Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2009, 15:52
KreZor
KreZor is offline
Dode en gewonden na politie-inval Amsterdam

Gepubliceerd: 13 mei 2009 15:37 | Gewijzigd: 13 mei 2009 16:38

ANP, 13 mei. Bij politie-invallen in een aantal flatwoningen in Amsterdam-Zuidoost is vandaag een verdachte omgekomen. Drie andere raakten gewond. De vier mannen probeerden allemaal via het balkon te ontkomen. Zij sprongen naar beneden of vielen tijdens hun vluchtpoging. Dat heeft het Openbaar Ministerie bekendgemaakt.

Drie personen sprongen van de flat Kikkenstein: twee van de vijfde en een van de negende etage. Onder hen was de dode. De twee anderen raakten zwaargewond. De vierde verdachte sprong of viel van vier hoog van een flat aan de Boris Pasternakstraat.

De Rijksrecherche onderzoekt hoe het incident heeft kunnen gebeuren. De politie viel in totaal vier woningen binnen. Dat gebeurde in verband met een onderzoek naar de handel in harddrugs. Buiten de drie gewonden hield de politie nog vier verdachten aan. Ook heeft zij grote hoeveelheden drugs gevonden.

Na het incident liepen de gemoederen bij de flat Kikkenstein hoog op. Een groep van enkele tientallen buurtbewoners voerde verhitte discussies met agenten. Sommigen zeiden dat het de schuld van de politie is dat de verdachten zijn gesprongen.

„De politie moet het anders gaan doen”, stelde een vrouw. „Als deze mensen de politie zien, springen ze. Je gaat zien wat hier voor trammelant van gaat komen.”

Het is bepaald niet voor het eerst dat bij een politie-inval in Amsterdam-Zuidoost mensen van een flat naar beneden springen of vallen. In oktober 2007 kwam bij een soortgelijk incident een man uit Ghana om. Dat leidde tot rellen in de wijk. In januari vorig jaar raakte een andere man zwaargewond, toen hij tijdens een inval naar beneden sprong.

Bron: http://www.nrc.nl/binnenland/article...nval_Amsterdam

Naar aanleiding van het zoveelste incident na een politiebemoeienis met Illegalen en/of criminele handelingen is in de Bijlmer de discussie -weer- opgelaaid of de politie de methoden om de criminaliteit tegen te gaan moet aanpassen in de Bijlmer. De bewoners -voornamelijk afrikanen- vinden dat de politie geen 'klopjacht' mag houden op mensen die de wet overtreden door hier illegaal te verblijven dan wel illegale activiteiten te ontplooien.

Dit incident zal wel weer tot rellen en/of demonstraties leiden met een anti-racistische insteek (net als oktober 2007). Ik wordt er behoorlijk moe van dat er steeds weer met etniciteiten wordt geschermd als de politie (terecht) mensen aanhoudt/invallen doet. Mensen kiezen er zelf voor om illegaal in Nederland te verblijven en/of zich met criminele activiteiten bezig te houden, daarnaast heeft nog geen politieagent iemand actief van een balkon afgegooid maar springen de verdachten zelf. Aanpassing van het beleid lijkt mij dan ook geen goed idee en maakt alleen maar meer weg vrij voor mensen met foute intenties.

Meningen?

Laatst gewijzigd op 14-05-2009 om 07:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2009, 16:11
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Haha gingen die agenten ervan uit dat ze allemaal braaf de deur zouden opendoen en vervolgens zouden laten zien waar de harddrugs ligt, wat een faalactie weer van de lange arm maar van de andere kant: zoiets is ook pas enkele malen eerder gebeurd en je kunt niet verwachten dat de politie dat binnen 2 jaar in het protocol verwerkt heeft.
Oud 13-05-2009, 16:15
Mobius
Mobius is offline
Springen van een flatgebouw doe je alleen maar als het alternatief nóg erger is. De verdachten zullen dus wel het één en ander op hun kerfstok hebben. Op deze manier ruimt het lekker op. +1 voor de politie.
Oud 13-05-2009, 16:19
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Haha gingen die agenten ervan uit dat ze allemaal braaf de deur zouden opendoen en vervolgens zouden laten zien waar de harddrugs ligt, wat een faalactie weer van de lange arm
Want tijdens een inval kun je het natuurlijk makkelijk voorkomen dat kees ghanees met z'n pillen naar beneden springt....Als iemand wil springen, dan doet hij dat. Daar zit geen falen van de politie in.
Oud 13-05-2009, 16:22
De Veroorzaker
Citaat:
Want tijdens een inval kun je het natuurlijk makkelijk voorkomen dat kees ghanees met z'n pillen naar beneden springt....Als iemand wil springen, dan doet hij dat. Daar zit geen falen van de politie in.
„De politie moet het anders gaan doen”, stelde een vrouw. „Als deze mensen de politie zien, springen ze. Je gaat zien wat hier voor trammelant van gaat komen.”

Overrompelen dus, in burger komen, zorgen dat er iemand op het balkon staat, kom op man denk je dat holleeder de kans heeft gehad om weg te komen toen ze hem gingen halen?
Oud 13-05-2009, 16:23
De Veroorzaker
Citaat:
Springen van een flatgebouw doe je alleen maar als het alternatief nóg erger is. De verdachten zullen dus wel het één en ander op hun kerfstok hebben. Op deze manier ruimt het lekker op. +1 voor de politie.
Was het een paar verdiepingen naar boven gebeurd was ik het met je eens geweest, maar er zijn te veel gewonden en die kosten alleen maar geld.
Oud 13-05-2009, 16:29
KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Was het een paar verdiepingen naar boven gebeurd was ik het met je eens geweest, maar er zijn te veel gewonden en die kosten alleen maar geld.
Ik denk dat dat de sociale onrust alleen maar versterkt aangezien er al een behoorlijk wantrouwen tegenover de politie is.

En wat betreft de financien: als je ze -terecht- oppakt en ze mogen een tijdje brommen kost dat echt wel meer dan die ziekenhuisopname, maar goed.. gerechtigheid is nou eenmaal duur .
Oud 13-05-2009, 16:34
Mobius
Mobius is offline
Gerechtigheid is een enkeltje terug naar Ghana, dat is op welke termijn dan ook de goedkoopste oplossing.
Oud 13-05-2009, 16:36
De Veroorzaker
Citaat:
Ik denk dat dat de sociale onrust alleen maar versterkt aangezien er al een behoorlijk wantrouwen tegenover de politie is.
Onder criminelen? Goh.
Oud 13-05-2009, 16:39
KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Gerechtigheid is een enkeltje terug naar Ghana, dat is op welke termijn dan ook de goedkoopste oplossing.
Behalve dat lang niet alle Afrikanen in de Bijlmer illegaal zijn. Dat is het probleem ook. Nederlandse Ghanezen (=Nederlanders) zijn wel legaal en moeten dan ook als ieder ander berecht worden.

Laatst gewijzigd op 14-05-2009 om 07:35.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 16:41
KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Onder criminelen? Goh.
Die zullen er ook wel zenuwachtig van worden ja, maar ik doelde meer op het feit dat het lijkt alsof de doorsnee mensen in de buurt de -imo terechte- acties van de politie afdoen als acties tegen Afrikanen in het algemeen, en dat de politie altijd verkeerd zit als er zich incidenten voordoen.
Oud 13-05-2009, 16:47
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Behalve dat lang niet alle Afrikanen in de Bijlmer illigaal zijn. Dat is het probleem ook. Nederlandse Ghanezen (=Nederlanders) zijn wel legaal en moeten dan ook als ieder ander berecht worden.
Denaturaliseren en verwijderen.
Oud 13-05-2009, 16:55
arPos
arPos is offline
Citaat:
Drie personen sprongen van de flat Kikkenstein: twee van de vijfde en een van de negende etage.
Wauw, ik wist niet dat de doodstraf heringevoerd was...

5e en 9e, je moet het maar wagen, nee dan ga ik liever mee. dan maar een dagje washok met koffie en droge boterhammen met een plakje kaas.

Citaat:
Overrompelen dus, in burger komen, zorgen dat er iemand op het balkon staat, kom op man denk je dat holleeder de kans heeft gehad om weg te komen toen ze hem gingen halen?
Eigenlijk ja, wel 3 om precies te zijn.
Oud 13-05-2009, 17:00
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:

Weet jij precies wat voor soort invallen het waren, was het een AT-Team, waren ze al niet in burger?

Ga nu niet 'de neus' vergelijken met wat buitenlandse drugscriminelen, die vent is waarschijnlijk net ff van een ander kaliber dan deze 'jumpers'.
Oud 13-05-2009, 17:02
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ga nu niet 'de neus' vergelijken met wat buitenlandse drugscriminelen, die vent is waarschijnlijk net ff van een ander kaliber dan deze 'jumpers'.
Nee hoor.
Oud 13-05-2009, 17:03
T_ID
T_ID is offline
Nominatie voor een Darwin award lijkt me op z'n plaats.
Oud 13-05-2009, 17:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
[B]Drie personen sprongen van de flat Kikkenstein: twee van de vijfde en een van de negende etage. Onder hen was de dode.
Wel slim, om op een dode te springen; dat verzacht de val.
Oud 13-05-2009, 19:40
BendeBen
BendeBen is offline
iemand die zich druk maakt over tuig dat tijdens een ontsnappingspoging verongelukt moet eens bij zichzelf te rade gaan of het leven uberhaupt nog wel zin heeft.
Oud 13-05-2009, 20:24
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Heb speciaal op de radio even Jump! van Van Halen, the Pointer Sisters en N.E.R.D aangevraagd.
Ik wil eventueel Patrick Jumpen wel inhuren voor op hun begrafenis.

Opgeruimd staat netjes.

@ Mobius, leuke sig. Ik had altijd "Guilty of Being Right"
Oud 13-05-2009, 20:44
hookee
hookee is offline
Citaat:
Wel slim, om op een dode te springen; dat verzacht de val.
Maar dan zouden er 4 gesprongen moeten hebben..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 22:41
De Veroorzaker
Citaat:
Die zullen er ook wel zenuwachtig van worden ja, maar ik doelde meer op het feit dat het lijkt alsof de doorsnee mensen in de buurt de -imo terechte- acties van de politie afdoen als acties tegen Afrikanen in het algemeen, en dat de politie altijd verkeerd zit als er zich incidenten voordoen.
Dat ligt imo niet aan de politie

Citaat:
Weet jij precies wat voor soort invallen het waren, was het een AT-Team, waren ze al niet in burger?

- nee, maar ik ga ervan uit dat ze het op een betere manier hadden kunnen doen gezien het gegeven dat het niet de eerste keer was dat mensen sprongen.

- De neus is een van mijn helden dus dat is altijd de eerste die in me op komt Maar ik wil er maar mee aangeven dat het niet onmogelijk is om ervoor te zorgen dat mensen niet kunnen vluchten.
Oud 13-05-2009, 23:30
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik begrijp niet hoe de TS keer op keer illegaal verkeerd weet te spellen. Vooral gezien het niveau van het overige deel van haar tekst.

Als het aan Jan Modaal anno 2009 ligt wordt iedereen die de wet overtreedt publiekelijk aan de hoogste boom gehangen, nadat men eerst wordt besmeurd met pek en veren. Wetsovertreders zijn het ultieme kwaad, hebben geen rechten en moeten zo een vernederende en pijnlijke behandeling krijgen, dat doodgaan een opluchting voor ze wordt.

Dit nieuwsbericht zal heel wat 'hardwerkende - eerst doen dan denken - niet lullen maar poetsen - hunnie hebbe ut gedahn - Hollander' die ons land rijk is plezieren.

Wat de intellectuele klasse ervan vindt doet er niet toe, aangezien die groep in de minderheid is en het al lang niet meer voor het zeggen heeft. De zegening van een democratie waarin een professor gelijk staat aan een frusti-josti.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 00:06
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
[SIZE="1"]
Wat de intellectuele klasse ervan vindt doet er niet toe, aangezien die groep in de minderheid is en het al lang niet meer voor het zeggen heeft. De zegening van een democratie waarin een professor gelijk staat aan een frusti-josti.
Oud 14-05-2009, 01:23
arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat de intellectuele klasse ervan vindt doet er niet toe, aangezien die groep in de minderheid is en het al lang niet meer voor het zeggen heeft
Hoe bedoel je, niet meer, eerst wel?
Oud 14-05-2009, 07:37
KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Ik begrijp niet hoe de TS keer op keer illegaal verkeerd weet te spellen. Vooral gezien het niveau van het overige deel van haar tekst.
Verbeterd .
Oud 14-05-2009, 08:19
hookee
hookee is offline
Ik kan er echt niet wakker van liggen, misschien hadden de verdachten door de drugs het Superman syndroom.
Als ze met een hysterische vlucht met hun voorhoofd door een betonnen muur willen breken mogen ze dat best van mij. Inderdaad een Darwin award waard.
Gaan we de politie vragen eerst aan te bellen om ze niet te laten schrikken? Misschien eerst even een uurtje onopvallend een springkussen onder de flat opblazen met z'n allen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 08:49
Joostje
Joostje is offline
In het vervolg voor invallen een lading speren voor het desbetreffende raam in de grond planten, dat geeft wel een mooi effect.

Oud 14-05-2009, 09:47
Verwijderd
Ja, kom op zeg.

Als je crimineel bent, dan weet je dat je ooit de pech hebt om met de politie in aanraking te komen. Dan kun je van het dak springen, of meegaan met de politie. Maar om nu de politie de schuld te geven van je eigen criminele gedrag vind ik altijd zo stupide.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 10:10
Uice
Uice is offline
Citaat:
„De politie moet het anders gaan doen”, stelde een vrouw. „Als deze mensen de politie zien, springen ze.”
Dat lijkt me niet het probleem van de politie, maar van die mensen, beste vrouw.
Oud 14-05-2009, 11:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ja, kom op zeg.

Als je crimineel bent, dan weet je dat je ooit de pech hebt om met de politie in aanraking te komen. Dan kun je van het dak springen, of meegaan met de politie. Maar om nu de politie de schuld te geven van je eigen criminele gedrag vind ik altijd zo stupide.
Idd. En anders ga je op de begane grond wonen
Oud 14-05-2009, 12:01
hookee
hookee is offline
Nou, ik krijg het idee dat iedereen het hier met elkaar eens is.

Maar de vraag was; Rellen ! De politie is racistisch !
Denk aan twee knullen die zich in Parijs in een hoogspanningsgebouwtje wilden verstoppen met een gat in de ozonlaag vanwege de verbrande auto's tot gevolg.
Gelukkig valt het in NL nog mee, het bleef bij "verhitte" discussies, misschien omdat het volwassenen waren?
En nogmaals.. politie moet het anders gaan doen? De criminelen moeten het anders gaan doen, voer daar 's een "verhitte" discussie mee, dom mens...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 15:27
arPos
arPos is offline
Mja de reactie in parijs vond ik ook al dom, er staat toch duidelijk; toegang voor onbevoegden verboden e.d. op die huisjes (en anders in de wet), dus je moet gewoon niet met hoogspanning gaan spelen zonder je nen2020.

hoogstens dat je de gemeente nalatigheid aanrekent omdat het huisje niet voldoende is afgesloten.
Aan springers is helemaal weinig te doen, behalve nog hogere flats bouwen.
Oud 14-05-2009, 15:30
Joostje
Joostje is offline
Zodat ze leren vliegen voordat ze op de grond komen?
Oud 14-05-2009, 16:05
arPos
arPos is offline
Citaat:
Zodat ze leren vliegen voordat ze op de grond komen?
Neuh vind een score van 1 uit 3 wat magertjes.

Citaat:
Naar aanleiding van het zoveelste incident na een politiebemoeienis met Illegalen en/of criminele handelingen is in de Bijlmer
Hmm, dit had ik de eerste keer gemist, ligt dit nu aan mij of is het juist de taak van de politie zich te bemoeien met illegalen en/of criminele handelingen.

alhoewel die stichting was ook veroordeeld voor het helpen bij zelfdoding, misschien valt dit daar ook wel onder, wacht ik bel moszkowicz wel ff
Reageren

Regels voor berichten