wel dapper van je, dat je toch doorzet om steeds contact met hem te zoeken
Ik weet niet in hoeverre hij contact wil, maar blijkbaar heb jij er wel behoefte aan. Is jouw vader een brieven persoon denk je? Misschien kun je hem beter eens opbellen en vragen om een keer wat af te spreken, zodat je van persoon tot persoon kunt praten. Mocht hij dit niet willen, dan kun je altijd nog een brief sturen
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 20:34
Verwijderd
Ik heb je een privebericht gestuurd
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 08:33
Gebruikersnaam1
Gebruikersnaam1 is offline
Ik zou niet weten of hij een brieven persoon is of niet?
En bellen lijkt me gewoon een beetje te direct. En als ik een brief zou schrijven, wat zou ik er het beste in kunnen schrijven, en wat niet?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 11:30
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Lijkt me een goed idee, om hem een brief te schrijven. Wat je in die brief zet ligt eraan wat je ermee wil bereiken. Wil je hem vooral dingen vertellen, heb je hem bepaalde dingen te zeggen, of wil je gewoon contact? Als het je gaat om wat contact met hem te krijgen zou ik de brief gewoon simpel houden. En uitleggen waarom je graag eens met hem zou afspreken, dat je benieuwd naar hem bent enz.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 11:52
Gebruikersnaam1
Gebruikersnaam1 is offline
Ik wil voornamelijk gewoon contact, en dan eens zien hoe het verder verloopt.

Nog bedankt voor je prive bericht, zal er vanavond nog op reageren
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 18:15
blablatje
blablatje is offline
Een brief schrijven is inderdaad een goed idee, daarmee overval je hem minder dan met een bezoekje of telefoontje. Geen lange emotionele brief, maar gewoon een korte uitleg waarom je graag contact wil en dat hij niet bang hoeft te zijn dat je helemaal in zijn leven duikt of geld wil, maar dat je hem gewoon van tijd tot tijd zou willen zien en eventueel uiteindelijk je halfzus ontmoeten (als ik goed begrijp dat dat is wat je wil, natuurlijk).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik weet niet wat ze wil en wat ik moet doen
crashb
14 26-02-2015 21:52
Psychologie Ik weet niet goed wat te doen
tinkebel
19 09-03-2006 19:56
Liefde & Relatie Vage situatie (wat te doen?)
useful_idiot
34 12-08-2005 23:00
Liefde & Relatie hoe vermaken met goede vriend
sweet_forumgirl
23 27-09-2004 13:33
Liefde & Relatie wat te doen?
Vini-Vidi-Vici
10 20-04-2004 06:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [KCV] Wat te doen?
Seven of Wands
7 09-04-2004 19:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.