Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2009, 15:54
AZAlkmaarAZ
AZAlkmaarAZ is offline
Hallo mensen,

Ik heb een vraag. Ik zit nu in de 4e economie maatschappij, en vind de laatste 5 hoofdstukken van m&o (de CE stof dus) echt ongelofelijk klote, met die tijdlijnen enzo. Ik heb drie vragen; komen die laatste hoofdstukken 11-16 nog heel veel terug in het boek van 5 VWO want dan zie ik het niet echt zitten. Tweede, heeft het boek in de 5e ook een SE en een CE gedeelte? en als derde, zijn de hoofdstukken 17 tm 25 ( uit mijn hoofd ) in het antwoordenboek uit de 4e de antwoorden van het boek in de 5e? Want anders zou ik niet weten waarom ze er nog 9 hoofdstukken ofzo bij doen in het antwoordenboekje van de 4e... ik wacht op jullie antwoord,

Groetjes,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2009, 11:15
Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Ik denk dat het gemakkelijker is als je ons even verteld welke methode je hebt want ik word er zo niet veel wijs uit.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 12:00
AZAlkmaarAZ
AZAlkmaarAZ is offline
Citaat:
Ik denk dat het gemakkelijker is als je ons even verteld welke methode je hebt want ik word er zo niet veel wijs uit.

In balans.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 15:02
Soeshie
Soeshie is offline
Ik zit in 5VWO E&M, Ik heb geloof ik niet dezelfde boeken want wij werken met lesbrieven van steeds zo'n 5 hoofdstukken & die lopen niet door ofzo.

Over die tijdlijnen, die komen nog wel even terug. Maar dan vooral contante waarde bereken. Maar het is niet zo dat als je het niet begrijpt dat je absoluut niet verder komt, tot nu toe bouwen ze er niet echt verder op voort ofzo.

In het begin had ik ook heel veel moeite met die tijdlijnen (onvoldoende voor zowel de toets als de herkansing), maar aan het eind van het jaar liep een andere vestiging van onze school achter en deden we alleen herhaling. Toen kwam dit dus weer terug en nadat ik wat meer geoefend had snapte ik het ineens veel beter!
Het is dus zeker een kwestie van oefenen, en ik zou je je er niet door laten ontmoedigen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 10:41
Verwijderd
Wij hebben ook in Balans... Alleen... wij begonnen pas dit jaar (5VWO)
Maar M&O is meestal niet zo moeilijk, als je de stof gewoon goed en grondig doorleest. De methode legt naar mijn mening alles heel duidelijk uit.
Je zou je leraar om deze antwoorden kunnen vragen vanaf hier is het nogal moeilijk om te beoordelen!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 11:13
AZAlkmaarAZ
AZAlkmaarAZ is offline
Mijn leraar hoopt alleen dat iedereen blijft zitten. Met quotes als ''maak je geen zorgen, er gaan enen vallen'' of ''volgend jaar kunnen jullie een ander vak kiezen aangezien een groot deel van de klas toch blijft zitten'' etc.. dus dat heeft niet zoveel zin om te vragne.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 19:05
Verwijderd
Ik weet natuurlijk niet op wat voor school je zit, maar de meeste scholen hebben meerdere leraren M&O (of economie. economie leraren kunnen de meeste dingen voor m&o ook uitleggen), dan kun je misschien een andere leraar vragen?
Als de leraar echt zo reageert als je hem letterlijk om hulp vraagt kun je naar je mentor stappen, en gewoonweg een andere aanpak eisen. Hebben wij op onze school ook gedaan, en dat werkte vrij goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten