Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2009, 18:39
Chariot
Chariot is offline
Hoi,

Ik heb het idee dat mijn Engels véél slechter is dan dat van mijn leeftijdsgenoten (17-jarige dus). Ik kom niet op de makkelijkste woorden, mijn Engelse zinsindeling is zeer slecht, tijdsbepalingen zijn ook een hel en ga zo nog maar even door.. Voor mondeling krijg ik altijd een 5, maar dit is omdat de lerares mij heeft gematst. Het had lager moeten zijn, maar zij vond dat ik mijn best wel deed. Ze zei er wel bij dat het echt heel slecht was en dat ik steeds hetzelfde deed.. Tijdens de les kan ik het ook vaak niet helemaal volgen. Mijn Engels is gewoon te slecht voor woorden. Ik volg al Engelse les sinds groep 7/8, dat wil zeggen dat ik al 6 a 7 jaar Engelse les krijg (aangezien ik 5 jaar doe over mijn vmbo). Dit is alleen niet te merken. Mijn gedachte werd dan al snel; 'hoe kan ik de taal beter leren dan in de praktijk?' Daarbij komt het feit dat ik er een jaar tussen uit wil, ik heb al verschillende optie's bekeken; Zoals een 1-jarige opleiding of AKA. Maar dit heeft voor mij totaal geen zin en is er een kans dat dit demotiverend zou kunnen werken. Ik ben juist wel gemotiveerd, maar ik moet gewoon even weg..

Ik wil er een jaar tussenuit om helemaal tot rust te komen en om mijn portfolio goed te kunnen voorbereiden, voor mijn mbo-opleiding 'Animatie/Audiovisueel vormgeven' in Amsterdam. En aangezien het buitenland mij heel erg trekt én dit naar mijn idee het beste moment is om naar het buitenland te vertrekken, heb ik besloten om een talencursus te gaan volgen. Maar er is dus één probleem; Mijn moeder is er fel op tegen dat ik naar Cambridge of Brighton wil om een talencursus Engels te volgen, dat is ook de reden dat ze dan niet (deels) wilt betalen. Op dit moment heb ik zelf geen geld, daarom wil ik het eerste halfjaar (of voor langere tijd) full-time gaan werken. En daarna vertrekken naar Engeland. Daar wil ik wonen bij een gastgezin en weet ik nog niet voor hoe lang ik naar Engeland wil. Ik zat te denken aan een 2,5 week tot een maand. Ik zou het willen regelen via StudyTravel, als iemand hier ervaring mee heeft, dan hoor ik dat graag!

Ben ik hier trouwens realistisch in óf leef ik in een droom wereld?! Daarbij ben ik ook nog met mijn 17,5 leerplichtig..

Wie kan mij helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten