Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op welke partij ga je stemmen?
CDA 1 2.38%
PvdA 3 7.14%
VVD 2 4.76%
GroenLinks 5 11.90%
SP 2 4.76%
ChristenUnie-SGP 0 0%
D66 11 26.19%
Newropeans 1 2.38%
Europa Voordeling & Duurzaam 0 0%
Solidara 0 0%
Partij voor de Dieren 2 4.76%
Europese Klokkenluiders Partij 0 0%
De Groenen 0 0%
PVV 10 23.81%
Liberaal Democratische Partij 1 2.38%
Partij voor Europese Politiek 0 0%
Libertas 0 0%
Ik ga niet stemmen 4 9.52%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2009, 09:28
Gatara
Gatara is offline
Ik ga zo nog een andere peiling maken over welke fractie jij het meest ondersteunt binnen de EP. Daar moet je ook rekening mee houden, want een stem op het CDA is bv een stem op Berlusconi.

De PVV zou alleen gaan zitten, geloof ik. Geen alliantie met enge rechtse partijtjes in Europa vooralsnog. Dat heeft wel gevolgen voor hun invloed in het EP overigens.

De PvdD zou nog in onderhandeling zijn en gaan waarschijnlijk bij de fractie de Groenen.

Andere kleinere partijtjes heb ik geen info over

Maar nu dus eerst een kale peiling zoals die je wordt voorgeschoteld in het stemhokje: op welke partij ga je stemmen?

@Forumbazen,.. zouden jullie "wie" in het onderwerp van het bericht en de peiling kunnen veranderen in "wat"? We stemmen natuurlijk niet op personen Thanks!

Laatst gewijzigd op 04-06-2009 om 09:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2009, 10:05
Joostje
Joostje is offline
GL.
Oud 04-06-2009, 12:02
Verwijderd
D'66
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 16:46
Fingon
Fingon is offline
Newropeans (En ze zijn tegen Big Brother, de ironie )
Oud 04-06-2009, 17:03
Mobius
Mobius is offline
Nsdap.
Oud 04-06-2009, 18:29
Verwijderd
PVV
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 19:57
Verwijderd
PPV
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 20:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nsdap.
grapjas.
Oud 04-06-2009, 21:33
Gatara
Gatara is offline
up
Oud 04-06-2009, 21:33
Gatara
Gatara is offline
Grappig dat D66 en PVV hier ook de grootste winnaars zijn (maar er hebben nog niet zoveel mensen gestemd).
Oud 05-06-2009, 09:01
Lorelei
Lorelei is offline
De resultaten lijken redelijk overeen te komen met die van de poll in "Als jongere stem ik op". Niet zo vreemd lijkt me
Oud 05-06-2009, 09:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
De resultaten lijken redelijk overeen te komen met die van de poll in "Als jongere stem ik op". Niet zo vreemd lijkt me
Nouja hier zou het CDA zijn weggevaagd

En het aantal niet-stemmers is kleiner.
Oud 05-06-2009, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Nsdap.
Zeg dan gewoon de NSB van Tonningen. Meinoud Rost is er ook nooit lid van geweest de NSDAP.

Lutsert.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 11:59
Kitten
Kitten is offline
De PvDD heeft net zo veel stemmen hier als de PvdA . Wat geven mensen toch weinig om dieren dat ze nog op de PvdD stemmen.
Oud 05-06-2009, 16:48
Gatara
Gatara is offline
De diertjes in Europa moeten helaas nog even wachten totdat hun stem gehoord zal worden
Oud 05-06-2009, 17:23
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
De diertjes in Europa moeten helaas nog even wachten totdat hun stem gehoord zal worden
Dat is net zo iets als zeggen dat de moderne geneeskunde op Jomanda aan het wachten is. Ten minste, dat vind ik.
Oud 05-06-2009, 17:34
Verwijderd
Niet gestemd.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 18:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dat is net zo iets als zeggen dat de moderne geneeskunde op Jomanda aan het wachten is. Ten minste, dat vind ik.
ik zie het verband niet
Oud 05-06-2009, 19:08
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ik zie het verband niet
Partij voor de Dieren is een partij die zich voornamelijk richt op amateuristische gevoelens richting vermenselijkte dieren. Die keren dat ik PvdD standpunten bekeek, gingen ze meestal bij hun eerste ecologische aanname het bos in. Ze kijken niet echt naar het belang van het dier, maar naar wat zij belangrijk vinden aan het welzijn van een dier. En dan ook nog eens een hele kleine groep dieren, want alles wat geen ruggegraat heeft valt er buiten.
Oud 05-06-2009, 20:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Partij voor de Dieren is een partij die zich voornamelijk richt op amateuristische gevoelens richting vermenselijkte dieren. Die keren dat ik PvdD standpunten bekeek, gingen ze meestal bij hun eerste ecologische aanname het bos in. Ze kijken niet echt naar het belang van het dier, maar naar wat zij belangrijk vinden aan het welzijn van een dier. En dan ook nog eens een hele kleine groep dieren, want alles wat geen ruggegraat heeft valt er buiten.
Want het is natuurlijk goed om varkens 14 uur lang te vervoeren als dode sardientjes in blik.
Of varkens te slachten omdat er "varkensgriep" is, zoals in Egypte gebeurde.
Oud 05-06-2009, 21:16
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Want het is natuurlijk goed om varkens 14 uur lang te vervoeren als dode sardientjes in blik.
Of varkens te slachten omdat er "varkensgriep" is, zoals in Egypte gebeurde.
Wilde zwijnen die last hebben van grote overbevolking, hele gebieden overhoop halen en een gevaar vormen voor het verkeer, niet afschieten maar... tja... En natuurlijk is dat altijd de schuld van jagers, die tonnen en vrachtwagens vol eten in het gebied hebben gedumpt.

Of een overbevolking van runderen in een afgeschermd gebied. Wat doe je er mee? Je kan ze niet vervoeren, verhongeren en laten liggen is niet gewenst, doodschieten zijn ze tegen... Ja laten we ze bijvoeren!

Ik wil niet zeggen dat er geen problemen bestaan in de wereld van het dierwelzijn, maar over het algemeen ben ik het nogal oneens met hoe de PvdD er tegen aan kijkt.
Oud 05-06-2009, 21:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Wilde zwijnen die last hebben van grote overbevolking, hele gebieden overhoop halen en een gevaar vormen voor het verkeer, niet afschieten maar... tja... En natuurlijk is dat altijd de schuld van jagers, die tonnen en vrachtwagens vol eten in het gebied hebben gedumpt.

Of een overbevolking van runderen in een afgeschermd gebied. Wat doe je er mee? Je kan ze niet vervoeren, verhongeren en laten liggen is niet gewenst, doodschieten zijn ze tegen... Ja laten we ze bijvoeren!

Ik wil niet zeggen dat er geen problemen bestaan in de wereld van het dierwelzijn, maar over het algemeen ben ik het nogal oneens met hoe de PvdD er tegen aan kijkt.
In de eerste plaats is het helemaal niet gewenst dat er zoveel koeien zijn, maar dat er zoveel koeien zijn - komt door overconsumptie
Oud 05-06-2009, 21:33
Mobius
Mobius is offline
Wij mensen hebben ook last van overbevolking. Ik stond vandaag 20 minuten in de rij bij de supert.
Oud 05-06-2009, 21:50
Joostje
Joostje is offline
Wie weet komt dat eerder door het aantal mensen dat wordt aangenomen bij de supermarkt dan het totaal aantal mensen.
Oud 05-06-2009, 22:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Wij mensen hebben ook last van overbevolking. Ik stond vandaag 20 minuten in de rij bij de supert.
dat heet doorfokken
Oud 05-06-2009, 22:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Wie weet komt dat eerder door het aantal mensen dat wordt aangenomen bij de supermarkt dan het totaal aantal mensen.
gierige baas
Oud 05-06-2009, 22:02
Vice
Vice is offline
Citaat:
In de eerste plaats is het helemaal niet gewenst dat er zoveel koeien zijn, maar dat er zoveel koeien zijn - komt door overconsumptie
Zeker, je zou eens moeten weten in hoeveel etenswaar ze wel geen melkproducten stoppen.
Oud 05-06-2009, 22:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zeker, je zou eens moeten weten in hoeveel etenswaar ze wel geen melkproducten stoppen.
daar let ik altijd op en het is inderdaad belachelijk veel ja

ook varkensvet enzo, btw.
Oud 06-06-2009, 01:18
Verwijderd
PVV gestemd. Eigen volk Geertst!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 03:17
arPos
arPos is offline
Citaat:
Nederland is een van de West-Europese constitutionele monarchieën, maar het heeft als zodanig nog geen lange traditie. Het was echter wél, voorafgegaan door onder andere Venetië, een van de eerste landen die de republiek als staatsvorm hadden. Hoewel de stadhouders uit het Huis Oranje-Nassau tijdens de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden streefden naar vorstelijke macht en aanzien, werd Nederland pas in de Franse tijd in 1806 het Koninkrijk Holland onder Lodewijk Napoleon, een broer van Napoleon Bonaparte. In 1810 werd dit koninkrijk opgeheven omdat Bonaparte vond dat zijn broer een te onafhankelijke koers voer; Nederland werd geheel geannexeerd door Frankrijk. Hieraan kwam effectief een eind in 1813, na de val van Bonaparte en de terugkeer in Nederland van de erfprins van Oranje, Willem Frederik, als heimelijk door de Engelsen gesteunde nieuwe koning Willem I. Pas in 1815 werd met een nieuwe grondwet formeel het Koninkrijk der Nederlanden uitgeroepen. Het Huis Oranje-Nassau werd dus pas in de 19e eeuw het Nederlandse koningshuis.
Citaat:
Het Huis Oranje-Nassau komt voort uit het Huis Nassau, een familie uit Duitsland. Stamvader van het Huis Nassau was Walram van Laurenburg (ca. 1146-1198), de eerste graaf van Nassau. Zijn zoon Hendrik II van Nassau de Rijke (ca. 1180-ca. 1250) was gehuwd met Machteld van Gelre en kreeg een aantal zonen, waarvan Walram (ca. 1220-ca. 1276) en Otto (vermoedelijk gestorven in 1289) de bezittingen van hun vader erfden en die later verdeelden. Het Huis van Oranje-Nassau stamt historisch gezien af van Otto, de Ottoonse linie van het Huis Nassau.

Het Huis Oranje-Nassau begon in 1544, toen Willem I, graaf van Nassau-Dillenburg (1533-1584), beter bekend als Willem van Oranje of Willem de Zwijger, het Zuid-Franse vorstendom Orange erfde van zijn neef René van Chalon (officieel René graaf van Nassau en prins van Chalon-Oranje), de zoon van Willems oom Hendrik III.

Bij het vorstendom hoorde ook de titel Prins van Oranje en de lijfspreuk van Chalon, Je maintiendrai Chalon. Na de dood van koning-stadhouder Willem III in 1702 zou tot 1732 zowel het Huis van Oranje-Nassau als het Huis Hohenzollern aanspraak op de titel maken. Volgens het Traktaat van Partage behielden beide huizen echter het recht op de titel Prins van Oranje. Omdat koning-stadhouder Willem III na zijn dood geen wettige opvolger had, stierf de Bredase tak van Willem van Oranje uit en ging het Huis van Oranje-Nassau verder in de zogenaamde Friese tak, de nazaten van Willems broer Jan VI van Nassau-Dillenburg.
Welk eigen volk; de romeinen die als eerste nederzettingen op dit gebied neergooiden (in de moerasblub) het franse huis orange, of de moffen uit nassau?
Oud 06-06-2009, 06:31
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Welk eigen volk; de romeinen die als eerste nederzettingen op dit gebied neergooiden (in de moerasblub) het franse huis orange, of de moffen uit nassau?
Daarnaast is de Amsterdamse bevolking gebaseerd op gevluchtte Antwerpers, zijn er veel protestante Duitsers en Fransen naar Nederland gevlucht, hebben we een flinke groep Indiers en natuurlijk is ons volk uitbereid met mensen van Marrokaanse en Turkse afkomst.
Oud 06-06-2009, 10:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daarnaast is de Amsterdamse bevolking gebaseerd op gevluchtte Antwerpers, zijn er veel protestante Duitsers en Fransen naar Nederland gevlucht, hebben we een flinke groep Indiers en natuurlijk is ons volk uitbereid met mensen van Marrokaanse en Turkse afkomst.
vandaat dat 37% van de mensen die psychiatrische hulp nodig hebben Amsterdammer is

(geintje natuurlijk )
Oud 06-06-2009, 10:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dat waren niet de Romeinen, hoor. De Romeinen brachten wel wat innovatieve dingen met zich mee, maar er waren al nederzettingen. Nu niet de geschiedenis gaan verdraaien
Oud 06-06-2009, 10:42
Joostje
Joostje is offline
What did the Romans ever do for us?
Oud 06-06-2009, 11:16
arPos
arPos is offline
Citaat:
dat waren niet de Romeinen, hoor. De Romeinen brachten wel wat innovatieve dingen met zich mee, maar er waren al nederzettingen. Nu niet de geschiedenis gaan verdraaien
maastricht en nijmegen.

Vast dat er wat mensen her en der verspreid woonden, maar dat waren toch echt, met respect de eerste nederzettingen.

Vind het bijna net zo hilarisch als amerikanen die schreeuwen; weg met de immigranten...
Oud 06-06-2009, 15:27
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ja precies, dit land is van iedereen, zolang je maar liev&sagt bent.
Oud 06-06-2009, 16:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
maastricht en nijmegen.

Vast dat er wat mensen her en der verspreid woonden, maar dat waren toch echt, met respect de eerste nederzettingen.
Neolithische revolutie.
Oud 07-06-2009, 01:25
Verwijderd
Citaat:
maastricht en nijmegen.

Poehee, nou dat had ik niet willen missen... Gelukkig waren die romeinen er

Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 09:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ja precies, dit land is van iedereen, zolang je maar liev&sagt bent.
De wereld is van iedereen

Maar net zoals je niet uit kan kiezen wie je ouders zijn, kan je niet kiezen waar je geboren wordt.

Dus als je in Zimbabwe of Bangladesh geboren wordt,....
Oud 07-06-2009, 10:55
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
De wereld is van iedereen

Maar net zoals je niet uit kan kiezen wie je ouders zijn, kan je niet kiezen waar je geboren wordt.

Dus als je in Zimbabwe of Bangladesh geboren wordt,....
Als je een straat hebt met alleen maar grote krotten en één kleine, maar zeer luxe villa, dan zou het zonde zijn die kleine villa tot de nok toe vol te stouwen met mensen toch? Zo verpest je iets moois.

Van mij mag iedereen hier naar binnen, zolang hij/zij maar iets toevoegt aan de economie, direct (door eigen vermogen bijvoorbeeld) en/of indirect door te werken.
Oud 07-06-2009, 11:13
Gatara
Gatara is offline
Er is best veel werk in en rondom een villa te creeren
Reageren

Regels voor berichten