Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2009, 15:06
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik heb sinds een paar weken een tweedehands koelkast. Heb hem van een kennisje overgekocht. Na transport, waar ie op zn kant heeft gelegen, heb ik m een uur of 4 laten staan, toen stekker erin.
Waar ik me zorgen over maak is het feit dat hij slecht koelt. Mn melk bederft snel en ik merk het verschil met andere koelkasten hier in huis, hij voelt gewoon niet echt koud.
Er zijn 5 standen, 0 is uit, dus 5 moet dan het koudste zijn. Echter de thermometer die ik van het weekend heb gekocht geeft steeds 12 graden aan. Er is geen ijsvorming te zien
Kan het te maken hebben met het feit dat ik hem na vervoer binnen 4 uur heb aangezet en niet 24 uur heb gewacht? Kan ik hem het beste eens 24 uur uitzetten zodat ik zeker weet dat de koelvloeistof goed gedaald is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2009, 15:13
Verwijderd
Ja dat kan er zeker mee te maken hebben. Je compressor beschikt dan niet over voldoende koudemiddel, waardoor hij slechter functioneert. 24 uur uitzetten helpt misschien wel, zo niet dan is hij naar z'n moer.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 15:34
Atelier Madame
Hmm oke.
Nja ik had m de eerste weken op stand 1 staan, denkende dat dat het koudste was (A)
Maar ik laat m nu een paar daagjes op 5 staan, kijken of ie de themp naar beneden krijgen. Anders ontkoel ik m wel en probeer het dan nog is. Of toch gewoon een nieuwe kopen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 11:31
remy476
remy476 is offline
Zo duur zijn die niet meer 2e hands
Oud 21-05-2009, 21:27
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
idd een Bosch koelkastje kan je voor zo'n 40 euro wel krijgen als je goed zoekt..
Oud 24-05-2009, 21:26
PV
PV is offline
Je had zeker langer moeten wachten voordat je m aansloot, niet echt slim om m eerder aan te zetten.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 14:23
WolterB
WolterB is offline
Idd. Die 24 uur wordt niet voor niets geadviseerd wanneer je een koelkast verplaatst.
Als je heel voorizchtig doet dan kan je hem eerder aanzetten, maar dan zelfs wacht ik liver nog een uur of 6-8.
Oud 30-05-2009, 19:41
Atelier Madame
Citaat:
Je had zeker langer moeten wachten voordat je m aansloot, niet echt slim om m eerder aan te zetten.
I know, enige is dat ik pas na googlen erachter kwam dat die 24 uur nodig was geweest, nja heb m van het weekend uit gehad, en nu mag hij weer aan, Ben benieuwd hoe koud ie m trekt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten