Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2009, 10:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hallo,

mijn moeder gaat naar Engeland verhuizen. Ik blijf in Nederland bij mn vader en stiefmoeder, maar de kat mag niet blijven omdat mijn stiefmoeder allergisch denkt te zijn. Heel stom enzo maar goed, ik wil ook niet de kat weggeven. Dus hij gaat een jaartje naar mijn moeder. Heeft iemand enig idee hoeveel het kost en wat je moet doen qua inentingen (hij is al gechipt) om een kat naar Engeland te verschepen?
Ik kan het niet vinden namelijk.

liefs,
fizzle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2009, 10:16
AlopiA
AlopiA is offline
Hij moet een medische verklaring hebben van de dierenarts, en geënt worden tegen rabiës. Verder moet je even aan je dierenarts vragen hoe of wat, want in veel landen moet je huisdier een tijdje in quarantaine om enge ziektes buiten te houden.
Oud 16-05-2009, 10:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Moet dat een bepaalde tijd van tevoren, dat inenten?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 12:02
AlopiA
AlopiA is offline
Ja, ik geloof dat het 3 weken is, maar dat weet ik niet zeker.
Oud 16-05-2009, 14:14
Nona
Nona is offline
Voor het reizen met gezelschapsdieren bestaan regels. Aan de invoer van dieren zijn meestal eisen gesteld. Binnen de Europese Unie zijn de regels voor het niet commerciële vervoer van gezelschapsdieren vanaf 3 juli 2004 gelijkgetrokken. Deze regels zijn van toepassing op honden, katten en fretten en houden het volgende in:
- de dieren moeten in het bezit zijn van een Europees dierenpaspoort
- de dieren moeten geïdentificeerd zijn met een microtransponder of tatoeage
- de dieren moeten gevaccineerd zijn tegen rabiës (hondsdolheid)

Voor het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Zweden en Malta gelden nog aanvullende eisen zoals een bloedtest op rabiësantilichamen en een behandeling tegen teken en wormen. Voor het niet commerciële vervoer van vogels, knaagdieren, konijnen, vissen, amfibieën en reptielen zijn nog geen (Europese) eisen. In veel gevallen is een gezondheidsverklaring voldoende. Voor specifieke informatie kan men het best contact opnemen met de ambassade (www.ambassade.startpagina.nl) van het land van bestemming.

Bron
Oud 16-05-2009, 16:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dankjewel! Dus nog aanvullende eisen voor het verenigd koninkrijk!
Even mijn dierenarts bellen maar dan maandag ;x
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Hij moet een medische verklaring hebben van de dierenarts, en geënt worden tegen rabiës. Verder moet je even aan je dierenarts vragen hoe of wat, want in veel landen moet je huisdier een tijdje in quarantaine om enge ziektes buiten te houden.
Zes maanden naar Groot Brittannië toch?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 11:58
Verwijderd
6 maanden? zo'n beest in quarantaine... jemig, en dat moet ook een fortuin kosten dan, of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten