Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben je je ervan bewust dat je mee kunt doen aan de decentrale selectie, maar dat je dan alleen terecht kunt komen in de richting Landbouwhuisdieren? In elk geval níet heel romantisch huisdieren genezen. Er staat dat je wil meeloten. Het meeloten gebeurt op basis van je resultaten, hoe zijn die? Als je hiermee wordt ingeloot mag je dus wel alle richitngen op, maar op zich draagt dat meelopen niet bij aan een grotere kans om binnen te komen. |
![]() |
|
![]() |
Morelo, even voor de duidelijkheid: wat is je leeftijd en je onderwijsachtergrond? Voor elke universitaire opleiding heb je in de regel een VWO of HBO propedeuse nodig. Volgens mij zijn de opleidingen die je in je posts noemt MBO opleidingen, dus dan zou je eerst eens moeten na gaan wat nu precies voor jouw de routes naar WO diergeneeskunde zouden kunnen zijn. Als je ouder dan 21 bent, kan je een zogeheten colloquium doctum (toelatingsexamen), maar dat betekent wel dat je vakken als scheikunde, biologie, natuurkunde en wiskunde op VWO moet beheersen.
Ik zou zeggen maak eens een lijstje met concrete opties die voor jou naar het gewenste resultaat kunnen leiden (MBO->HBO prop->WO, HAVO->HBO prop->WO, HAVO->VWO->WO). Kijk in hoeverre die opties realistisch zijn en kies dan de meest geschikte optie. |
![]() |
|
![]() |
Het klopt dat de opleidingen die ik in mijn posts noem MBO opleidingen zijn maar daar heb ik bewust voor gekozen ik heb mijn VWO diploma.
Ja ze kijken je raar aan als je naar een MBO opleiding gaat en je hebt VWO maar het is wel mogelijk. En ik heb er bewust voor gekozen. Voor de HBO opleiding autotechnisch docent heb je namelijk MBO 2, 3, 4 en 4 jaar werk ervaring nodig dus ik kon niet anders dan naar het MBO en daar had ik ook totaal geen problemen mee. En ja een HBO opleiding paardenhouderij nee dat wou ik niet. Voor de meeste klinkt het mischien vreemd dat ik geen HBO opleiding ben gaan doen of Universitaire opleiding maar ik heb er wel zelf voor gekozen Inmidels ben ik overgens 19 inmidels. VWO (6 jaar) MBO 4 (half jaar) MBO 2 (half jaar) |
![]() |
|
Heb je al eens gekeken of het misschien iets is om in België te gaan studeren? Daar kan je diergeneeskunde volgen in Antwerpen (enkel bachelor) en Gent (volledige studie, na Antwerpen kom je ook hier terecht). Enige vereiste is dat je een VWO diploma hebt (profiel maakt niet uit) en er is geen loting of toelatingstest.
Meer informatie kan je vinden op Student Onbekend.nl, de site van de UA en de site van de UGent. Bijkomend voordeel: de studie kost maar 1/3 van wat je in Nederland kwijt bent en het is veel makkelijker om aan een kamer te geraken! Bovendien kan inschrijven nog tot het begin van het academiejaar (21 september) en zelfs nog later. Succes met je keuze!
|
![]() |
Ja ik heb daar wel eens aangedacht.
Maar het is erg ver weg en op kamers ga ik zowieso niet. Dus mijn voorkeur gaat uit naar utrecht en alls dat echt niet kan dan is gent een optie maar dan zou ik als nog met de trein heen en weer gaan dus eerst eens kijken of utrecht een mogelijkheid is |
![]() |
|
Waarom wil je niet op kamers? Als diergeneeskunde echt je droom, heb je het dat er vast voor over. Vergeet ook niet dat diergeneeskunde een zware studie is met veel contacttijden (eerste lesuur kan om 8.30 beginnen, laatste lesuur om 17.30 eindigen) en dat als je niet in de buurt van Utrecht woont ook best slopend kan zijn.
Laatst gewijzigd op 25-05-2009 om 21:53. |
![]() |
|
Ik zou dat toch eens opnieuw overwegen. Na een jaar lang vier of vijf dagen per week sardientje spelen in bus 12 's morgens en 's avonds garandeer ik je dat je het daarmee flink gehad hebt.
![]()
|
![]() |
Toen ik nog in deurne zat moest ik 3 uur met de trein en een half uur in de bus naar school en 2 en half uur met de trein en 1,5 uur met de bus naar stage dus dat halfe uurtje in de trein naar utrecht is voor mij geen probleem.
Mijn stage was overgens meestal van 8 tot 7 en school van 10:30 tot 17:30 Ik wil niet op kamers omdat ik samenwoon met mijn vriend en mijn huisdiertjes |
![]() |
|
Als dit echt je droombaan is heb je hier alles voor over. Ik vind het overigens zeer vreemd dat je met een VWO diploma hebt gekozen om een MBO-2 opleiding te gaan volgen.
En wat je zegt over die reistijden, als je iedere avond om 9 uur thuiskomt en 's morgens weer om 7 uur weggaat kan je net zo goed op kamers gaan wonen toch? Maar jij geeft blijkbaar prioriteit aan een vriendje en je cavia's. ![]() |
![]() |
|
Zoek appartement, en verscheep vriendje en cavia's naar appartement. Problem solved.
![]() Reken niet op de SSH daarvoor, want de inschrijftijd voor hun units voor twee personen is gemiddelde 1998. Van die irritante 'studenten' van 40+ die na zoveel tijd nog steeds niet succesvol genoeg zijn geweest om een beter huis te kunnen krijgen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Veranderen van studies Sandout | 1 | 28-11-2012 01:45 | |
Studeren |
Veranderen van studie? KirstenR | 0 | 29-09-2010 19:21 | |
Studeren |
Veranderen van studie knippa | 19 | 01-10-2006 13:47 | |
Algemene schoolzaken |
Veranderen van studie & Hogeschoolbureaucratie Martiño | 4 | 20-06-2006 14:31 | |
Algemene schoolzaken |
In het 4e jaar stoppen/ veranderen van studie Tulpje6 | 5 | 08-12-2003 21:04 | |
Verhalen & Gedichten |
betoog van Nederlands halve gare | 5 | 10-01-2003 07:36 |