Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2009, 16:35
Duopie
Duopie is offline
hoi, ik wil profiel c/m gaan doen. is het waar dat je naast een moderne vreemde taal ook nog andere vreemde taal (dus frans 1 of duits 1) moet volgen of kan je ook daar in plaats van een ander vak kiezen

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2009, 16:46
Alyssia
Alyssia is offline
Volgens mij is dat niet zo, maar frans1 en duits1 bestaan toch sowieso al niet meer (gezien je in de nieuwe 2e fase terechtkomt, waarin je dus gewoon de hele vakken hebt).

Je kiest dus een moderne vreemde taal in je profiel. Dus Frans of Duits. De ander kan je nog eventueel doen in je vrije deel (keuzevak dus), maar dat is niet verplicht.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 08:58
Anna17J
Anna17J is offline
Ik weet niet wat je gaat doen (HAVO en VWO?) maar ik beide gevallen in het verplicht één Moderne Vreemde Taal te nemen. Dus: Duits of Frans. Je kunt er voor kiezen om in het Vrije Deel de andere Moderne Vreemde Taal te kiezen, dat klopt.
Als je HAVO doet en je wilt eigenlijk geen Moderne Vreemde Taal, dan kun je je afvragen of je wel C&M moet kiezen. Kies je een van de andere profielen dan hoef je als Havist niet per se Duits of Frans te kiezen. Die mag je dan ook laten vallen. Een vriendin van mij doet nu Eindexamen (net als ik) en heeft een Natuurprofiel. Zij heeft als talen alleen Nederlands en Engels .
Maar bij C&M is dus Duits óf Frans in ieder geval verplicht (VWO is een moderne vreemde taal bij alle profielen verplicht!)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 09:17
Verwijderd
Op HAVO hoef je niet verplicht een tweede MVT. Engels is bij EM/NG/NT al voldoende. Alleen bij CM moet je dan nog kiezen uit frans of duits.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten