Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2009, 11:50
Verwijderd
Je hoort tegenwoordig zo veel over je weerstand. Dus hoe zit het met jouw weerstand (ik heb het gevoel dat ik een verkeerd woord gebruik trouwens).

Ben jij vaak ziek of juist nooit? Weet je ook hoe dat komt, heb je nooit je jas aan in de regen, eet je kilo's sinaasappels en drink je elke dag yakult?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 12:04
Alyssia
Alyssia is offline
Ik ben inderdaad nooit ziek eigenlijk. Ik eet normaal, ik drink misschien te weinig, verder doe ik niet aan vitaminepillen, ik sport niet, ik slaap genoeg. Ik heb het wel snel koud maar dat is omdat ik niet zo veel vet heb, denk ik.
Vroeger was ik trouwens heeeeel vaak ziek. Ik had zeg maar 3x per jaar longonsteking enzo. Ik heb astma. Vorig jaar heb ik nog wel een longontsteking gehad, maar ik heb er niet bij op bed gelegen ofzo, het enige wat ik niet kon was me té erg inspannen. Dus ik deed gewoon alles heel normaal, hoestte alleen een beetje meer dan normaal. *schouder ophaal*
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 12:09
Verwijderd
Ik was vroeger bijna nooit ziek (om de twee of drie jaar) dan was ik drie dagen ziek en daarna weer beter. Wel ben ik regelmatig (bijna chronisch) licht verkouden. Maar sinds vorige jaar mei ben ik al 3 of 4 keer 'ziek geweest' ziek genoeg om thuis te blijven, wat ik bijna nooit doe. Daarom draag ik braaf altijd een jas en heb ik standaard een extra vest of jas bij me. Ik eet best veel fruit, (bijna) genoeg groenten en drink heel veel water en thee. Ik slik geen medicijnen, max 2 asprientjes per jaar. Maar ik sport niet (meer) en slaap onregelmatig!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 13:18
Balance
Balance is offline
Ik was een aantal jaren terug heel snel ziek. Zodra het heerste lag ik ook op bed.
Maar nu gaat het (afkloppen) eigenlijk al lange tijd goed. Ik eet niet bijster goed, dus daar zal het niet aan liggen. Ik neem wel vitaminepillen. En daarnaast sport ik meer, heb ik een beter ritme en ben ik gewend aan het contact dat ik heb met kinderen. Ik denk dat ik in het verleden ook veel oppikte van hen.
Oud 12-06-2009, 18:12
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben nooit ziek, maar ik ben bijna chronisch verkouden. Zomers door de hooikoorts dus alleen 's morgens en in de winter gewoon de hele dag door.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 19:28
Verwijderd
Ik eet en slaap niet erg gezond en al helemaal niet regelmatig, maar ik ben nooit ziek. Hooguit 1 dag per jaar dat ik echt in bed blijf, en een paar verkoudheidjes. Ik merk wel dat als mn weerstand laag is ik dubieuze onderhuidse onstekingen krijg.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 20:20
Wammus
Wammus is offline
Ik ben bijna nooit ziek. Hooguit een paar keer verkouden en af en toe hoofdpijn dus met mijn weerstand zit het wel goed. Ik kan me de laatste dag dat ik ziek thuis gezeten heb niet meer herinneren. Ik eet vrij gezond, slaap onregelmatig en ben een roker. Ook sport ik praktisch niet. Ik slik ook geen vitaminepillen.
Oud 13-06-2009, 09:59
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Tijdens het "griepseizoen" heb ik het meestal erg vroeg te pakken. Dat is een paar dagen flink snotteren, schrale neus, keel zit dicht en koppijn. Dat duurt vaak 4-6 dagen, wat wel fijn is dat ik daarna immuun blijk te zijn en geen last meer van de griep epidemie heb.

En ik heb 1x per jaar een vastzittende hoest waarvoor ik een stevig middel moet hebben om dat los te krijgen. Ik eet vrij gezond en sport erg veel, een gezond lichaam herstelt zich wel sneller.
Oud 13-06-2009, 10:57
marrel
marrel is offline
Ik ben bijna nooit ziek. Meestal 1 keer per jaar of per 2 jaar een keer goed ziek maar eigenlijk ook maar 1 dag dat ik te ziek ben op niet mijn bed uit te komen. Hoe ik het doe? Veel chocola en suiker Nee ik eet echt niet gezond, alleen groenen eet ik maar verder...
Heb 2 jaar geleden wel een keer wat opgelopen in Turkije en toen ben ik een half jaar een beetje kwakkelig geweest, dan weer verkouden, dan keelontsteking, infectie etc. Maar das weer over.
Oud 13-06-2009, 11:14
wup
wup is offline
Ik ben zelden écht ziek, met koorts enzo. Alleen ik kan nooit de deur uit zonder zakdoekjes ( chronische loopneus ofzo, zodra ik in de buitenlucht kom, krijg ik een loopneus) en als het weer omslaat word ik vaak enorm verkouden.
Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, weinig snoepen enzo, maar groenten schieten er soms bij in. Maar dan eet ik vaak wel weer veel fruit
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 14:31
vosje16
vosje16 is offline
In de winter ben ik toch wel steeds enkele keren verkouden en krijg ik dan ook steeds last van keelpijn/lichte keelontstekingen.

Echt heel ziek met koorts en in bed moeten liggen heb ik heel zelden: 1x om de 2 jaar ofzo. De laatste keer was 2 jaar geleden ongeveer en ben ik 2 dagen in bed blijven liggen door een gastritis (maar was gelukkig snel weer over). De voorlaatste keer was 3 jaar geleden. Toen had ik een longontsteking middenin de zomer. 'k Moest er niet van in bed liggen, maar heeft wel een tijdje aangesleept...

Ik probeer mij voldoende warm aan te kleden in de winter, maar aangezien ik niet elke dag naar het weerbericht kijk, weet ik niet altijd hoeveel graden het buiten precies is. Dus soms ga ik met dezelfde kledij buiten bij 10° en bij 0°. Uiteraard heb ik het dan wel koud bij 0°... Verder probeer ik steeds voldoende groenten en fruit te eten (lukt 70% van de tijd ongeveer). Ik slaap voldoende (gemiddeld 9u per nacht). Ik probeer elke week minstens een uurtje te gaan fitnessen (lukt ook maar voor 70%). En zieke mensen probeer ik te mijden... Belangrijke "ziekmaker" is waarschijnlijk dat ik mijn handen niet voldoende was. Ik durf het wel eens te vergeten nadat ik naar toilet ben gegaan

Laatst gewijzigd op 13-06-2009 om 14:36.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 14:46
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Belangrijke "ziekmaker" is waarschijnlijk dat ik mijn handen niet voldoende was. Ik durf het wel eens te vergeten nadat ik naar toilet ben gegaan
Dat doe ik eigenlijk ook niet.. als ik ongesteld ben sowieso wel, maar verder ook niet vaak... Maarja, de kinderen van de dokter zijn altijd ziek he.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten